wissertje linker koplamp afgebroken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2010 20:45 #1081965 door V700 register
wissertje linker koplamp afgebroken is gemaakt door V700 register
Vanmorgen viel bij toeval mijn oog erop: het wisserblaadje bij deze wisser is afgebroken. Het wisserbladje wordt ingeklemd op de klem op het slangetje; dit klemmetje is helaas afgebroken. Zal dus wel een nieuw slangetje worden + nieuw wisserblaadje, gok ik zo.
Nu heb ik géén idee hoe hiermee te beginnen, met de onderdelen dus. Zal wel geen hogere wiskunde zijn om het te monteren, maar zijn er tips voor deze onderdeeltjes?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2010 21:43 #1282613 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leverbaar....
Klemmetje (waar blad inklikt) + wisserblaadje, bijna 15 euro bij de dealer. Ik heb het net gekocht.
Voor montagetips houd ik graag ruimte voor andere leden over......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2010 22:02 #1282618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Demontage
Als die wissers hetzelfde zijn als bij een 940 maak je het klemmetje los door de nokjes aan de boven- onderkant iets naar binnen te drukken, b.v. met een schroevendraaiertje, en vervolgens kun je hem uit het armpje trekken. De wisser zit er ingeklemd en die kun je er dus (met beleid) gewoon af trekken. Dat staat overigens ook in de gebruikershandleiding van de auto beschreven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2010 22:27 #1282622 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als ik jullie goed begrijp,
als ik jullie goed begrijp, hoef ik dus niet het slangetje waar dit klemmetje op zit te vervangen? Dat zou veel monteerwerk besparen. Morgen maar even goed bekijken nog.In dat geval gaat het inderdaad enkel om het klemmetje en het wissertje. Voor nu moet ik heel erg uitkijken, anders schraapt er metaal over het koplampglas......................... even tape eromheen, just in case.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC