Volvo 7/900 bumpers: spuitbare en niet spuitbare versies?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2009 21:03 #1076696
door Mathy van Nisselroy
Volvo 7/900 bumpers: spuitbare en niet spuitbare versies? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Onlangs kwam mij ter oren, dat er twee soorten bumpers zouden zijn voor onze auto:
- overspuitbare bumpers,- bumpers waarop lak na een tijdje los laat.
Klopt dat of is iedere bumper met enige voorbewerking (en zo ja, welke) zo over te spuiten, dat je daar net zo lang plezier van hebt, als de rest van je lak.
groetjes
Mathy
Onlangs kwam mij ter oren, dat er twee soorten bumpers zouden zijn voor onze auto:
- overspuitbare bumpers,- bumpers waarop lak na een tijdje los laat.
Klopt dat of is iedere bumper met enige voorbewerking (en zo ja, welke) zo over te spuiten, dat je daar net zo lang plezier van hebt, als de rest van je lak.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2009 21:23 #1249078
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Overspuitbare bumpers.
Hallo Mathy,
voor zover mij bekend zijn er niet twee soorten bumpers. Wat wel vaak gebeurt is dat de spuiter het te spuiten kunststof niet heel goed schoonmaakt en van een hele goede hechtprimer voorziet, waardoor de lak er weer vanaf bladdert. Toen ik mijn groene 760 kocht waren de bumperhoezen ( 1ste eigenaar was een oude man) op de hoeken beschadigd en die zijn toen vervangen. De eerste keer had de spuiter zijn werk niet goed gedaan waardoor de lak er binnen enkele weken vanaf begon te bladderen. Daarna heeft ie de bumperhoezen opnieuw onderhanden genomen. Nu ruim anderhalf jaar later zit de lak er nog steeds als nieuw op.
Dus dat verhaal van niet overspuitbare bumpers lijkt mij het bekende broodje aap verhaal, maar heeft te maken met de kwaliteit van het werk van de spuiter.
Groeten, Jan.
voor zover mij bekend zijn er niet twee soorten bumpers. Wat wel vaak gebeurt is dat de spuiter het te spuiten kunststof niet heel goed schoonmaakt en van een hele goede hechtprimer voorziet, waardoor de lak er weer vanaf bladdert. Toen ik mijn groene 760 kocht waren de bumperhoezen ( 1ste eigenaar was een oude man) op de hoeken beschadigd en die zijn toen vervangen. De eerste keer had de spuiter zijn werk niet goed gedaan waardoor de lak er binnen enkele weken vanaf begon te bladderen. Daarna heeft ie de bumperhoezen opnieuw onderhanden genomen. Nu ruim anderhalf jaar later zit de lak er nog steeds als nieuw op.
Dus dat verhaal van niet overspuitbare bumpers lijkt mij het bekende broodje aap verhaal, maar heeft te maken met de kwaliteit van het werk van de spuiter.
Groeten, Jan.
10-10-2009 21:30 #1249198
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic verschil
volvo levert(de) idd twee verschillende types
1 is mooi zwart en de andere is voor bewerkt met primer en daar betaal(de) je veel meer voor.
en was voor de spuiter makkelijker / sneller te spuiten.
maw wat Jan zegt, gewoon een goede kunstofprimer doet wonderen.
1 is mooi zwart en de andere is voor bewerkt met primer en daar betaal(de) je veel meer voor.
en was voor de spuiter makkelijker / sneller te spuiten.
maw wat Jan zegt, gewoon een goede kunstofprimer doet wonderen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Moderators: Jerry Stam