Linker achterste zijruit vervangen Estate

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 11:55 #1075473 door V700 register
Linker achterste zijruit vervangen Estate is gemaakt door V700 register
Beste allen,
helaas is dit weekend bij een ietwat lompe actie de linker zijruit helemaal achter (Tussen c en d stijk) gesneuveld. De vraag is nu, is dat makkelijk zelf te vervangen? Heeft iemand hier dat al eens gedaan?
Ik ben benieuwd.
Richard

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 12:03 #1242688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Splitsen.

EndlessQuest schreef : Ik ben benieuwd. Ik zet hem maar even onder de kletshoek, het gaat immers om verschillende zaken eigenlijk.

Wil je de beide zaken splitsen toch even splitsen in aparte topics?Geeft een betere response maar zeker handiger, omdat beide zaken niet door elkaar gaan lopen.
(Remlichten zitten meen ik inderdaad onderin, mistlampen bovenin, normale verlichting ook onderin.Als geen enkel remlicht het doet, zou ik trouwens de pedaalschakelaar nakijken en vervolgens het lamp-defect-relais.)

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 12:56 #1242689 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic snijden met draad en plakken
demontage: uitsnijden met een draad
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/24098

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 13:00 #1242690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Demontage is dus eigenlijk
Demontage is dus eigenlijk al voor het grootste gedeelte gebeurd  Hoef dus alleen maar de strips aan de buitenkant er af te halen en de resten er af te snijden. En daarbij hoef ik niet bang te zijn dat de ruit stuk gaat
Wat voor kit valt aan te raden om de ruit er weer in te plakken?
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 16:13 #1242701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruitenkit.

EndlessQuest schreef : Wat voor kit valt aan te raden om de ruit er weer in te plakken?

Bij de automaterialenzaak hebben ze dat vast wel staan, ruitenkit.Ik twijfel of technobond nu ook geschikt was, maar vraag het voor de zekerheid even.
Ohja, haal de bekleding aan de binnenkant ook even weg, scheelt een hoop smurrie op de bekleding, als je de ruit op zijn plek drukt....;-)
EDIT:Gevonden, <a href=" www-shop.boromat.nl/?action=show_detail&art_id=70896 " target="_blank">screenbond.Ik zou er niet op bezuinigen, zeg maar. Als je je klep dichtgooit en er ploft een ruit uit, sta je toch raar te kijken.Heb ik al eens mogen aanschouwen....;-))

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 16:46 #1242702 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Quote:Ik zou er niet op

Ik zou er niet op bezuinigen, zeg maar. Als je je klep dichtgooit en er ploft een ruit uit, sta je toch raar te kijken.

Ik weet wat je bedoelt, dit draadje staat er niet voor niks 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 20:19 #1242707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontvetten
Vergeet ook niet goed schoon te maken, ontvetten en indien nodig te primeren enzo....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2009 23:17 #1242718 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ergernis
Hallo Volvisti

Baseman schreef : Ohja, haal de bekleding aan de binnenkant ook even weg, scheelt een hoop smurrie op de bekleding, als je de ruit op zijn plek drukt....;-)

En een hoop ergernis, als je ooit de bekleding even moet weghalen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2009 17:15 #1242762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruitje plakken stelt niks voor hoor

Mathy schreef : Hallo Volvisti

Baseman schreef : Ohja, haal de bekleding aan de binnenkant ook even weg, scheelt een hoop smurrie op de bekleding, als je de ruit op zijn plek drukt....;-)

En een hoop ergernis, als je ooit de bekleding even moet weghalen.
groetjes
Mathy

dan heb je wel veel te veel kit aangebracht als het over je bekleding gesmeerd wordt
stelt niet veel voor hoor, ik werk zelf het liefste met "safe seal" van "Innotec", deze kit is lekker soepel, dus makkelijk te verwerken, bovendien geen primer nodig, laat een dun randje van de oude kit staan en ontvet de ruit en de oude kitlaag goed
mooie rups kit aanbrengen, zit een keurig voorgevormd tuitje op de koker, dus nooit teveel
laat aan het eind een overlap van een cm of 3, spuug effe lekker op je wijsvingers en strijk beide uiteinden mooi in elkaar, door je spuug blijven je vingers schoon
duw het ruitje in de kit, en druk hem rondom aan, plakker naar boven toe zodat die niet wegzakt, de auto een uurtje laten staan met de ramen open, zodat de luchtdruk weg kan als je een portier of de achterklep dichtgooit
kind kan de was doen, stelt echt niks voor

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2017 19:13 #1441261 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Helaas ook mijn ruit gesloopt
Helaas ook mijn ruit gesloopt maar dan aan de rechter kant...
Niet meer nieuw leverbaar dus opzoek naar een goede tweede hands. Als ik de strips aan de buitenkant verwijder kan ik het oude glas wegpeuteren en het nieuwe er tegenaan plakken? Ik hoorde iemand zeggen dat je de ruit i.c.m de rubbers moet vervangen omdat je het anders niet netjes krijgt? Verder zoek ik een goede tip om de strip aan de buitenkant rondom eraf te krijgen, zonder dat ik dit lelijk beschadig..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC