Vervangen koplampglas V90/960 type II model
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
als je elfenhandjes hebt, dan is het mogelijk om zonder de bumper te demonteren het glas te vervangen. Anders de bumper demonteren en dan kun je er goed bij.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn dank voor de tips!
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nieuwe glas zit erop. Voor de volgende: bumper hoeft er niet af. Koplampunit kun je er uit halen door 3 bouten en een moer los te halen. Hiervoor moet de grille overigens ook nog even los (twee klemmetjes loshalen). Iets lastiger is het om de koplampruitenwissermotor van de koplampunit los te krijgen. De twee (torx 25) schroeven zitten namelijk een beetje verborgen onder de koplampunit. Als de koplampruitenwissermotor los is kun je de koplampunit los halen en op je gemakje het glas vervangen.
Groet,
Jan-Willem
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
De koplamp rubbers zijn gewoon nog bij de dealer te bestellen. Vorig jaar bij een "koplampwisselmiddag" nog om handen gehad. Ik dacht rond de 2 euro, weet het niet meer precies. Het is inderdaad aan te bevelen om niet de oude te gebruiken. Er moet nog een draadje over zijn, kan het even niet vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href="/node/26294">Hiero!</a> (en dat rubber moet je echt vervangen kwamen wij achter)geejee schreef : De koplamp rubbers zijn gewoon nog bij de dealer te bestellen. Vorig jaar bij een "koplampwisselmiddag" nog om handen gehad. Ik dacht rond de 2 euro, weet het niet meer precies. Het is inderdaad aan te bevelen om niet de oude te gebruiken. Er moet nog een draadje over zijn, kan het even niet vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rubbers heb ik laten zitten want die zagen er gewoon goed uit. Het glas zat goed vast aan het rubber.
Klein vraagje: wat kost org. Volvo koplampglas van de S90? Iemand nog 2 nieuwe liggen?