doffe lak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben je in Gemert?
Ik kan dan wel wat meenemen om even de wagen (een stukje) onder handen te nemen.
Polijstmachine is niet nodig, maar het kost iets meer elleboogstoom.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas kan ik niet naar Gemert omdat ik al wat anders heb staan. Dank je wel voor het aanbod in elk geval!mderijke schreef : Ik zou voorzichtig zijn met Commandant.
Ben je in Gemert?
Ik kan dan wel wat meenemen om even de wagen (een stukje) onder handen te nemen.
Polijstmachine is niet nodig, maar het kost iets meer elleboogstoom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Da's jammer, kom je wel eens in de buurt van West-Brabant (omgeving Roosendaal)Wouter1973 schreef : Helaas kan ik niet naar Gemert omdat ik al wat anders heb staan. Dank je wel voor het aanbod in elk geval!
Dan kunnen we ook hier thuis eens kijken, mits het weer meewerkt, het is niet het seizoen met veel garantie op droog poetsweer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is normaal gesproken weinig reden om die kant op te gaan, maar als de vooruitzichten goed zijn (qua weer) maak ik graag eens gebruik van je aanbod! Vanuit Eindhoven is dat prima te doen. Ik zal dan -uiteraard- even van tevoren contact opnemen. Bedankt in elk geval!mderijke schreef :
Da's jammer, kom je wel eens in de buurt van West-Brabant (omgeving Roosendaal)Wouter1973 schreef : Helaas kan ik niet naar Gemert omdat ik al wat anders heb staan. Dank je wel voor het aanbod in elk geval!
Dan kunnen we ook hier thuis eens kijken, mits het weer meewerkt, het is niet het seizoen met veel garantie op droog poetsweer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoor het welWouter1973 schreef : Er is normaal gesproken weinig reden om die kant op te gaan, maar als de vooruitzichten goed zijn (qua weer) maak ik graag eens gebruik van je aanbod! Vanuit Eindhoven is dat prima te doen. Ik zal dan -uiteraard- even van tevoren contact opnemen. Bedankt in elk geval!
Ik ben i.v.m. ploegendienst ook regelmatig door de week vrij, dus je zit niet vast aan een weekend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Commandant doet z'n werk maar is vaak veel te grof en als je niet oppast haal je er al gauw te veel lak vanaf. (lichtere plekken op de randen van de carrosserie)Wouter1973 schreef : Ongeduldig als ik ben heb ik intussen alvast naar een tussenoplossing gezocht, en gevonden. De doffe plekken zijn aanmerkelijk opgeknapt na een voorzichtige behandeling met Commandant 4. Lichtjes ingewreven met een doek (die steeds meer de kleur van de auto aannam), en met een schone doek opgepoetst. Meteen de chromen lijst van de grille meegepakt. Het resultaat is niet om ontevreden over te zijn moet ik zeggen. Wellicht ook omdat ik geen metallic lak heb. Commandant en metallic schijnt niet zo'n geweldige combinatie te zijn.
Ik heb net het weekend besteed om de nieuwe zwarte aanwinst even onder handen te nemen.
Gisteren eerst samen met Jan Snijder onder het genot van een cigaar de wagen nagespoeld met water (de 75 kilometer tussen mijn en zijn woning geven toch wel veel vuil).
Daarna de wagen eerst eens goed gekleid, dat scheelt al een slok op een borrel, daarna eerst de wagen in de harde wax gezet, een prima resultaat. Het kunststof onder handen genomen etc.
Vandaag thuis de wagen nagelopen met de vloeibare was, voor een diepere glans.
Ik kon helaas nergens m'n fles polish vinden, anders had ik de "doffere" plekken even aan kunnen pakken, na een goede wax-beurt zie je ze nu wel goed zitten.
Over een maandje of twee nog een keer dezelfde behandeling met een lichte polish behandeling tussendoor om de doffere plekken aan te pakken, waarschijnlijk verwaarloosde vogeluitwerpselplekken. Na de Wax behandeling de laag sealen met een sealant en dan is het een kwestie van een beetje bijhouden om de bekende "nieuw-glans" te behouden.