Windkap, helpt 't?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 16:34 #1074269
door V700 register
Windkap, helpt 't? is gemaakt door V700 register
Als het droog is gaat het schuifdak van de 780 open, ik word blij van lucht, maar niet van wind. Het windschotje dat omhoog komt wanneer je het dak opent helpt eigenlijk totaal niet. Als accessoire heeft Volvo jarenlang zo'n mooie windkap geleverd die je op het dak monteert (meestal blauw, grijs of rood transparant kunststof)
Mijn vraag helpt dit (tegen wind-inslag) en zo ja: heeft iemand een windkap liggen voor een plezierig prijsje?
Ik zie jullie reacties met grote belangstelling tegemoet!
Marnix
Mijn vraag helpt dit (tegen wind-inslag) en zo ja: heeft iemand een windkap liggen voor een plezierig prijsje?
Ik zie jullie reacties met grote belangstelling tegemoet!
Marnix
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 16:59 #1237389
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic perfect
het werkt perfect geen wind meer wel lucht.Een verademing toen ik dat ding erop had gezet, alleen het uiterlijk van je auto veranderd er iets door ik vond het niet verkeerd staan. En nieuw kopen kost niet zoveel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 19:48 #1237413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geweldig
Het werkt geweldig.
Op een 780 staat het voor geen meter...maar da's natuurlijk helemaal een kwestie van smaak. Iets anders. Schuifdaken van onze auto's, ook die van de 780 (is tenslotte niet voor niets in Italie gemaakt) en zeker de wat oudere bouwjaren, hebben nog al eens last van roest. Montage van zo'n ''windgeval'' geeft je in ieder geval de zekerheid dat je daar last van krijgt.
groet,
Wart
Op een 780 staat het voor geen meter...maar da's natuurlijk helemaal een kwestie van smaak. Iets anders. Schuifdaken van onze auto's, ook die van de 780 (is tenslotte niet voor niets in Italie gemaakt) en zeker de wat oudere bouwjaren, hebben nog al eens last van roest. Montage van zo'n ''windgeval'' geeft je in ieder geval de zekerheid dat je daar last van krijgt.
groet,
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 20:00 #1237419
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roest?
Het werkt geweldig? MOOI!! met mijn lengte (op de kop af 2 meter) zit ik behoorlijk dicht bij de opening..!

Roesten door een windkap?
Ik leg de link niet geloof ik... Je schoeft het toch niet in het dak vast? Het wordt geklemd in de rand.... toch? Ben erg benieuwd waardoor het dan gaat roesten...
Mogelijk ziet het er inderdaad niet al te fraai uit op een 780, ik ben echter gék op accessoires, zo heb ik straks toch nog heel het accessoireboekje op de auto!

Jottum!

Roesten door een windkap?
Ik leg de link niet geloof ik... Je schoeft het toch niet in het dak vast? Het wordt geklemd in de rand.... toch? Ben erg benieuwd waardoor het dan gaat roesten...
Mogelijk ziet het er inderdaad niet al te fraai uit op een 780, ik ben echter gék op accessoires, zo heb ik straks toch nog heel het accessoireboekje op de auto!

Jottum!
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 20:06 #1237422
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic geen roest
Als je het op de juiste manier monteerd kan er van roest geen sprake zijn. de klemmetjes zitten geklemd op een stukje plastik wat er bijgeleverd word.( origineel en nieuw uiteraard)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 20:12 #1237423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dealert
morgen meten langs de dealer, ben benieuwd wat het kost.
Volgens mij vind ik het erg nog gaaf uitzien ook!
Volgens mij vind ik het erg nog gaaf uitzien ook!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 20:14 #1237426
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gun
Ha Marnix,
Ik gun je werkelijk alle mogelijke accesoires. Maar die arme Bertone...een windvanger op zijn zo fraai gestyleerde voiture...oef. En over dat roesten...ach je zegt het zelf al...het wordt geklemd in de rand. Als ik aan klemmetjes en klemmen denk en aan Italiaanse auto's en aan door Italianen gemaakte Volvo's...ik zou me er verre van houden.
Groet,
Wart
Tip: Zoek bijpassende ventieldopjes. Mijn goede 780-vriend Hedwig wist er laatst beslag op te leggen. Helemaal goed...!
Ik gun je werkelijk alle mogelijke accesoires. Maar die arme Bertone...een windvanger op zijn zo fraai gestyleerde voiture...oef. En over dat roesten...ach je zegt het zelf al...het wordt geklemd in de rand. Als ik aan klemmetjes en klemmen denk en aan Italiaanse auto's en aan door Italianen gemaakte Volvo's...ik zou me er verre van houden.
Groet,
Wart
Tip: Zoek bijpassende ventieldopjes. Mijn goede 780-vriend Hedwig wist er laatst beslag op te leggen. Helemaal goed...!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 20:30 #1237428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hahaha
dank voor je bericht Wart. Ik ben blij dat je mij alle accessoires gunt, ik zal goed kunnen slapen..! Volgens mij was Nuccio Bertone bij het maken van de eerste schetsen vergeten de windkap te tekenen.. Hij was ook de spatlappen achter vergeten Ik weet echter niet of ze voor óók kunnen. De lapjes achter zijn een stuk kleiner dan de lappen die op een 760 of 740 zitten. De accessoires-gids is heel erg beperkt voor de 780:
trekhaak (bah) windkap (wil ik, sinds vandaag!) elektrisch te ontgrendelen kofferklep (heb ik!) spatlappen (achter heb ik, vóór weet ik dus niet) middenarmsteun met bekerhouders (heb ik!) digitale buitentemperatuurmeter (heb ik!) elektrisch motorverwarming (wil ik) en de oliedrukmeter (wil ik!) Méér staat er niet in de Zweedse accessoirebrochure.
Ventieldopjes ken ik niet... is het origineel...? (hoeft niet persé origineel te zijn wanneer het héél gaaf is)

Groeten
Marnix

trekhaak (bah) windkap (wil ik, sinds vandaag!) elektrisch te ontgrendelen kofferklep (heb ik!) spatlappen (achter heb ik, vóór weet ik dus niet) middenarmsteun met bekerhouders (heb ik!) digitale buitentemperatuurmeter (heb ik!) elektrisch motorverwarming (wil ik) en de oliedrukmeter (wil ik!) Méér staat er niet in de Zweedse accessoirebrochure.
Ventieldopjes ken ik niet... is het origineel...? (hoeft niet persé origineel te zijn wanneer het héél gaaf is)

Groeten
Marnix

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 20:55 #1237435
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tip
Eigenlijk is deze tip een beetje te veel van het goede, maar vooruit. Het betreft ventieldopjes met het logo van Bertone, gemaakt voor een andere -Italiaanse- auto. Maar wat zal het, als je toch al zo'n plastic geval op je dak ''legt''.
Over die trekhaak zijn we het wel eens. Ik heb er een keer een gezien in de VS...bah! Motorverwarming is altijd goed. Een van binnenuit elektrisch te ontgrendelen kofferklep zit standaard op mijn auto. Oliedrukmeter....ja,wil ik, olietemperatuurmeter...ja, wil ik ook...,maar waar laten we die dan. Ik ben al een tijdje bezig maar ik kan die (52mm) nergens op een mooie manier kwijt. heb jij een idee?
Groet,
Wart
Over die trekhaak zijn we het wel eens. Ik heb er een keer een gezien in de VS...bah! Motorverwarming is altijd goed. Een van binnenuit elektrisch te ontgrendelen kofferklep zit standaard op mijn auto. Oliedrukmeter....ja,wil ik, olietemperatuurmeter...ja, wil ik ook...,maar waar laten we die dan. Ik ben al een tijdje bezig maar ik kan die (52mm) nergens op een mooie manier kwijt. heb jij een idee?
Groet,
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2009 21:11 #1237437
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uhhhh
Ik geloof niet dat ik veel waarde ga hechten aan de ventieldopjes. Mijn 780 is van oorsprong Zweeds, de digitale buitentemperatuurmeter was standaard aldaar, ik heb nog één "plekje" over in het instrumentarium daar kan een voltmeter, oliedrukmeter of olietemperatuurmeter. Ik weet niet hoe "rijk" jouw instrumentarium gevuld is. Ik heb nog één plekje over.
Is de elektrisch te ontgrendelen kofferklep standaard geweest? (mogelijk op bepaalde markten?) in Zweden in elk geval niet.
NB: kwets ik je met mijn windvanger...?
Is de elektrisch te ontgrendelen kofferklep standaard geweest? (mogelijk op bepaalde markten?) in Zweden in elk geval niet.
NB: kwets ik je met mijn windvanger...?
Moderators: Jerry Stam