roestvorming voorruit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2010 09:25 #1078684
door V700 register
roestvorming voorruit is gemaakt door V700 register
Nou is mijn 940 toch niet bepaald een roestbak te noemen. Des te storender vind ik de bubbeltjes op de hoeken van de voorruit, onder de zwarte raamstrip. Bij beide bovenhoeken is het raak: over een lengte van ca 7 cm bubbeltjes. Bij de linkerhoek zelfs zodanig dat de raamlijst daar echt storend ver los komt van de ruit. Volgens mij kan dit op den duur ook niet goed gaan qua waterdichtheid. Iemand hier ook last van (waarschijnlijk wel), en weet iemand een goede oplossing?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-01-2010 11:55 #1261732
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic heb je al onder je matten
heb je al onder je matten gekeken voor vocht?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2010 12:34 #1261742
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Roestvorming 940
Inderdaad eerst vaststellen waardoor de oxidatie is ontstaan zodat het niet weer gebeurd (heb je een bv open dak?) als ik je verhaal goed lees is de roest ontsaan doordat de raamlijst niet goed geplaatst was? Enfin dan zit er niet anders op dan geheel blank te maken zodat alle roest is verdwenen en opvullen ( ik heb hiervoor een 2 komponenten pasta gebruikt wat je met een kunststof spatel dun kan opbrengen) schuren en dan gronden en aflakken. Is voor 7 cm goed te doen hoor!

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2010 13:06 #1261750
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Van onder de voorruit.
Hallo Wouter,
als ik het zo lees dan ben ik bang dat de roest primair onder de rand waarop je voorruit zit gekit vandaan komt. Vaak beschadigen glasboeren bij de vervanging van de voorruit die rand tijdens het wegkrabben van de oude kitlaag. Daarom mag alleen mijn vertrouwde Volvo dealer een ruit vervangen. Dan weet ik dat het voorzichtig wordt gedaan en dat eventuele beschadigingen meteen worden bijgewerkt voordat de nieuwe voorruit wordt gemonteerd.
In het bovengeschetste geval kun je de roest alleen effectief te lijf als je de voorruit demonteert en de rand controleert en bijwerkt.
Groeten, Jan.
als ik het zo lees dan ben ik bang dat de roest primair onder de rand waarop je voorruit zit gekit vandaan komt. Vaak beschadigen glasboeren bij de vervanging van de voorruit die rand tijdens het wegkrabben van de oude kitlaag. Daarom mag alleen mijn vertrouwde Volvo dealer een ruit vervangen. Dan weet ik dat het voorzichtig wordt gedaan en dat eventuele beschadigingen meteen worden bijgewerkt voordat de nieuwe voorruit wordt gemonteerd.
In het bovengeschetste geval kun je de roest alleen effectief te lijf als je de voorruit demonteert en de rand controleert en bijwerkt.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2010 14:26 #1261761
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roest
Ik had bij de 745 ook roestvorming bij de sierlijsten om de voorruit. Bij het plaatsen van de nieuwe voorruit heeft autototaalglas de roest die onder de ruit zat verwijderd en met een zwarte verf ingesmeert. De roest die overbleef heb ik met een zandstraalset weggestraald en 2x met zinkverf behandeld en daarna met op kleur gemaakte spuitverf. Als het weer wat warmer is dan moet ik nog een keer in kleur en dan nog een laklaag dan is alles weer origineel en kan ik de raamlijsten weer plaatsen.
Dus ik zou zo'n zandstraalset van €60 euro ophalen en eea goed behandelen, ga je schuren of krabben krijg je de roest niet zo mooi weg als met zandstralen dan haal je ook de roest uit de putjes die al zijn ontstaan. Het plaatwerk ziet eruit als nieuw en roestvrij .
mvg
Marcel
Dus ik zou zo'n zandstraalset van €60 euro ophalen en eea goed behandelen, ga je schuren of krabben krijg je de roest niet zo mooi weg als met zandstralen dan haal je ook de roest uit de putjes die al zijn ontstaan. Het plaatwerk ziet eruit als nieuw en roestvrij .
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2010 15:16 #1261776
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu nog die mooie paravan van
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2010 15:19 #1261779
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic paravan
Hey Philip,
Gelukkig heb je geen haast, want ik heb geen tijd en geen daily driver op dit moment dus we moeten met 1 auto samen doen.
Je hoort nog van me.
mvg
Marcel
Gelukkig heb je geen haast, want ik heb geen tijd en geen daily driver op dit moment dus we moeten met 1 auto samen doen.
Je hoort nog van me.
mvg
Marcel
Moderators: Jerry Stam