ik lach me gek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 12:16 #1295560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tevreden van de Quatrac3?

henk 940LPT schreef : Ik was vorig jaar 350 euro all-in kwijt voor 4x Vredestein Quatrac 3. Geen pure winterband weliswaar, maar toch aardig scherp voor wat hier bekend staat als een A-merk.

Ik vermoed dat mijn pleidooien daar ook wat mee te maken hebben?
Ik heb geen ervaring met de Quatrac 3, wel met zijn voorloper, de Quatrac 2. Maakt niet uit welke ondergrond je die voor hun kiezen gaf (snikheet asfalt in de zomer, een dikke laag modder, kletsnat beton, opnieuw bevroren sneeuwpap...), vastbijten deden ze zich alsof hun leven (terwijl het juist het mijne is natuurlijk) er van af hing.
Is de 3 nog altijd zo goed? (Het zou me een beetje verwonderen mocht het niet zo zijn, maar tegenwoordig kan alles) Mijn 940 mag toch echt wel eens beter rubber krijgen namelijk, en blijkbaar zitten er op onze "nieuwe" schoonheid ook al van die rotte Kleber banden die niet vrijwillig zullen wijken (die krengen willen maar niet slijten, geen wonder, ze kleven ook niet), en aangezien het hoogst waarschijnlijk nog een tijdje zal duren vooraleer een van beiden een setje dedicated zomerwielen krijgt, is een all-seasons band met M+S keurmerk dus de beste keuze voor beide wagens.
Isabelle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 12:46 #1295564 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm

Candisa schreef : Is de 3 nog altijd zo goed?

Geen idee, dit was de eerste band die ik zelf gekocht heb. Ik ben een rustige rijder, dus ik kan niet goed beoordelen hoe deze zich onder kritische omstandigheden houden. Ze hebben naar mijn idee wel meer grip/zijn stiller dan de Pirelli (P)6000's die ik eerst had (zaten om gekochte velgen). Deze waren echter ook scheef afgesleten dus een helemaal eerlijk vergelijk is dat niet. Geen ervaring met de Quatrac 2 en kan dus helaas niet vergelijken.
Heb daarvoor/met eerdere auto's op Michelin Energy's gereden die ik nu niet zo goed vond dat ik ze weer wilde hebben. Dat, in combinatie met de wens om op 4 seizoensbanden van een A-merk te rijden die in Duitsland ook nog als "winterband" gezien worden heeft mij bij de Quatrac 3 doen uitkomen.

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 15:57 #1295576 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Laat de sneeuw maar komen
Vorige week winterbanden laten monteren, goodyear ultragrip 7+, maatje 195-65-R15T. Een weekje daarvoor besteld op autobandenmarkt. Eerst wat tests gelezen en de top 3 opgeschreven, vervolgens wat zoeken op internet. De prijzen varieerden nogal, ook de verkrijgbaarheid, maar na een paar dagen afwachten de volgende deal
4 banden + montage € 280,- (spikkiesplinternieuw).
Op stalen velgen, die ik 2e hands heb gekocht via deze geweldige club.
Ik vind het niet duur en nu rijd ik wel op goed geteste en nieuwe winterbanden (waar ik ze 2e hands niet onder de € 200,- tegenkom, dus dat zijn de mijne over een paar jaar misschien ook nog wel waard...)
Groet,
Robert
Edit: net even gekeken en ze zijn alweer bijna 2 tientjes per stuk duurder geworden....wellicht was ik nog net op tijd....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 19:21 #1295596 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic velgen
velgen zou ik ook kopen via deze (geweldige) club
Maar de vorige eigenaar besloot ze toch zelf te houden
Prijs was interesant
Toch teleur gesteld
Groetjes Peter67
(ik weet dat er meerdere te koop zijn, maar niet zo dichtbij als deze)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 20:23 #1295600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor

Candisa schreef : 195/60/16  is een veel courantere bandenmaat

Neen, dat is echt een hele rare maat, die ik nog nooit onder een auto gezien heb.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 21:03 #1295608 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch...
Hier in België kom je deze bandenmaat toch regelmatig tegen hoor.
Hier hebben we een reglementering die zegt dat banden een omtrek/diameter moeten hebben die binnen bepaalde toleranties moet blijven tegenover wat af-fabriek gemonteerd werd.Dit betekent bijvoorbeeld dat er op mijn Volvo, waar af-fabriek bandenmaat 185/65/15 op ligt géén 195/65/15 banden mogen gemonteerd worden (ondanks de meeste bakstenen met deze maat uit de fabriek zijn gerold!) maar wél de gekkere 195/60/15 (welke nooit origineel door Volvo werd geleverd onder een baksteen!).
Hierdoor zijn "rare" bandenmaten helemaal niet zo raar in België, en vast ook niet in het zuiden van NL, waar Belgen toch graag komen shoppen ivm de vaak lagere prijzen...
Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2010 21:51 #1295612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic punt
daar heb je wel een punt.
Citroën had na zijn faillissement in de jaren 30 een deal gesloten met Michelin. want die waren de geldschieters voor een doorstart.
Die hield in dat ze bepaalde bandenmaten alleen gebruikten onder hun auto die alleen Michelin maakte. Dat hebben ze lang tamelijk lang volgehouden die incourante maten.
Vraag maar eens aan de CX rijders. die TRX banden kopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 23:39 #1295772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mank

Jeroen schreef : Vraag maar eens aan de CX rijders. die TRX banden kopen.

TRX-en zijn niet speciaal voor Citroëns. De TRX was toen ter tijd de band uit de toekomst, met een "laag profiel", gemonteerd onder speciale, luxe en sportieve auto's. Ja, de CX was er één van, maar ook Peugeot's kon je krijgen met TRX-en, of Alfa's, Ferrari's, Saab's, Mercedessen enzovoorts. Tegenwoordig is het concept van de TRX echter hopeloos achterhaald, en is een vrij middelmatige band stiller en beter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 23:48 #1295774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maatvoering

Michael Oud schreef :

Jeroen schreef : Vraag maar eens aan de CX rijders. die TRX banden kopen.

TRX-en zijn niet speciaal voor Citroëns. De TRX was toen ter tijd de band uit de toekomst, met een "laag profiel", gemonteerd onder speciale, luxe en sportieve auto's. Ja, de CX was er één van, maar ook Peugeot's kon je krijgen met TRX-en, of Alfa's, Ferrari's, Saab's, Mercedessen enzovoorts. Tegenwoordig is het concept van de TRX echter hopeloos achterhaald, en is een vrij middelmatige band stiller en beter.

is helemaal waar, maar het ging mij om de maat die je er onder hebt.
die week wel af van de andere banden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC