Schade!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 12:37 #1072751 door V700 register
Schade!! is gemaakt door V700 register
Kom ik gisteren bij mn auto, zie ik tot mn grote verbazing en schrik dat er op de linkerachterdeur een enorme veeg zit en een paar krassen tot op de primer.
Op een plek is zelfs de lak er vanaf over een lengte van 1 cm bij 0,5 cm!
Wat er nou precies tegenaan heeft gezeten weet ik echt niet, in ieder geval geen auto gezien de grote diversiteit in het patroon, lang leve de eerlijkheid van de mens!
Als ik een auto zou beschadigen doe ik een briefje onder de ruitenwisser oid maar dat is schijnbaar teveel gevraagd......
Overspuiten vind ik te kostbaar dus moet maareens een keertje op zoek gaan naar een deur zonder toebehoren.
Als iemand nog iets leuks weet te liggen voor een leuk prijsje in de kleur 421 Dark Olive Pearl houdt ik me van harte aanbevolen.
Mvg Ben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 13:01 #1229338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's balen....

Borderpatrol schreef : Als ik een auto zou beschadigen doe ik een briefje onder de ruitenwisser oid maar dat is schijnbaar teveel gevraagd......

Jij denkt "anders" Ben. Maar ben je het ook niet een beetje verplicht? Ik zou het ook doen hoor. Een briefje.
Er wordt op Marktplaats op het moment redelijk wat plaatwerk aangeboden.

Succes,
Erik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 14:30 #1229343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schep....

VErik schreef : Maar ben je het ook niet een beetje verplicht?

Is dat niet gewoon doorrijden na een aanrijding en dus een strafbaar feit?
Waar stond jouw auto? Stonder daar camera's? Een camera-oogje van de pin-automaat wellicht?
Doe in ieder geval AANGIFTE, bij de politie.
Neem daarna eens contact op met het Waarborgfonds.Ik dacht dat uit de discussies hierover steeds kwam, dat je daar niets aan hebt,<a href=" www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=40806 " target="_blank"> maar nu lees ik net dit.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 15:51 #1229345 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic kan dit??????????
Hoi bas, ik kom net in het linkje deze zin tegen....
een motorrijtuigbestuurder die op grond van gewetensbezwaren is vrijgesteld van de verplichting tot verzekering

Hieruit zou blijken dat je op grond van gewetensbezwaren vrijgesteld kan worden tot het afsluiten van een wa verzekering . Lijkt me vreemd en ik heb er nog nooit van gehoord. Lullig als je tegen iemand aanrijd. Kan je flink dokken. Ook voor de andere partij is het dan lastig om z´n centen te krijgen. 
Weet iemand hier iets meer van=
Gr. Bouke
Die geen gewetensbezwaren heeft t.a.v. de wa verzekering

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 16:56 #1229351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelf betalen
ja dan moet je iemand zelf aansprakelijk stellen.
 maar die moet dan aangeven dat er gewetensbezwaren gelden. en een verklaring hebben van "gemoedsbezwaarde"
Pas dan kan je beroep doen op het waarborgfonds.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 18:05 #1229363 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel logisch
Gewetensbezwaarde kan je zijn bij (ook verplichte) verzekeringen tegen ziektekosten en allerlei sociale verzekeringen. Komt voor bij streng gereformeerden: die zijn verzekerd door hun geloof en zien het afsluiten van een verzekering als een schending van het vertrouwen in datgene wat boven hun staat. Ik had mij nooit gerealiseerd dat je ook voor de verplichte WA voertuigverzekering een dergelijke uitzondering zou hebben, maar als je de lijn doortrekt is het wel logisch. ik stel mij voor dat in voorkomende gevallen het waarborgfonds voorschiet en het later verhaalt op de tegenpartij.
Ik vind er wel wat van, maar daar gaat het hier niet over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 18:22 #1229365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm...

budo schreef : Gewetensbezwaarde kan je zijn bij (ook verplichte) verzekeringen tegen ziektekosten en allerlei sociale verzekeringen. Komt voor bij streng gereformeerden: die zijn verzekerd door hun geloof en zien het afsluiten van een verzekering als een schending van het vertrouwen in datgene wat boven hun staat. Ik had mij nooit gerealiseerd dat je ook voor de verplichte WA voertuigverzekering een dergelijke uitzondering zou hebben, maar als je de lijn doortrekt is het wel logisch. ik stel mij voor dat in voorkomende gevallen het waarborgfonds voorschiet en het later verhaalt op de tegenpartij.
Ik vind er wel wat van, maar daar gaat het hier niet over.

Hoe is 't mogelijk.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 19:21 #1229373 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Klopt.
In de scheepvaart zijn er met name in Werkendam diverse mensen die op grond van hun geloof niet verzekerd zijn. Bij schade wordt er door de kerkgemeenschap waar ze toe behoren met zijn allen de schade opgebracht. Een aantal jaren geleden is er voor de scheepvaart een wettelijke verplichting gekomen ( ook voor gewetensbezwaarden) om tenminste een WA verzekering te hebben. Een modern gemiddeld binnenvaartschip is tegenwoordig een object van miljoenen euro's en dat is niet meer door particulier initiatief op te brengen bij totaal verlies. Volgens mij is ook voor een auto een wettelijke plicht tot WA verzekeren, zonder uitzonderingen.
Rot voor je, Ben, om je auto zo terug te vinden. Het is mij ook in de loop der jaren een aantal keren overkomen. En geen dader. Het is een hoop gedoe, maar via het waarborgfonds kun je schadeloos gesteld worden. Blijft wel een eigen risico over van 250 euro. Dus die strop heb je toch. Leuke mensen die dit doen. En daar zijn er helaas een heleboel van. Sterkte.
Groeten, Jan. Lidnr.145

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 19:48 #1229379 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend !
Erg vervelend, zulke ontdekkingen..Had ook zoiets, maar kon achteraf geen getuigen vinden die hadden geconstateerd dat de schade op die plaats en die nacht was aangekomen. Dan krijg je geen uitkering van het waarborgfonds. En ja, dan kun je verhalen gaan verzinnen en getuigen gaan zoeken. Dat heb ik niet gedaan. Dan liever mn trots en geen nieuwe bumper :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2009 19:56 #1229381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

Baseman schreef :

VErik schreef : Maar ben je het ook niet een beetje verplicht?

Is dat niet gewoon doorrijden na een aanrijding en dus een strafbaar feit?
Waar stond jouw auto? Stonder daar camera's? Een camera-oogje van de pin-automaat wellicht?
Doe in ieder geval AANGIFTE, bij de politie.
Neem daarna eens contact op met het Waarborgfonds.Ik dacht dat uit de discussies hierover steeds kwam, dat je daar niets aan hebt,<a href=" www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=40806 " target="_blank"> maar nu lees ik net dit.

Heren bedankt voor de reacties! 
In feite ben je het verplicht, als je met een motorvoertuig schade ergens toe aanbrengt en je rijdt weg pleeg je een misdrijf, VPO(Verlaten Plaats Ongeval).
Als je bijvoorbeeld per ongeluk met je zwaar beladen AH tas langs een auto loopt dit ziet en gewoon wegloopt kan dit door voor vernieling.
Mijn auto stond geparkeerd achter mn huis op een vrij rustig pleintje waar eigenlijk altijd dezelfde auto's staan, ik zal eens wat rond gaan vragen in de buurt.
Voor het waarborgfonds moet je geloof ik een aantel getuigen hebben.....
Ik zal het eens uit gaan zoeken, bedankt voor de tips allen!!
Mvg Ben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC