Ervaringen met andere ET waarde

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 14:26 #1073114 door V700 register
Ervaringen met andere ET waarde is gemaakt door V700 register
Bij mij in de buurt is een set lichtmetalen velgen te koop wel 15 inch en ook een steek van 5x108 alleen de ET waarde is 35 inplaats van 25. Het zijn (dus) geen originele volvo velgen maar ze hebben wel een aantrekkelijke prijs.Met een ET van 35 zouden de banden iets meer naar binnen komen te staan. Is dat een probleem? Of het mooi staat kan ik ter plekke nog wel uitproberen. Maar als iemand hier zeker weet dat het niet past, dan kan ik me verdere moeite besparen.Alvast bedankt voor alle goede raad! Maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 14:32 #1231487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NIET DOEN
Ik zou het niet doen.
Kies dan voor een Et van 20 of 15 dan komen de wielen "naar buiten" en dat staat gelijk "gevulder"
Met ET 35 krijg je zo,n iel gezicht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 15:02 #1231491 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanlopen

hdalhuisen schreef : ... Met ET 35 krijg je zo,n iel gezicht...

En als je pech hebt, lopen de velgen en banden tegen bijvoorbeeld je veerpoot aan. Zou 't ZEKER niet doen en inderdaad velgen met een gelijke of lagere waarde kiezen.
Dré

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 17:54 #1231500 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic spacers
Je kan het overwegen, maar ik zou dan wel het gebruik  van spacers aanraden om weer een normale spoorbreedte te hebben. Waarschijnlijk gaan anders je wielen aan de binnenkant aanlopen, in ieder geval bij flinke stuuruitslag.
Met een stel goede(!) spacers zorg je ervoor dat je totale spoorbreedte weer op het normale niveau komt, en kan je dergelijke velgen zonder problemen monteren. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 17:54 #1231501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad,
niet doen. Kans dat de boel aanloopt, maar dat kun je nu al beoordelen door de nog vrije beschikbare ruimte gewoon op te meten. Het staat bovendien niet zo netjes.
Tja, dat is een nadeel van onze modellen. Volvo heeft een kleine ET waarde gehanteerd en er is heel heel weinig op de aftermarkt te koop met de juiste steek en ET. Ik geloof dat dat ook voor BMW geldt of Jaguar. Weet niet meer. Ik zocht destijds nieuwe bling velgen voor mijn 760 maar kon helemaal niets vinden. Voor Golfjes geen probleem.. Heb toen maar nieuwe Hydras gekocht bij de dealer. Zijn nog steeds te koop, en met flinke korting kunnen krijgen.
De V70 en S80 hebben daarentegen weer een gangbare ET gekregen. 
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 19:35 #1231508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beter van niet, dus
Gedoe met spacers trekt me niet zo en vanavond nog even bij de auto gekeken, de wielen zitten nu nu al redelijk 'in' de wielkast. Verder naar binnen moet maar niet. Dan maar even verder kijken. Bedankt voor het meedenken! Maarten

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2009 19:49 #1231510 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Mooie velgen!
Hé Maarten,

ik weet nog wel een paar blitse velgen te koop!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2009 18:32 #1232126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet doen
Ik pas onder mijn volvo borbet eronder gezet, met ET 20 17 inch en dat gaat wel goed. Het best is om niet te veel van de et waarde af te wijken, naast dat lopen ze ook aan met een brede ET waarde. Spreek uit ervaring had eerst de verkeerde et waarde bestel en past dus niet!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC