Deur deel 1: cylinderslot er uit halen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2010 20:44 #1081673 door V700 register
Deur deel 1: cylinderslot er uit halen? is gemaakt door V700 register
Betreft: 740 Sedan 1988
Hoe kan ik het cylinderslot uit de linkervoordeur halen, staat wel leuk in de boeken dat je de stangen los moet halen en de borgclip.
Maar hoe kom  je daar dan makkelijk bij kunt komen en hoe je ze los haalt zie ik nergens, kan wel in deur gaan zitten voelen , maar dan weet ik zo ook niet welke stang o.id. en borgclip ik moet weghalen , je ziet ze niet ?
Of moet er meer van de deur afgehaald worden , staat niet meer in de boeken dan de bekleding er af  halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2010 01:41 #1281033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schroeven
Als je de schroeven aan de zijkant van de deur deur er uit hebt gehaald kun je via dat gat de borgclip eruit drukken....
succes ! Rudiger  ( die het zo net gedaan heeft)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2010 19:57 #1281183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slot demonter/monteren
Verder geen leden die het cylinderslot als eens eruit hebben gehaald en weer gemonteerd.
Rudiger als de borgclip er af is volgen sjouw methode zit je toch nog met de stang die de deur uiteindelijk opent en sluit.
En hoe dan weer de stang en clip weer er opzetten , kan zo via de deur(zonder paneel ) niet veel zien hoe het zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 21:43 #1281210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan ik je niet bij helpen enkel met een foto

Fred 740 schreef : Verder geen leden die het cylinderslot als eens eruit hebben gehaald en weer gemonteerd.Rudiger als de borgclip er af is volgen sjouw methode zit je toch nog met de stang die de deur uiteindelijk opent en sluit. En hoe dan weer de stang en clip weer er opzetten , kan zo via de deur(zonder paneel ) niet veel zien hoe het zit.

Stang of niet, tijdens het tikken door de schroefgaatjes viel de borging naar beneden en kon ik het slot er zo uithalen, waarschijnlijk geluk gehad? De boeken zijn idd summier met hun info hoe je het precies moet doen, ze geven enkel de volgorde aan. Het lijkt er echter wel op dat je die borging vrij eenvoudig kunt terugplaatsen. is vrij groot en plat, ik vermoed dat het met een tangetje wel gaat lukken. De stang terugplaasten .. neen nog geen idee
groet en succes, Rudiger
<a href="/www.marjanmoed.nl/belgman/volvo700/portierslot1.JPG" target="_blank" onclick="window.open('/ www.marjanmoed.nl/belgman/volvo700/portierslot1.JPG ','','');return false;">HIER vind je een foto van het slot met borgclip Duidelijk te zien zijn de schroefjes die je los moet draaien aan de binnenkant van je portier... Vervolgens die gehele clip wegduwen met eenpriemetje oid...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 21:43 #1281302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic link

rudiger schreef :

Fred 740 schreef :

groet en succes, Rudiger
<a href="/www.marjanmoed.nl/belgman/volvo700/portierslot1.JPG" target="_blank">HIER vind je een foto van het slot met borgclip Duidelijk te zien zijn de schroefjes die je los moet draaien aan de binnenkant van je portier... Vervolgens die gehele clip wegduwen met eenpriemetje oid...

Link werkt niet bij mij

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 21:50 #1281303 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou ja .. nog een poging

960 estate 1996 schreef :

rudiger schreef :

Fred 740 schreef :

groet en succes, Rudiger
<a href="/www.marjanmoed.nl/belgman/volvo700/portierslot1.JPG" target="_blank">HIER vind je een foto van het slot met borgclip Duidelijk te zien zijn de schroefjes die je los moet draaien aan de binnenkant van je portier... Vervolgens die gehele clip wegduwen met eenpriemetje oid...

Link werkt niet bij mij
Tsssk was ook nog aanhet testen .. jee wat ben je snel Frits!     <a href=" www.marjanmoed.nl/belgman/volvo700/portierslot1.JPG " target="_blank" onclick="window.open('/ www.marjanmoed.nl/belgman/volvo700/portierslot1.JPG ','','');return false;">HIER DAN?  en nr 2 www.marjanmoed.nl/belgman/volvo700/portierslot2.JPG " target="_blank" onclick="window.open('/ www.marjanmoed.nl/belgman/volvo700/portierslot2.JPG ','','');return false;">HIER?

• Volvo 740gl 1988, wit + Volvo 740gl wit 1988  geschorst, voor onderdelen
  • Volvo 940 gl estate, 1993, brandweerrood maar daaronder is ie vast en zeker wit...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 21:50 #1281304 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snel
Snel he
Werkt nu wel thx
ziet er simpel uit.
Moet lukken Fred.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 22:00 #1281305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic moet lukken

960 estate 1996 schreef : Snel he ,Werkt nu wel thx
ziet er simpel uit.,Moet lukken Fred.

oW , de schroefjes, ik schreef binnenkant portier, daarmee bedoel ik de binnenkant die aan de middenstijl grenst en die je dus van buitenaf kunt zien als je hetprtier opendraait.. duidelijk? ahum?
Ja, als het deurpaneel er uit is en je kijkt dan naar rechts binnen in het portier zie je nog een zwart kunstof strip van boven naar onder , daar achter zit dat slot, ook het haakje is dan echt wel te bereiken. Er is echt wel genoeg ruimte om het daarna opnieuw te monteren. Zal niet echt eenvoudig zijn, maar met veelvuldig rustig ademhalen en er van uitgaan dat het wel even kan duren kan het alleen maar meevallen
Succes!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC