achterklep sluit soms slecht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 08:41 #1071011 door V700 register
achterklep sluit soms slecht is gemaakt door V700 register
De achterklep van mijn 940 estate sluit soms niet goed. Een nadere uitleg: ik kan dan de klep hard of zacht dichtslaan, maar hij sluit dan niet helemaal. Hij blijft wel dicht, maar is niet volledig gesloten. Nou heb ik gisteren het sluitingsmechanisme flink in de WD40 gezet en dat lijkt te werken. Voor een iets gerichtere oplossing zoek ik eigenlijk naar de oorzaak. Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2008 10:41 #1219174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afstellen.
Kan een kwestie zijn, van afstellen van de slotvanger.
Wat ook zou kunnen, is dat de luchtvereffeningsroute geblokkeerd is, doordat je alle ruimte onder de laadvloer hebt volgepropt, of er een winterbak in ligt die de openingen in de laadvloer afsluit.
Probeer eens of de klep makkelijker in het slot valt, met een raam op een kier. Ik denk van wel.
Scheef rubber in de sponning, wil ook wel eens meer ruimte innemen dan de bedoeling is, waardoor het slot het net niet haalt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2009 10:52 #1224493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
Eigenlijk na een hele tijd niks aan de probleem gedaan te hebben had ik er gisteren weer dermate last van dat ik het op wilde lossen. Met mijn neus plat tegen het achterraam gedrukt kon ik, met sluitende achterklep, nét de slotvanger zien, onderaan. En wat schetst mijn verbazing? Ik zag de vanger meebewegen op het moment dat het slot van de achterklep er tegenaan komt! Verdomd! Klep weer open, en toen bleek inderdaad dat de vanger met de losse hand gewoon alle kanten op te bewegen is. Geen wonder! Vanger nu dus in het midden weer vast gezet, en probleem opgelost.
De slotvanger zit -in mijn ogen- met een wat vreemde constructie gefixeerd, waarbij twee inbus-achtige schroeven de vanger middels vastklemmen fixeren. Die schroeven kunnen volgens mij in de loop der jaren gemakkelijk lostrillen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC