ET thuiskomer te klein?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is mij uit <a href="/node/5432" target="_blank">dit verhaal</a> niet helemaal duidelijk of een thuiskomer nu wel of niet een kleinere ET kan hebben. Mijn thuiskomer heeft volgens mij een ET van 25 en hij past gewoon op mijn 965 type II (normaal ET 43). Lijkt mij geen kwaad te kunnen? Of zie ik iets over het hoofd en kan het wel kwaad?
Groet,
Jan-Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De velg heeft een bepaalde kromming die mogelijk tegen je klauw aan loopt, dat was eigenlijk de uitleg achter de opmerking op die pagina.
Aangezien je een 965 hebt, lijkt het me zinvoller te leten op de maat van de velg, want een 14 inch thuiskomer past zeker niet, een 15 inch met de originele ET vanzelfsprekend dan wel.16" thuiskomers zijn er bij mij weten niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet nog wel toen ik nog 240 reed, dat ik het reserve-wiel steeds mee verhuisde naar de volgende 240, want daar zat een goede band op en alle stalen velgen waren immers gelijk.
Tot ik een lekke band kreeg ( in het donker) en het reserve-wiel er niet op wilde. Toen bleek dat het paspennetje 13 mm was en het gat in de velg 12 mm. En voor je dat in het donker in de gaten hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oh jongens. Ja, het lijkt wel of je ellende alleen meemaakt in de absolute barre omstandigheden. Een soort wet van Murphy. Ik herinner mij jaren en jaren geleden een rit terug van Parijs naar Belgie met mijn '77-er 244 GL op LPG. Plots viel de motor helemaal weg. En dat om 4 uur 's morgens of zo. Ik was ongeveer 30 km van huis verwijderd en de motor viel af net een 500 meter voor een afslag. Het was aarde donker en niemand te zien. Wist dat er en pompstation gelegen was vlak bij de afslag (toch wel een km of zo) dus maar duwen. Ging wel heuvel op en errug zwaar. Met je rug tegen de wagen de boel heuvel op proberen te duwen..... maar ja, later ook weer een stukje heuvel af. Kom ik hijgend en bezweet bij het pompstation aan. Gesloten.... Ik zag het al aankomen op gegeven moment. Geen licht helemaal niets. Daar sta je dan. Ik kon niks zien en geen hond te bekennen en in the middle of nowhere. Ik had helemaal geen zin in een dure taxi dus zoeken naar een fout met mijn aansteker onder de motorkap. Zag ik daar een draad loshangen. Ik sprong een gat in de lucht maar geen gereedschap bij dus moeilijk doen met sleutels en zakmes en dergelijke. Uiteindelijk de draad gemonteerd en starten. Was de LPG smoorklep.Pierre van Aert schreef : Gewoon even monteren, er kan zoveel verschil zijn.Ik weet nog wel toen ik nog 240 reed, dat ik het reserve-wiel steeds mee verhuisde naar de volgende 240, want daar zat een goede band op en alle stalen velgen waren immers gelijk.
Tot ik een lekke band kreeg ( in het donker) en het reserve-wiel er niet op wilde. Toen bleek dat het paspennetje 13 mm was en het gat in de velg 12 mm. En voor je dat in het donker in de gaten hebt.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik was eens voor een spoedrit om 15.00 uur vertrokken in Breda om richting Bretagne een computer af te leveren.Heel de rit perfect verlopen, op een kapot H4 lampje na.'s-nachts om 04. 00 uur thuis gekomen, breng ik 's-ochtends de kinderen naar oma om te gaan logeren, scheurt na 3 kilometer de bovenste waterslang zomaar af. Weg water.Was leuk geweest midden in de nacht op een franse route national.
Maar we dwalen af, geloof ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook aan reservewielen kleeft een houdbaarheidsdatum, het is wel verstandig daar regelmatig even naar te kijken.Mijn pa kocht onlangs lichtmetaal met " als nieuwe" zomerbanden, voor zijn SAAB 9-3, maar de datumcode was uit 1998.Hij heeft het schoeisel er meteen weer afgehaald en er 4 nieuwe P7-s op gezet.Binnenkant van de band, zat vol met scheuren, niet handig als je normaal gesproken 150-160 rijdt en er ploft er eentje.....Pierre van Aert schreef : ....dat ik het reserve-wiel steeds mee verhuisde naar de volgende 240
- V700 register
- Nieuw lid
-