Linker achterste zijruit vervangen Estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
helaas is dit weekend bij een ietwat lompe actie de linker zijruit helemaal achter (Tussen c en d stijk) gesneuveld. De vraag is nu, is dat makkelijk zelf te vervangen? Heeft iemand hier dat al eens gedaan?
Ik ben benieuwd.
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wil je de beide zaken splitsen toch even splitsen in aparte topics?Geeft een betere response maar zeker handiger, omdat beide zaken niet door elkaar gaan lopen.EndlessQuest schreef : Ik ben benieuwd. Ik zet hem maar even onder de kletshoek, het gaat immers om verschillende zaken eigenlijk.
(Remlichten zitten meen ik inderdaad onderin, mistlampen bovenin, normale verlichting ook onderin.Als geen enkel remlicht het doet, zou ik trouwens de pedaalschakelaar nakijken en vervolgens het lamp-defect-relais.)
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/24098
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat voor kit valt aan te raden om de ruit er weer in te plakken?
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de automaterialenzaak hebben ze dat vast wel staan, ruitenkit.Ik twijfel of technobond nu ook geschikt was, maar vraag het voor de zekerheid even.EndlessQuest schreef : Wat voor kit valt aan te raden om de ruit er weer in te plakken?
Ohja, haal de bekleding aan de binnenkant ook even weg, scheelt een hoop smurrie op de bekleding, als je de ruit op zijn plek drukt....

EDIT:Gevonden, <a href=" www-shop.boromat.nl/?action=show_detail&art_id=70896 " target="_blank">screenbond.Ik zou er niet op bezuinigen, zeg maar. Als je je klep dichtgooit en er ploft een ruit uit, sta je toch raar te kijken.Heb ik al eens mogen aanschouwen....;-))
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
En een hoop ergernis, als je ooit de bekleding even moet weghalen.Baseman schreef : Ohja, haal de bekleding aan de binnenkant ook even weg, scheelt een hoop smurrie op de bekleding, als je de ruit op zijn plek drukt....
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan heb je wel veel te veel kit aangebracht als het over je bekleding gesmeerd wordtMathy schreef : Hallo Volvisti
En een hoop ergernis, als je ooit de bekleding even moet weghalen.Baseman schreef : Ohja, haal de bekleding aan de binnenkant ook even weg, scheelt een hoop smurrie op de bekleding, als je de ruit op zijn plek drukt....
groetjes
Mathy
stelt niet veel voor hoor, ik werk zelf het liefste met "safe seal" van "Innotec", deze kit is lekker soepel, dus makkelijk te verwerken, bovendien geen primer nodig, laat een dun randje van de oude kit staan en ontvet de ruit en de oude kitlaag goed
mooie rups kit aanbrengen, zit een keurig voorgevormd tuitje op de koker, dus nooit teveel
laat aan het eind een overlap van een cm of 3, spuug effe lekker op je wijsvingers en strijk beide uiteinden mooi in elkaar, door je spuug blijven je vingers schoon
duw het ruitje in de kit, en druk hem rondom aan, plakker naar boven toe zodat die niet wegzakt, de auto een uurtje laten staan met de ramen open, zodat de luchtdruk weg kan als je een portier of de achterklep dichtgooit
kind kan de was doen, stelt echt niks voor
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Niet meer nieuw leverbaar dus opzoek naar een goede tweede hands. Als ik de strips aan de buitenkant verwijder kan ik het oude glas wegpeuteren en het nieuwe er tegenaan plakken? Ik hoorde iemand zeggen dat je de ruit i.c.m de rubbers moet vervangen omdat je het anders niet netjes krijgt? Verder zoek ik een goede tip om de strip aan de buitenkant rondom eraf te krijgen, zonder dat ik dit lelijk beschadig..