Verkleurde Bumpers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2010 14:35 #1082444 door V700 register
Verkleurde Bumpers is gemaakt door V700 register
Beste forum leden,

Weten jullie hoe je de lelijk verkleurde kunststof bumpers Van het tussen model weer netjes zwart of donker kunt krijgen, die silicone bumper poets is geen optie in geval van ellende en je moet spuiten is dat een drama.

Greetz Tom, 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2010 14:38 #1285396 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijnolie
Koop een flesje (gekookte) lijnolie voor 3 euro bij de Gamma/Praxis/Karwei en poetsen maar. Ze worden als nieuw. 1x per jaar herhalen.
Wel oppassen met de doek, dat kan gaan broeien, dus even vochtig maken en buiten laten liggen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2010 14:42 #1285397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Droog
Droog en stofvrij verwerken en laten drogen. Dat drogen kan geloof ik wel 2 dagen duren, waterdruppels schijnen voor vervelende vlekken/kringen te zorgen (ervaringen van anderen, nooit zelf gedaan).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2010 15:00 #1285398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonnebloemolie
Gebruik hiervoor gewoon de goedkoopste zonnebloemolie o.i.d  van de Aldi en blijft tot nu toe goed zwart
Ook geen brandgevaar net als met lijnolie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2010 16:55 #1285401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe te doen

Fred 740 schreef : Gebruik hiervoor gewoon de goedkoopste zonnebloemolie o.i.d  van de Aldi en blijft tot nu toe goed zwart
Ook geen brandgevaar net als met lijnolie

hmm goedkoop staat me wel aan haha, Maar hoe kan ik dit dan het beste er op smeren/doseren, droogtijd en is het gevoelig als het een beetje nattig weer is zoals afgelopen dagen.

Greetz Tom, 

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2010 17:45 #1285408 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic bumpers
Lijnolie geeft een beter blijvend resultaat. Pas wel op met opbrengen want het spul geeft lelijke plekken op de lak. Ik heb een fijn kwastje gebruikt lekker dun aanbrengen en daarna goed inwrijven. Sommige leden hebben met een brander gewerkt maar ik heb daar geen ervaringen mee en ben tevreden met de gekookte lijnolie.
Succes !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2010 18:18 #1285410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk maar....
volvorider.web-log.nl/volvorider/2010/06...ig-chrome-zwart.html
Gebruiklijn olie vanaf 2007, nog steeds hetzelfde flesje en een berg goedkope kwasten van de Action. Zoals Ries aangeeft dun opbrengen en goed uitwrijven, blijft lang plakkering, dus liefst de auto een dagje laten staan en bijvoorkeur binnen of buiten bij weinig wind.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2010 18:52 #1285413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijenwas
Ik gebruik bijenwas wit (kleurloos) voor bumpers leerbekleding enz, kost niks en je kun de meubelen ook nog een beurt geven
ruikt lekker en trekt snel in en bijenwas is een natuurprodukt en plakt niet.
Groet Kilat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2010 21:27 #1285425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm ja dagje binnen of
Hmmm ja dagje binnen of droog zal niet gaan, geen garage en het is mijn enigste vervoers middel op het moment, moet nog steeds met mn 760 naar bouke toe maar dat moet ik in-plannen maar dat zal binnenkort geen probleem meer zijn aangezien ik vandaag kreeg te horen dat het de hoogste tijd was om thuis te blijven, bedrijf moet weer gaan bezuinigen dus alle uitzend krachten zijn buiten de deur gezet, maja eerst even zorgen dat de witte 740 er netjes uitziet voor vrouw lief want een mooie vrouw moet toch wel in een mooie auto rijden naar mijn mening.

Vanavond de bumper's bekeken maar het lijkt wel of ze gespoten zijn, want links op de hoek heeft vrouw lief vorige week zo'n belachelijk geplaatst paaltje in een parkeer garage geraakt, maar daar onder zit dus mooi glad kunststof weten jullie daar meer over? of ze dus gespoten zijn of iets in die geest.

Greetz Tom, 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC