raamlijsten (vadis)help
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sinds kort heb ik vadis op de laptop (helaas engels, en dat is niet mijn sterkste kant)
Raamlijsten gevonden, maar nu zie ik er 2 namelijk 6848470 (2)
9447831 (2A)
Bijde zijn links, welke moet ik hebben en wat is het verschil

groetjes Peter67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klik in in vadis op de groene "note",die achter het betreffende onderdeelnr. staat en je zult zien dat het verschil zit in wat voor chassisnr. je auto heeft.
Groeten Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het geheim zit hem in dit geval in de 'note'. Daar staat zoiets als volgt:940 5DRS CH -108327, EXCL ... In dit voorbeeld betekend het dat dit onderdeelnr. gebruikt is op chassisnr. t/m 108327, uitgezonderd de nummers ....
Het chassisnummer kun je vinden in de VIN code, het zijn de laatste 6 cijfers van de VIN.
- V700 register
- Nieuw lid
-
mijn nummer is:yv1945816s1152784
dat betekend dat de laatste 6 cijfers 152784 zijn
Misschien een cursus vadis

groetjes Peter67
- V700 register
- Nieuw lid
-
Chassisnummer is dus 152784, dan moet je 9447831 hebben. Kijk maar in de note, daat staat: 940 5DRS CH 108328- .... Dat betekent in VADIS-taal dat je die nodig heb als je chassinummer hoger is dan 108328.peter67 schreef : dat betekend dat de laatste 6 cijfers 152784 zijn
Als het min-teken voor het chassisnummer staat betekent: Onderdeel past op alle chassis t/m dit nummer.
Als het min-teken erachter staat betekent: Onderdeel past op alle chassis vanaf dit nummer.
Let wel even op dat rechts (r.h.) en links (l.h.) verschillende nummers hebben.
En nu maar hopen dat de dealert hem nog kan bestellen...
Waarschijnlijk heb je ook nog wat van die clipjes (1342004) nodig waar de strips mee vastzitten, die gaan makkelijk stuk, n.l.
Achter dit linkje staan trouwens nog wat wetenswaardigheden over het vervangen van die strips.
- V700 register
- Nieuw lid
-
helaas de hoekstukjes 3538563 zijn niet meer leverbaar volgens de meneer in het magazijn
Hij dacht dat ze vast zaten aan de bovenstrip, maar ik zie dat niet in vadis
Dus ik wacht rustig 2 oktober af en bekijk dan hoe het er uit ziet de onderdelen
Dan kan ik daarna nog kijken voor de hoekstukjes en anders een paar gebruikte
Mijn volvo is van 1995 en dus niet nieuw

groetjes Peter67
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij zitten die hoekjes vast aan de zijstrips. Ik kreeg ze tenminste niet los toen ik de strips er bij mijn auto af had liggen.peter67 schreef : helaas de hoekstukjes 3538563 zijn niet meer leverbaar volgens de meneer in het magazijnHij dacht dat ze vast zaten aan de bovenstrip, maar ik zie dat niet in vadis
Misschien is het dus zo dat 3538563 hoort bij 6848470 en dat bij 9447831 het hoekje er aan vast zit. Zo te zien aan het plaatje in VADIS zou dat kunnen kloppen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik neem aan van wel.Ik heb net voor de vakantie een nieuwe voorruit en ook beide strips heb ik vervangen.De strip, daar zit bovenaan een hoekje geklonken, er aan vast dus en het rubberachtige schuin aflopende stukje onderaan, zit er ook aan vast.Ik heb ook eerst de verkeerde besteld, zonder dat rubberen dingie aan de onderkant en deze zijn niet alleen 2cm langer, maar hebben dat rubberen stukje dus niet en krijg je enkel met van die kneedbare ruitentroep weer een beetje dicht. (nadat je ze korter gezaagd hebt.)Pietjeprecies schreef : ...........en dat bij 9447831 het hoekje er aan vast zit. Zo te zien aan het plaatje in VADIS zou dat kunnen kloppen.
Ik heb van de twee nog de verpakking met nummers (en prijs):
9447831 sierlijst 940 L 20,30 euro ex.9447832 sierlijst 940 R 20,30 euro ex.
Voor de volledigheid: Dit zijn de strips voor op een 940 van 1996 tot 1998 gewoon bij de dealer gekocht, met het hoekstukje bovenaan eraan vast en het rubberen stukje onderaan.
En dan nog even deze:
sierlijst 960 L. 9447825 voor 24,15 eurosierlijst 960 R. 9447826 voor 24,15 euroDit zijn dus de sierlijsten voor de 960 (in dit geval van 1995), die volgens mij geen rubber hoekje onderaan hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Roel
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-