roestduivel!

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 23:39 #1074950 door John Blummel
roestduivel! is gemaakt door John Blummel
Ontdek ik toch op mijn trouwe gouwe 740, (18 jaar in bezit, altijd binnen gestald, maar dan echt) roest, en niet zo'n beetje ook. Bij toeval kwam ik er achter: wat nattigheid onder de vloerbedekking bestuurderszijde. Na inspectie bleek: doorgeroest op de rand tussen binnenscherm en schutbord. Deze rand zie je ook als kitnaad onder de motorkap, vanuit de voorkant gezien rechts-onder, loopt dus rond naar de chassisbalk.
Ik heb voorlopig de rand uitgekrabd en vervolgens provisorisch dichtgemaakt.

Wie heeft hier ervaring mee? Is dit een bekende roestplek? 
mvh John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 00:10 #1240387 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Re: roestduivel.
Hallo John,
inderdaad kunnen op die plek sommige 740's behoorlijk aangevreten zijn. Ook de bodem net achter de voorste wielkast waar  twee bodemplaten samenkomen is een beruchte plek. Met mijn 760 uit 1983 die nog 100% gaaf is heb ik geen enkel risico genomen en de auto een volledige Dinitrol 2 fasen behandeling laten geven. Ook mijn S90 uit 1998 loop ik vlak voor elke winter minitieus na, zowel de bodem die ik meestal waar nodig nog even met conserveringwas behandel als alle hoekjes onder de motorkap en met name bij de binnenschermen en de balken. Want voorkomen is beter dan genezen.
Sterkte met de reparatie van je 740. En overweeg als je je 740 nog langere tijd wilt houden de Dinitrol behandeling. Dan hoef je je de eerste 5 jaren geen enkele zorgen meer te maken.

Groeten, Jan.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 22:44 #1240446 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic Jan, bedankt,   Ik zal
Jan, bedankt,

Ik zal gelijk komende week de 960 (afkomstig van Carlo), ook eens grondig nalopen. En dan heb ik die 740 wel zo goed bijgehouden en geconserveerd, zo zie je maar weer...

mvh John

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 22:58 #1240448 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Succes
Hallo John,
heel verstandig om alles eens heel goed te inspecteren. En te beschermen. Dat is echt het behoud van je auto. Ik heb, zoals je wellicht gelezen hebt op het forum, onlangs een nieuwe Citroën C1 aangeschaft. Deze budget auto is af fabriek nauwelijks aan de onderkant beschermd tegen roest. Dus heb ik bij Carlo, nu alles nog schoon en nieuw is, vorige week maar even op de brug de hele onderkant en alle felsnaden ruimhartig met conserveringswas ingespoten. Dan ben ik een stuk geruster om de beruchte roestduivel buiten de deur te kunnen houden. 

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2009 13:06 #1240476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe bevalt de C1
Hoe bevalt de C1 Jan?
Groet,
Paul

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2009 13:38 #1240478 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Prima.
Eventjes heel erg off-topic dan. De eerste 900 km zijn gereden en de eerste indruk is niet slecht. Natuurlijk geen Volvo, maar dat is ook appels met peren vergelijken. Zuinig karretje met een verbruik van 1: 18,5. Van de week gaat ie naar Webasto in Kampen waar ik er via Pieter een Hollandia 900 schuif-/kanteldak laat inbouwen. En dan is ie helemaal compleet.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC