Pompje ruitensproeier

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
14-11-2008 22:54 #1070885 door Jan van Vliet
Pompje ruitensproeier is gemaakt door Jan van Vliet
De achterruitsproeier van mijn Estate 940, bwjr 1997, 2.3 LPT, deed het al een tijdje niet meer. Nu vandaag ook nog de ruitensproeier van de voorruit het begaf, bleef mij niets anders over dan er werk van te maken. Dus, luchtfilterhuis gedemonteerd en de twee pompjes uit het reservoir van de ruitensproeier gedemonteerd. Nadat ik rechtstreeks 12 v op de pompjes had gezet deden beide pompje niets. Ik mag aannemen dat deze kapot zijn aangezien er geen enkele reactie volgde na het onder stroom zetten van de pompjes.
Nadat ik het pompje van de voorruit gedemonteerd had en dit eens nader wilde bekijken zag ik dat er aan het kleine doorzichtige huis ( ik weet de naam hier niet van) ,dat via een slangetje verbonden is met het pompje, twee slangen zitten waarvan er 1 rechtstreeks naar een T stukje gaat van de 2 sproeiertjes op de motorkap. Verder zit aan dit doorzichtig huis een kort tweede slangetje. Ik heb niet meer kunnen vaststellen waarmee dit slangetje verbonden was. Ik heb mij rot gezocht waar dit aan vast gezeten heeft maar heb niets kunnen vinden.
Nou neem ik aan dat dit tweede slangetje mogelijk bestemd is voor de koplampwissers die ik overigens niet op mijn auto heb zitten. Kan iemand mij bevestigen dat mijn veronderstelling juist is of is dit slangetje toch ergens anders van.???
Heeft iemand misschien twee pompjes in de verkoop ?? Zo ja dan graag een PB'tje met tel.nr.
m.vr.Volvo gr.
Jan 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 23:09 #1218266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kampeerwinkel
Als ze nieuw origineel volvo erg prijzig zijn, kun je er een pompje uit de kampeerwinkel voor gebruiken. Zo een die je in de watertank legt. Is 12 V en kost iets van 12 euro. 1 zo'n pompje heeft ook zat capaciteit voor beide sproeiers, daar zou je mooi dat t stukje voor kunnen benutten. Tis maar een idee...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 23:24 #1218268 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sloop
Hallo Jan
Volgens mij gaan ze niet zo heel vaak kapot, dus je zou ze ook op de sloop kunnen gaan zoeken. Of morgen naar de sleuteldag komen. Carlo heeft vast nog wel een sloopauto staan waar ze op zitten en anderes liggen er misschien nog wel een paar op z'n zolder.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2008 00:36 #1218277 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruitensproeierpompjes zag
Ruitensproeierpompjes (leuk woord voor Scrabble) zag ik voor 18,44 euro excl. BTW in de webshop van Nodicar.En misschien heeft Wytze ze ook wel?  (zag ze zo snel niet op z'n handige prijslijst).
Linkje:<a href=" www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=2184 "> www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=p...amp;products_id=2184

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-11-2008 23:06 #1218320 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Ruitensproeierpompjes
Ik heb een berichtje van Wytze gehad.Hij kan mij waarschijnlijk aan de pompjes helpen.
Voor degene die hetzelfde probleem heeft wil ik er op wijzen dat er twee verschillende pompjes op het reservoir zitten. Althans bij mij. Ik weet niet of dit origineel zo is omdat ik de auto niet nieuw gekocht heb.Deze twee pompjes hebben een verschillende aansluiting dus kijk eerst naar de aansluiting voordat je een er een vervangt.
Verder zou ik toch graag weten waar de tweede slangetje ( dat korte van ongeveer 20 cm) dat ik in mijn eerste berichtje bedoelde voor bestemd is. Iemand een idee ??
Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 21:14 #1268396 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slangetje
Iemand die al weet waar dat slangetje voor is? Ik zie hem bij mij ook bungelen....voor de kamplampwissers wellicht? (Die ik niet heb)

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
03-03-2010 02:29 #1268435 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic foto
mischien even een plaatje plaatsen, schept meer duidelijkheid (hoop ik)

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 12:47 #1268477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 x 2 = dezelfde aansluiting..
Ik heb nu dus drie 740 estates, 3 x verschillende lengte van pompjes, dat klopt idd. 3 x verschillende kleur van contrasteker, maar wél dezelfde aansluiting, dus wat bedoel je daar mee?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC