Dakkoffer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2010 09:58 #1080495
door V700 register
Dakkoffer is gemaakt door V700 register
ik ga met mijn 960 sedan op vakantie en ben van plan een dakkoffer aan te schaffen. We zitten er met 4 volwassenen in en komen dus ruimte tekort. We heeft hiermee ervaring? Welk soort koffer kan ik het beste kopen? Zijn deze ook te huur? Heb ik roofrails nodig? Dat soort vragen dus; wie heeft er voor mij goede tips op dit gebied?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2010 10:12 #1273253
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Altijd handig zo'n koffer......
Ha die Rob,

Ook ik kwam ruimte tekort in mijn 940 sedan om volledig toegerust op wintersport te kunnen gaan. het eerste jaar heb ik dat opgelost door een skibox (dakkoffer) te huren, maar uiteindelijk leek me het toch handiger om zo'n ding zelf te hebben: je kunt 'm dan ook gebruiken tijdens de zomervakantie. Afgelopen herfst ben ik daarom maar eens gaan zoeken op het oneindige internet en via marktplaats heb ik een Thule Liberty 500 (zoek maar eens op via Google) op de kop getikt. De prijs was 75 euro en bij de skibox zat ook nog een mooie set dakdragers van Thule. De box zelf was volgens de eigenaar maar 4 maal gebruikt en zo zag hij er ook uit. Afgelopen wintersport heb ik de dakkoffer voor het eerste gebruikt en ik ben er erg blij mee.
Mijn advies: gewoon kopen zo'n ding. Nu is het er een mooie tijd voor: schuurtjes worden opgeruimd en het winterseizoen is afgelopen, dus ik neem aan dat er best een leuk aanbod van dakkoffers zal zijn.
Groeten,

Steef

Ook ik kwam ruimte tekort in mijn 940 sedan om volledig toegerust op wintersport te kunnen gaan. het eerste jaar heb ik dat opgelost door een skibox (dakkoffer) te huren, maar uiteindelijk leek me het toch handiger om zo'n ding zelf te hebben: je kunt 'm dan ook gebruiken tijdens de zomervakantie. Afgelopen herfst ben ik daarom maar eens gaan zoeken op het oneindige internet en via marktplaats heb ik een Thule Liberty 500 (zoek maar eens op via Google) op de kop getikt. De prijs was 75 euro en bij de skibox zat ook nog een mooie set dakdragers van Thule. De box zelf was volgens de eigenaar maar 4 maal gebruikt en zo zag hij er ook uit. Afgelopen wintersport heb ik de dakkoffer voor het eerste gebruikt en ik ben er erg blij mee.
Mijn advies: gewoon kopen zo'n ding. Nu is het er een mooie tijd voor: schuurtjes worden opgeruimd en het winterseizoen is afgelopen, dus ik neem aan dat er best een leuk aanbod van dakkoffers zal zijn.
Groeten,

Steef
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2010 10:22 #1273256
door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic dakkoffer
Hoi allemaal.
Mijn dakkoffer is een thule jetbag. Die doet het al 10 jaar prima en heeft nu de derde auto onder zich. Op de 740 estate zaten geen dakrails en de dragers moesten met een soort grijper(die je vast kon draaien) op de regengootjes gedraaid worden. Doodsimpel en zeer effectief. Bij de 940's (met dakrails) moeten er iets complexere sluitingen aan de dakdragers zitten, die om de rails heengrijpen. Mijne zijn ook van thule, en ik laat ze meestal aan de dakkoffer vastzitten als ik die niet gebruik.
Omdat ik het ding meestal alleen monteer en de auto vrij breed is leg ik een deken op het dak zodat de klemmen niet in m'n dak krassen. De antenne draai ik er van te voren ook af.
Mazzel.
Mijn dakkoffer is een thule jetbag. Die doet het al 10 jaar prima en heeft nu de derde auto onder zich. Op de 740 estate zaten geen dakrails en de dragers moesten met een soort grijper(die je vast kon draaien) op de regengootjes gedraaid worden. Doodsimpel en zeer effectief. Bij de 940's (met dakrails) moeten er iets complexere sluitingen aan de dakdragers zitten, die om de rails heengrijpen. Mijne zijn ook van thule, en ik laat ze meestal aan de dakkoffer vastzitten als ik die niet gebruik.
Omdat ik het ding meestal alleen monteer en de auto vrij breed is leg ik een deken op het dak zodat de klemmen niet in m'n dak krassen. De antenne draai ik er van te voren ook af.
Mazzel.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2010 10:56 #1273260
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Lenen
Hoewel wij ook een 945 hebben, zijn de lange vakanties meestal het domein van de lease v50.
Daar heb ik vorig jaar een dakkoffer (model oud) en dakdragers voor v50 dakrails bijgekocht.
Sinds die trip staat het ding stof te verzamelen. Je mag hem dus ook gewoon lenen.
Volgens mij heeft een sedan geen dakrals, dus heb je gewone dakdragers nodig.
Die heb ik niet, maar volgens mij zijn die niet duur
Daar heb ik vorig jaar een dakkoffer (model oud) en dakdragers voor v50 dakrails bijgekocht.
Sinds die trip staat het ding stof te verzamelen. Je mag hem dus ook gewoon lenen.
Volgens mij heeft een sedan geen dakrals, dus heb je gewone dakdragers nodig.
Die heb ik niet, maar volgens mij zijn die niet duur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2010 20:45 #1273306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en dan mooi laten spuiten in
en dan mooi laten spuiten in kleur van auto,gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2010 21:25 #1273581
door V700 register
leen je je dakkoffer uit, komt ie terug in een andere kleur
Zag t paar weken terug nog, mooie XC90 in bruin metallic met dakkoffer in dezelfde kleur, kan ook met <a href=" www.kip-caravans.nl/pdf/alg-inf-hy-line-nl.pdf ">caravans tegenwoordig maar dat geheel terzijde
Beantwoord door V700 register in topic lekker dan
turbotom schreef : en dan mooi laten spuiten in kleur van auto,gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
leen je je dakkoffer uit, komt ie terug in een andere kleur
Zag t paar weken terug nog, mooie XC90 in bruin metallic met dakkoffer in dezelfde kleur, kan ook met <a href=" www.kip-caravans.nl/pdf/alg-inf-hy-line-nl.pdf ">caravans tegenwoordig maar dat geheel terzijde
Moderators: Jerry Stam