Pompje ruitensproeier defect - wie weet wat ze ongeveer kosten ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 12:41 #1084067 door V700 register
Hallo,
sinds kort hoor ik een piepend/gierend geluid en zie ik niets gebeuren als ik mijn voorruit wil sproeien. Ik heb gekeken en ben erachter gekomen dat er niets uit het pompje komt: Als ik een slangetje direct op het pompje zet en naar een fles laat lopen dan komt er niets in de fles maar hoor ik het geluid wel. Hypothese was dat de boel misschien bevroren was (een blok ijs wil ook niet door een slangetje natuurlijk) maar ik heb ruim een liter afgetapt dat keurig vloeibaar was. Het laatste wilde er niet uit omdat het vloeistofniveau lager was dan de opening op de pomp maar toevoegen van een halve liter vloeistof (gemengd op -25) op kamertemperatuur en even wachten bracht geen verschil. Mijn vermoeden is dus dat het pompje gewoon stuk is. Kan het nog iets anders zijn ? Niet sproeien maar wel geluid ?
Volgens VADIS gaat het om het pompje met nummer 9178094. Als iemand het in de buurt van Heerenveen/Drachten een goed pompje met dit nummer heeft liggen hoor ik het graag. Zal ook nog even met Hunter in Gorredijk bellen. Anders bestel ik bij de dealer. Rij in deze omstandigheden liever zo kort mogelijk zonder sproeiers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 13:14 #1295930 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Brezan
Ik heb ze wel nieuw bij de brezan gehaald (volgens mij VDO) en toen waren ze vier/vijf tientjes.
Groetjes Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 14:03 #1295945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk het wel.

henk 940LPT schreef : Als iemand het in de buurt van Heerenveen/Drachten een goed pompje met dit nummer heeft liggen hoor ik het graag.

Bij geen ander aanbod, heb ik er meen ik nog wel eentje liggen, echter, die zal met de pakketdienst mee moeten.
Als workaround, kun je de slang naar de sproeier op de achterruit omwisselen met die van de voorruit.Dan kun je in ieder geval sproeien, als dat nodig is.(Oh, leuke tip, maar je hebt een Sedan......sorry.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 14:11 #1295950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
Never mind, was een goede tip :)
Helaas, inderdaad maar één pomp voor sproeiers. Ook geen sproeiers op de koplampen dus die zou ik hier niet voor kunnen mis/gebruiken.Weet je toevallig nog het nummer of het bouwjaar van de auto waar die uit kwam? Er schijnen 2 types van het pompje te zijn geweest, ik weet niet of ze uitwisselbaar zijn. Hunter (de website dan) zegt een 940 uit '97 te hebben staan, anders zal de dealer wellicht een snelle optie zijn (hopelijk dinsdag binnen als ik maandag bestel). Morgenochtend weet ik meer dus...Tot die tijd de fles met afgetapte sproeivloeistof maar mee, met een lapje en wissertje (ligt standaard al in de auto). Kan ik in ieder geval poetsen zonder dat de boel meteen weer opvriest. Mijn auto staat altijd buiten waardoor de ruit ook koud is. Als ik daar water op giet dan zit er meteen een dikke laag ijs op.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 15:34 #1295960 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eén pompje
Hallo Henk

henk 940LPT schreef : Ook geen sproeiers op de koplampen dus die zou ik hier niet voor kunnen mis/gebruiken.

Volgens mij worden de koplampsproeiers door hetzelfde pompje van vloeistof voorzien als de voorruitensproeiers.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 20:41 #1296002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi henk er liggen hier nog
hoi henk er liggen hier nog meerdere op de plank... in waskemeer , of morgen in drachten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 20:54 #1296004 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PB
Ik stuur je een PB !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 20:57 #1296005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Montagevraagje
Montagevraagje: Ik neem aan voor montage het reservoir er even uit moet ? Kan ik het reservoir eruit halen zonder de luchtfilterbox te verwijderen (die zit erboven) ? Weet iemand dit ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 08:41 #1296037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij niet.

henk 940LPT schreef : Montagevraagje: Ik neem aan voor montage het reservoir er even uit moet ? Kan ik het reservoir eruit halen zonder de luchtfilterbox te verwijderen (die zit erboven) ? Weet iemand dit ?

Volgend mij hoeft ie er niet uit.Het luchtfilter uiteraard wel, anders kan je er volgens mij niet bij, maar dan moet je even bekijken als je ermee aan de gang gaat.
Pompje zit volgens mij, met een soort bajonet sluitingvan bovenaf in je reservoir.Aangezien ie op het min of meer, laagste punt zit, loopt ie natuurlij kleeg, als je hem eruit trekt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2010 08:46 #1296038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tnx !
Als ik een nieuw pompje heb wordt vast duidelijk hoe hij erin zit. Bajonet zou wel handig zijn, zou haast wel moeten lukken zonder luchtfilterbox te verwijderen. Dat hij op het (bijna) laagste punt zit had ik gezien, om die reden ook nog geen serieuze pogingen gedaan om het oude pompje alvast te verwijderen. Zal vandaag ook even wat doorzichtige slang halen om m leeg te kunnen hevelen...
Ben ik voor de koffie vanavond klaar :)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC