ik lach me gek
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vermoed dat mijn pleidooien daar ook wat mee te maken hebben?henk 940LPT schreef : Ik was vorig jaar 350 euro all-in kwijt voor 4x Vredestein Quatrac 3. Geen pure winterband weliswaar, maar toch aardig scherp voor wat hier bekend staat als een A-merk.
Ik heb geen ervaring met de Quatrac 3, wel met zijn voorloper, de Quatrac 2. Maakt niet uit welke ondergrond je die voor hun kiezen gaf (snikheet asfalt in de zomer, een dikke laag modder, kletsnat beton, opnieuw bevroren sneeuwpap...), vastbijten deden ze zich alsof hun leven (terwijl het juist het mijne is natuurlijk) er van af hing.
Is de 3 nog altijd zo goed? (Het zou me een beetje verwonderen mocht het niet zo zijn, maar tegenwoordig kan alles) Mijn 940 mag toch echt wel eens beter rubber krijgen namelijk, en blijkbaar zitten er op onze "nieuwe" schoonheid ook al van die rotte Kleber banden die niet vrijwillig zullen wijken (die krengen willen maar niet slijten, geen wonder, ze kleven ook niet), en aangezien het hoogst waarschijnlijk nog een tijdje zal duren vooraleer een van beiden een setje dedicated zomerwielen krijgt, is een all-seasons band met M+S keurmerk dus de beste keuze voor beide wagens.
Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen idee, dit was de eerste band die ik zelf gekocht heb. Ik ben een rustige rijder, dus ik kan niet goed beoordelen hoe deze zich onder kritische omstandigheden houden. Ze hebben naar mijn idee wel meer grip/zijn stiller dan de Pirelli (P)6000's die ik eerst had (zaten om gekochte velgen). Deze waren echter ook scheef afgesleten dus een helemaal eerlijk vergelijk is dat niet. Geen ervaring met de Quatrac 2 en kan dus helaas niet vergelijken.Candisa schreef : Is de 3 nog altijd zo goed?
Heb daarvoor/met eerdere auto's op Michelin Energy's gereden die ik nu niet zo goed vond dat ik ze weer wilde hebben. Dat, in combinatie met de wens om op 4 seizoensbanden van een A-merk te rijden die in Duitsland ook nog als "winterband" gezien worden heeft mij bij de Quatrac 3 doen uitkomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
4 banden + montage € 280,- (spikkiesplinternieuw).
Op stalen velgen, die ik 2e hands heb gekocht via deze geweldige club.
Ik vind het niet duur en nu rijd ik wel op goed geteste en nieuwe winterbanden (waar ik ze 2e hands niet onder de € 200,- tegenkom, dus dat zijn de mijne over een paar jaar misschien ook nog wel waard...)
Groet,
Robert
Edit: net even gekeken en ze zijn alweer bijna 2 tientjes per stuk duurder geworden....wellicht was ik nog net op tijd....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar de vorige eigenaar besloot ze toch zelf te houden
Prijs was interesant
Toch teleur gesteld
Groetjes Peter67
(ik weet dat er meerdere te koop zijn, maar niet zo dichtbij als deze)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neen, dat is echt een hele rare maat, die ik nog nooit onder een auto gezien heb.Candisa schreef : 195/60/16 is een veel courantere bandenmaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hier hebben we een reglementering die zegt dat banden een omtrek/diameter moeten hebben die binnen bepaalde toleranties moet blijven tegenover wat af-fabriek gemonteerd werd.Dit betekent bijvoorbeeld dat er op mijn Volvo, waar af-fabriek bandenmaat 185/65/15 op ligt géén 195/65/15 banden mogen gemonteerd worden (ondanks de meeste bakstenen met deze maat uit de fabriek zijn gerold!) maar wél de gekkere 195/60/15 (welke nooit origineel door Volvo werd geleverd onder een baksteen!).
Hierdoor zijn "rare" bandenmaten helemaal niet zo raar in België, en vast ook niet in het zuiden van NL, waar Belgen toch graag komen shoppen ivm de vaak lagere prijzen...
Isabelle
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Citroën had na zijn faillissement in de jaren 30 een deal gesloten met Michelin. want die waren de geldschieters voor een doorstart.
Die hield in dat ze bepaalde bandenmaten alleen gebruikten onder hun auto die alleen Michelin maakte. Dat hebben ze lang tamelijk lang volgehouden die incourante maten.
Vraag maar eens aan de CX rijders. die TRX banden kopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
TRX-en zijn niet speciaal voor Citroëns. De TRX was toen ter tijd de band uit de toekomst, met een "laag profiel", gemonteerd onder speciale, luxe en sportieve auto's. Ja, de CX was er één van, maar ook Peugeot's kon je krijgen met TRX-en, of Alfa's, Ferrari's, Saab's, Mercedessen enzovoorts. Tegenwoordig is het concept van de TRX echter hopeloos achterhaald, en is een vrij middelmatige band stiller en beter.Jeroen schreef : Vraag maar eens aan de CX rijders. die TRX banden kopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
is helemaal waar, maar het ging mij om de maat die je er onder hebt.Michael Oud schreef :
TRX-en zijn niet speciaal voor Citroëns. De TRX was toen ter tijd de band uit de toekomst, met een "laag profiel", gemonteerd onder speciale, luxe en sportieve auto's. Ja, de CX was er één van, maar ook Peugeot's kon je krijgen met TRX-en, of Alfa's, Ferrari's, Saab's, Mercedessen enzovoorts. Tegenwoordig is het concept van de TRX echter hopeloos achterhaald, en is een vrij middelmatige band stiller en beter.Jeroen schreef : Vraag maar eens aan de CX rijders. die TRX banden kopen.
die week wel af van de andere banden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





