Is kofferklepgreep te veranderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2009 23:27 #1074969
door V700 register
Is kofferklepgreep te veranderen is gemaakt door V700 register
Als groot liefhebber van mijn rijdende flatgebouw 945(1994) vind ik werkelijk alle hoeken en lompheden mooi aan deze auto. Vooral het dashbord met de gelijkenis van een dressoir van de gemiddelde 90 jarige waarin de radio als pendule er op lijkt te staan. Hoe dan ook wat de een lelijk en gedateerd acht, acht ik wonderschoon. Met uitzondering van een detail: de kofferklepdekselgreep. Ronduit ontsierend. Ik bedoel dan het type met de 2 chrome blokjes er in.
Nu is mijn vraag :
Vaak kom ik 945's tegen met een gelijkende greep zoals op mijn model 850/V70(1998). Is een soortgelijke greep op latere 945's ook op het model van 1994 te transplanteren of is er dan een gehele andere achterklep nodig ?
Ik ben hier erg benieuwd naar en zal niet schromen direct in actie te komen.
Een iedere alvast hartelijk dank!

Nu is mijn vraag :
Vaak kom ik 945's tegen met een gelijkende greep zoals op mijn model 850/V70(1998). Is een soortgelijke greep op latere 945's ook op het model van 1994 te transplanteren of is er dan een gehele andere achterklep nodig ?
Ik ben hier erg benieuwd naar en zal niet schromen direct in actie te komen.
Een iedere alvast hartelijk dank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2009 23:37 #1240454
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werk.
Ik heb de greep van een 945 uit 1996 eens vervangen en vond het nogal wat werk.Makkelijker lijkt het me dan dus, de hele klep te vervangen, maar ja, dan zit je weer met het slot.
Overigens heeft iemand hier die greep al eens vervangen, maar ik meen me te herinneren, niet erg succesvol.Ik wil het wel eens vergelijken of opmeten voor je, maar de buitenste schroeven, daar zul je denk ik de gaten voor moeten boren.Ik heb nog nèt, zowel een 91-er als 96-er voor de deur (beide grepen dus), ik zal morgen eens kijken.
Overigens heeft iemand hier die greep al eens vervangen, maar ik meen me te herinneren, niet erg succesvol.Ik wil het wel eens vergelijken of opmeten voor je, maar de buitenste schroeven, daar zul je denk ik de gaten voor moeten boren.Ik heb nog nèt, zowel een 91-er als 96-er voor de deur (beide grepen dus), ik zal morgen eens kijken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2009 23:52 #1240455
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vadis?
Hallo Volvisti
Ik meen me van een eerdere discussie (afgelopen week?) te herinneren, dat er in Vadis een ombouwhandleiding staat.
groetjes
Mathy
Ik meen me van een eerdere discussie (afgelopen week?) te herinneren, dat er in Vadis een ombouwhandleiding staat.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 08:06 #1240465
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier staat een
hier staat een handleiding
<a href=" www.volvo700-900liefhebbers.nl/index.php...vangen&Itemid=61 "> www.volvo700-900liefhebbers.nl/index.php...vangen&Itemid=61
<a href=" www.volvo700-900liefhebbers.nl/index.php...vangen&Itemid=61 "> www.volvo700-900liefhebbers.nl/index.php...vangen&Itemid=61
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 08:29 #1240466
door A. Remy
Ik ben zinnens om op m'n huidige 745 dezelfde oefening toe te passen.
MVG
Wolwo
Beantwoord door A. Remy in topic werk valt mee
Ik heb op één van m'n vorige 745's een handgreep van een jonge 965 gemonteerd. Het werk valt mee vind ik. De binnenkant van de kofferklep moet er af. De 2 moeren die de 'oude' handgreep vasthouden aan de kofferklep kunnen dan losgeschroefd worden. Ook zitten er een paar hendeltjes (van de automatische vergrendeling en naar het slot) die losgemaakt moeten worden (met een soort clips). Is dat allemaal gebeurd dan kan de handgreep er afgehaald worden. De jongere versie moet er in omgekeerde volgorde weer in. Vooraf moet je wel 2 gaten bijboren in de kofferklep daar de jongere grepen met 4 ipv 2 bevestigingspunten zit.Baseman schreef : Ik heb de greep van een 945 uit 1996 eens vervangen en vond het nogal wat werk.
Ik ben zinnens om op m'n huidige 745 dezelfde oefening toe te passen.
MVG
Wolwo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 18:58 #1240487
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Ik heb dit op de 960 van mijn broertje gedaan. Je moet inderdaad in de buitenkant van de klep twee gaten boren en ook nog twee in het metaal erachter. Het slot kun je gewoon van je oude gebruiken. Het stelt niet zo heel veel voor! En m.i. een enorme verbetering.
David
David
Moderators: Jerry Stam