Portierslot bestuurder - bijrijderdeur wisselen, kan dat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2008 00:04 #1071454
door V700 register
Portierslot bestuurder - bijrijderdeur wisselen, kan dat? is gemaakt door V700 register
Mijn slot van de bestuurdersdeur gaat steeds stroever en ik merk dat het komt door slijtage aan het slot.Het is merkbaar met zowel mijn normale sleutel als met de valet-sleutel.
De bijrijdersdeur, gaat soepel alsof ie in 4 en een halve ton maar twee keer gebruikt is.Ik wil die dus omwisselen. (de slotcilinder, nier de deur....duh)
Kan dat zomaar? Ik neem toch aan van wel?
De bijrijdersdeur, gaat soepel alsof ie in 4 en een halve ton maar twee keer gebruikt is.Ik wil die dus omwisselen. (de slotcilinder, nier de deur....duh)
Kan dat zomaar? Ik neem toch aan van wel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2008 08:25 #1221984
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic ik ook
Hoi Bas,
Dat neem ik ook aan. Het is een cilinder, dus volgens mij omwisselbaar. Ik heb een 744 sloper staan waar de 3 originele sleutels nog bij zijn. Dacht er ook aan om de portiersloten over te zetten op de mijne, alsook deze van het contact. Van deze laatste weet ik echter niet hoe ik ze kan verwijderen. Enig idee?
Wolwo
Dat neem ik ook aan. Het is een cilinder, dus volgens mij omwisselbaar. Ik heb een 744 sloper staan waar de 3 originele sleutels nog bij zijn. Dacht er ook aan om de portiersloten over te zetten op de mijne, alsook deze van het contact. Van deze laatste weet ik echter niet hoe ik ze kan verwijderen. Enig idee?
Wolwo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2008 18:58 #1222028
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WD40??
WD40 is gemaakt voor het weer gangbaar maken van cilindersloten, aldus de plaatselijke slotenmaker hier in Alkmaar. Heb je dat al geprobeerd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2008 19:35 #1222034
door V700 register
Met WD40 je slot inspuiten en de sleutel erin steken. Niet draaien maar de sleutel er weer uithalen en sleutel schoonmaken met papier (keukenrol) Dit vaak herhalen en je slot wordt weer schoner van binnen en grote kans dat je slot ook weer gaat werken.
Goed advies van je slotenmaker om WD40 te gebruiken. Je kunt ook vloeibaar grafiet gbruiken maar beslist <u>geen</u> poedergrafiet. Dit maakt het alleen maar erger.

p.s ik ben ook slotenmaker geweest dus spreek uit ervaring.
Beantwoord door V700 register in topic schoonmaken
 budo schreef : WD40 is gemaakt voor het weer gangbaar maken van cilindersloten, aldus de plaatselijke slotenmaker hier in Alkmaar. Heb je dat al geprobeerd?
Met WD40 je slot inspuiten en de sleutel erin steken. Niet draaien maar de sleutel er weer uithalen en sleutel schoonmaken met papier (keukenrol) Dit vaak herhalen en je slot wordt weer schoner van binnen en grote kans dat je slot ook weer gaat werken.
Goed advies van je slotenmaker om WD40 te gebruiken. Je kunt ook vloeibaar grafiet gbruiken maar beslist <u>geen</u> poedergrafiet. Dit maakt het alleen maar erger.

p.s ik ben ook slotenmaker geweest dus spreek uit ervaring.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2008 21:01 #1222041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens Vadis niet
Ik heb even gekeken omdat ik de vraag te makkelijk vind om ja of nee te antwoorden.
Na invoer van je auto, Bas, kwam ik een nieuwe slotenset tegen met op tekening een duidelijk verschil tussen links en rechts. Het linker slot lijkt een cm korter te zijn dan het rechter slot. Ik heb niet verder gezocht maar toch stel ik mij voor dat als je de carrosserietekeningen erbij neemt, er een verschil is tussen beide portieren.
Na invoer van je auto, Bas, kwam ik een nieuwe slotenset tegen met op tekening een duidelijk verschil tussen links en rechts. Het linker slot lijkt een cm korter te zijn dan het rechter slot. Ik heb niet verder gezocht maar toch stel ik mij voor dat als je de carrosserietekeningen erbij neemt, er een verschil is tussen beide portieren.
Moderators: Jerry Stam