bijwerken lak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2009 21:33 #1074530
door V700 register
bijwerken lak is gemaakt door V700 register
Ik wil van mijn 940 de ooit slordig 'bijgewerkte' steenslagschade op de rand van de motorkap beter krijgen. Hoe krijg ik met minimale middelen dit weer acceptabel? Ik heb een bus Motip lak in exact dezelfde kleur. De slechte laklag verwijderen tot aan het blanke staal lukt me ook wel. Maar dan? Antiroestmiddel, primer en enkele dunne lagen spuiten? Wordt dit weer enigszins strak? Ik heb niet de illusie dat ik het met deze minimale middelen weer onzichtbaar en perfect krijg, maar beter dan nu lijkt me een mooi streven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2009 23:07 #1238549
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afwerken
Schuren tot op het blanke metaal is niet nodig, laat de fabrieksprimer maar lekker zitten.
Putjes afwerken met lakplamuur (wel voor de auto, niet voor kozijnen)
schuren, waterproof, steeds finere korrel, beginnen met 400 en doorgaan tot 3000.
Goed ontvetten, rustig spuiten, dunne lagen, en goed uitnevelen maar niet te ver.
Bij unikleur ben je klaar met spuiten, bij metallic, enkele lagen blanke lak eroverheen.
Daarna met een hele fijne polijstpasta de spuitnevel wegwerken en de verse laklaag (wel eerst goed laten uitharden, reken maar op een week of wat met warm en zonnig weer) polijsten tot hoogglans en dan goed in de was zetten.
Let op bij de randjes, die schuur en polijst je heel vlug weer kaal.
Succes.
Putjes afwerken met lakplamuur (wel voor de auto, niet voor kozijnen)
schuren, waterproof, steeds finere korrel, beginnen met 400 en doorgaan tot 3000.
Goed ontvetten, rustig spuiten, dunne lagen, en goed uitnevelen maar niet te ver.
Bij unikleur ben je klaar met spuiten, bij metallic, enkele lagen blanke lak eroverheen.
Daarna met een hele fijne polijstpasta de spuitnevel wegwerken en de verse laklaag (wel eerst goed laten uitharden, reken maar op een week of wat met warm en zonnig weer) polijsten tot hoogglans en dan goed in de was zetten.
Let op bij de randjes, die schuur en polijst je heel vlug weer kaal.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2009 23:13 #1238552
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Respect...
met alle respect jongelui, wat Maarten zegt kan natuurlijk als je heel erg handig en secuur bent.Maar voor de gemiddelde doe het zelver zal het middel er erger uit zien dan de kwaal denk ik. Zit zelf n.l. met hetzelfde probleem maar wil er geen "prutsbak" van maken waar het amateurisme van afstraald. Ik denk dat als je gaat vragen bij een professionele spuiter wat het kost om de motorkap over te spuiten dit nog best mee kan vallen.Nogmaals... ben je erg goed en heb je een ruimte waar je goed verwarmd en stofvrij binnen kunt staan dan kan het lukken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2009 09:08 #1238570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic steenslag
steenslag kun je redelijk "onzichtbaar" door de goede kleur verf over de steenslag heen te kwasten en dan met een verwijderaar op een doek en blokje te verwijderen
dan is het op het eerste oog weg en het roest niet meer
spotten op een motorkap zou ik niet zo snel doen omdat het een liggend deel is zie je het altijd vanuit elke hoek
mvg maarten
dan is het op het eerste oog weg en het roest niet meer
spotten op een motorkap zou ik niet zo snel doen omdat het een liggend deel is zie je het altijd vanuit elke hoek
mvg maarten
Moderators: Jerry Stam