verzinkt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 20:22 #1080206
door V700 register
verzinkt? is gemaakt door V700 register
ik heb een 740 gl estate uit 1985 op het oog. De eigenaar zegt dat hij helemaal verzinkt is maar ik vraag me af of dat met de serie uit '85 kan kloppen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 20:40 #1271807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht het niet
Enkele delen van de hele auto zijn "verzonken"
Lang niet alles...er zal vast nog wel iemand zijn die dit kan bevestigen
 
 
 
Lang niet alles...er zal vast nog wel iemand zijn die dit kan bevestigen
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 20:55 #1271812
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vanaf 1987
 
Pas vanaf 1987 dacht ik zo zijn ze nagenoeg helemaal verzinkt maar daarvoor? Nee-eeen....
Pas vanaf 1987 dacht ik zo zijn ze nagenoeg helemaal verzinkt maar daarvoor? Nee-eeen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 20:59 #1271813
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verzinkt
Vanaf modeljaar 1986 (jaarletter G)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 22:04 #1271821
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verzinkt
zou het wel kunnen zijn dat de deuren en het plaatwerk aan de voorkant bij de wielkasten verzinkt zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 23:16 #1271834
door V700 register
Maar,indien je de kans hebt de auto aan de onderzijde te inspecteren dan moet je dat vooral doen. Let ook op alle felsnaden om te beginnen, in de motoruimte op het schutbord naast de motor/versnellingsbak, onder de radiator, aan de voorzijde de onderkant van de wielkasten, onder de accu en ook het plaatwerk onder de stoelen. Dat zijn de plekken waar ik behoorlijk roest heb aangetroffen tijdens mijn kijken en niet kopen uitstapjes. Verwar trouwens niet oxidatie op de estates achterklep en op de stalen schuifdaken met roest!Die zijn van aluminium
Ongetwijfeld zijn hier leden die dit lijstje nog wat langer kunnen maken...
succes met de aanschaf! gRoeten Rudiger
Beantwoord door V700 register in topic Hedwig
Wel ik heb het op de site even nagezocht. Aangezien Hedwig, onze wandelende Volvo encyclopedie dit al eerder letterlijk heeft geschreven moet het wel kloppen. Neemt niet weg dat het me hogelijk verbaasd, ik heb al aardig wat 87 -ers ( modeljaar 1986) voorbij zien komen met nogal wat roest op plaatsen waar je dit bij de 89-ers eigenlijk nooit of weinig aantreft. Tenminste ik niet...Ceska schreef : Vanaf modeljaar 1986 (jaarletter G)
Maar,indien je de kans hebt de auto aan de onderzijde te inspecteren dan moet je dat vooral doen. Let ook op alle felsnaden om te beginnen, in de motoruimte op het schutbord naast de motor/versnellingsbak, onder de radiator, aan de voorzijde de onderkant van de wielkasten, onder de accu en ook het plaatwerk onder de stoelen. Dat zijn de plekken waar ik behoorlijk roest heb aangetroffen tijdens mijn kijken en niet kopen uitstapjes. Verwar trouwens niet oxidatie op de estates achterklep en op de stalen schuifdaken met roest!Die zijn van aluminium
Ongetwijfeld zijn hier leden die dit lijstje nog wat langer kunnen maken...
succes met de aanschaf! gRoeten Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2010 00:24 #1271845
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uit het hoofd
 
Volgens mij was Audi de eerste in 1988 (type 80) met een totaal verzinkte carrosserie (slogan, "niet leverbaar in roestbruin"), later zijn andere merken daar mee aan de haal gegaan. Audi vervolgde met aluminimum en sindsdien de A(luminimum) 4, A6 etc.
Een 85'er Volvo zou onwaarschijnlijk totaal verzinkt kunnen zijn.
Volgens mij was Audi de eerste in 1988 (type 80) met een totaal verzinkte carrosserie (slogan, "niet leverbaar in roestbruin"), later zijn andere merken daar mee aan de haal gegaan. Audi vervolgde met aluminimum en sindsdien de A(luminimum) 4, A6 etc.
Een 85'er Volvo zou onwaarschijnlijk totaal verzinkt kunnen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2010 09:10 #1271852
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo is inderdaad vanaf
Volvo is inderdaad vanaf modeljaar 86 begonnen met verzinken, maar nog niet alle carrosseriedelen. Hedwig heeft een mooi plaatje welek delen verzinkt werden.
Pieter
Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2010 13:44 #1271872
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verzinkt
kun je mij ook vertellen waar ik dat mooie plaatje kan vinden?
Jacco
Jacco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2010 14:01 #1271875
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zink
Ik heb een '88er 760 waarvan toen vele delen verzinkt zijn, de auto heeft bijna geen roest ... hard ...hard..
Ik heb ook een '85 er 740 klaarstaan voor zijn zoveelste, dit keer, belastingvrije leven.
Het plaatwerk is echter van hoogwaardig staal, ook al heeft hij hier en daar wat doorrotplekjes.
De lak is er nml hier en daar , door steenslag, afgeslagen. Het staal daaronder is echter nauwelijks aangetast.
Ook moet je oppassen, dat vele autobouwers overgegaan zijn naar verzinktstaal om dat staal dan dunner te kunnen houden.
Ik weet niet of Volvo de verzinkte plaatdelen ook dunner heeft gemaakt (moet tenslotte ergens van betaald worden).
Zelf heb ik ergens ooit gelezen, dat vanaf model '88 (aug 1987) er 'meer' verzinkt werd, echter niet overal maar meer op de , laten we zeggen, gevoelige plekjes.
Als men dus een belasting vrije zoekt, dan zijn dit nog de wagens met zeer weinig tot geen verzinkte onderdelen.
Maar als je een goede-redelijke boddy koopt, dan kan het roest process ook met Mike Sanders Fett gestopt worden, niet zo'n probleem dus.
Ik heb ook een '85 er 740 klaarstaan voor zijn zoveelste, dit keer, belastingvrije leven.
Het plaatwerk is echter van hoogwaardig staal, ook al heeft hij hier en daar wat doorrotplekjes.
De lak is er nml hier en daar , door steenslag, afgeslagen. Het staal daaronder is echter nauwelijks aangetast.
Ook moet je oppassen, dat vele autobouwers overgegaan zijn naar verzinktstaal om dat staal dan dunner te kunnen houden.
Ik weet niet of Volvo de verzinkte plaatdelen ook dunner heeft gemaakt (moet tenslotte ergens van betaald worden).
Zelf heb ik ergens ooit gelezen, dat vanaf model '88 (aug 1987) er 'meer' verzinkt werd, echter niet overal maar meer op de , laten we zeggen, gevoelige plekjes.
Als men dus een belasting vrije zoekt, dan zijn dit nog de wagens met zeer weinig tot geen verzinkte onderdelen.
Maar als je een goede-redelijke boddy koopt, dan kan het roest process ook met Mike Sanders Fett gestopt worden, niet zo'n probleem dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam