Mijn Auriga's....

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 12:36 #1258481 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic Prachtig
Prachtig resultaat, een van de mooiste velgen voor de 940.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2009 13:21 #1258492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Betrapt
ik betrap mezelf er op dat ik Volvo's met andere velgen dan Auriga's of Hydra's er vaak "ouderwets" uit vind zien. Trap nu natuurlijk een hoop mensen op hun ziel :-(  Alhoewel ik best een setje Polarissen zou willen hebben natuurlijk dat vind ik echt ultiem stoer. De velgen die Miquel onder de gouden koets heeft gezet komen trouwens ook dicht bij Polarissen in de buurt en "kosten niet duur" begreep ik van Miquel.Hetzelfde "lullige" gezicht vind ik het eind van de uitlaat van de Volvo's, het past totaal niet bij de rest van de uitstraling. Er is goed over nagedacht en het heeft een reden bla bla maar ik vind het stom staan. Een mooi ovaal van een Simons of van de JT ziet er een stuk beter en serieuzer uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 18:04 #1258574 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn Auriga's....
Ha Volvofans,
Ja ik ben heel benieuwd hoe de kleurcombinatie met de Blackberry pearl kleur is. De vergelijking met het beeld zoals ik het in mijn geheugen heb, zal dan uitmaken of de toegepast kleur inderdaad min of meer hetzelfde is als de oorspronkelijke kleur. Ik moet zeggen het werken met de kleurstalen is toch best lastig.
Overigens is mijn 940 een 1997'er en volgens Paul Aupers een Sport Edition. De uitrusting klopt ook helemaal met de specs, alleen ontbreekt een bagagerolhoes, maar het bevestigingsmateriaal is weer wel aanwezig. Vermoedelijk door een vorige eigenaar verwijderd en niet meer terug gezet. 
Hans van Oostveen. lidnr 54

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2009 23:03 #1258599 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Merken
De kwaliteit bij Gerritsen is prima.
Ik heb er div velgen laten coaten, Alu en staal.
Voor m'n 240 ooit 5 velgen weggebracht, waarvan ik zeker wist dat ze recht waren.
Toen ik de banden er weer omheen draaide zag ik dat er één krom was.
Toen ik ze wegbracht lagen er nog meer 240 velgen, waarschijnlijk verwisseld dus.............
Ik had er eigenlijk beter een merkje in moeten slaan of graveren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2010 17:19 #1281751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auriga's....
Aan TurboTom,
De renovatie van mijn Auriga's dmv. stralen, poedercoaten en een blanke laklaag voldoet nog steeds, maar zolang is het ook nog niet geleden. Wel een punt van aandacht is: toen ik mijn winterwielen (Hydra's) liet wisselen voor de "nieuwe" Auriga's met zomerbanden, hadden de jongens van mijn bandenbedrijf wel wat moeite met het op de naaf krijgen van de wielen. De poedercoating wordt blijkbaar toch dikker aangebracht dan bij het spuiten van lak het geval is. Daar moet je dus eigenlijk rekening meehouden, hoe dat zou kunnen zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit weet ik zo niet. De laagdikte bij het poedercoaten is moeilijk te controleren tijdens het proces lijkt me en is ook niet kwa dikte verschillend aan te brengen op verschillende plaatsen op de velg. Een volgende keer zal ik dit zeker met Gerritsen bespreken. Wel zeiden ze bij mijn bandenbedrijf dat de kwaliteit (en prijsverhouding) zeer goed is bij Gerritsen.
Moeite met wielen op de naaf krijgen, betekent ook moeite met de wielen er af krijgen. Dat blijkt zo te zijn. Ik heb geprobeerd een wiel van de naaf te krijgen en dat lukte voor geen meter. Waarschijnlijk gaat het wel als je een soort hefboom gebruikt of op enige wijze druk kan uitoefenen van binnen naar buiten op het wiel. ik heb dat niet meer geprobeerd want was toch bang de velgen te beschadigen. Maar het probleem doet zich natuurlijk voor wanneer je wegens een lekke band een wiel moet wisselen. Nu krijg je tegenwoordig nauwelijks meer lekke banden, maar het is wel vervelend als je langs de weg staat (vakantie bijv.) en je krijgt je wiel er niet af....
Hans van Oostveen, lidnr 54 

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2010 22:31 #1281831 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic 200
200 euro voor het opfleuren van 4 of 5 velgen?

Good to know! In Nijkerk kende ik al wel Wheeltrim, ook zo'n club die kan poedercoaten, maar ook richten etc.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2010 00:44 #1281842 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Wheeltrim
Zou Wheeltrim die velgen niet gewoon bij Gerritse brengen..........om de hoek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2010 16:18 #1281882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic om de hoek
Wheeltrim zit recht achter mijn werkplaats, Gerritse zit hier zo'n 5min. rijden vandaan dus het zou me niets verbazen.

Bij wheeltrim kunnen ze echt heel veel met je velgen, heb er al heel wat moois zien staan wat er soms beter uitziet dan origineel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC