doffe lak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 20:04 #1070692 door V700 register
doffe lak is gemaakt door V700 register
Mijn pas aangeschafte 940 Turbo i.c. heeft een paar kleine schoonheidsfoutjes aan de buitenkant. Deze auto heeft vermoedelijk een aanzienlijk deel van haar bestaan in een zeeklimaat verkeerd. Dat is te zien onder de motorkap (o.a. roestige slangklemmen en verweerde dynamo), maar dat is ook te zien aan met name de voorste schermen. De blauwe lak is daar duidelijk wat dof. Hoe krijg ik dit weer mooi glimmend? In de was zetten, of moet ik met Commandant aan de slag? Ik heb geen polijstmachine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 21:24 #1216839 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gemert
Ik zou voorzichtig zijn met Commandant.
Ben je in Gemert?
Ik kan dan wel wat meenemen om even de wagen (een stukje) onder handen te nemen.
Polijstmachine is niet nodig, maar het kost iets meer elleboogstoom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:23 #1216861 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helaas

mderijke schreef : Ik zou voorzichtig zijn met Commandant.
Ben je in Gemert?
Ik kan dan wel wat meenemen om even de wagen (een stukje) onder handen te nemen.
Polijstmachine is niet nodig, maar het kost iets meer elleboogstoom.

Helaas kan ik niet naar Gemert omdat ik al wat anders heb staan. Dank je wel voor het aanbod in elk geval!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:34 #1216867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonde

Wouter1973 schreef : Helaas kan ik niet naar Gemert omdat ik al wat anders heb staan. Dank je wel voor het aanbod in elk geval!

Da's jammer, kom je wel eens in de buurt van West-Brabant (omgeving Roosendaal)
Dan kunnen we ook hier thuis eens kijken, mits het weer meewerkt, het is niet het seizoen met veel garantie op droog poetsweer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2008 22:39 #1216869 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic graag!

mderijke schreef :

Wouter1973 schreef : Helaas kan ik niet naar Gemert omdat ik al wat anders heb staan. Dank je wel voor het aanbod in elk geval!

Da's jammer, kom je wel eens in de buurt van West-Brabant (omgeving Roosendaal)
Dan kunnen we ook hier thuis eens kijken, mits het weer meewerkt, het is niet het seizoen met veel garantie op droog poetsweer.

Er is normaal gesproken weinig reden om die kant op te gaan, maar als de vooruitzichten goed zijn (qua weer) maak ik graag eens gebruik van je aanbod! Vanuit Eindhoven is dat prima te doen. Ik zal dan -uiteraard- even van tevoren contact opnemen. Bedankt in elk geval!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2008 18:08 #1216946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luisterend oor

Wouter1973 schreef : Er is normaal gesproken weinig reden om die kant op te gaan, maar als de vooruitzichten goed zijn (qua weer) maak ik graag eens gebruik van je aanbod! Vanuit Eindhoven is dat prima te doen. Ik zal dan -uiteraard- even van tevoren contact opnemen. Bedankt in elk geval!

Ik hoor het wel
Ik ben i.v.m. ploegendienst ook regelmatig door de week vrij, dus je zit niet vast aan een weekend.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2008 19:45 #1216974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wil ik aansluiten...
Hoewel ik niet zo ver weg woon kan ik misschien combineren, kan altijd even weg.....Kan maarten een demo geven. plek zat daar in die polder.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 19:56 #1217692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Commandant
Ongeduldig als ik ben heb ik intussen alvast naar een tussenoplossing gezocht, en gevonden. De doffe plekken zijn aanmerkelijk opgeknapt na een voorzichtige behandeling met Commandant 4. Lichtjes ingewreven met een doek (die steeds meer de kleur van de auto aannam), en met een schone doek opgepoetst. Meteen de chromen lijst van de grille meegepakt. Het resultaat is niet om ontevreden over te zijn moet ik zeggen. Wellicht ook omdat ik geen metallic lak heb. Commandant en metallic schijnt niet zo'n geweldige combinatie te zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 20:30 #1217698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Commandant

Wouter1973 schreef : Ongeduldig als ik ben heb ik intussen alvast naar een tussenoplossing gezocht, en gevonden. De doffe plekken zijn aanmerkelijk opgeknapt na een voorzichtige behandeling met Commandant 4. Lichtjes ingewreven met een doek (die steeds meer de kleur van de auto aannam), en met een schone doek opgepoetst. Meteen de chromen lijst van de grille meegepakt. Het resultaat is niet om ontevreden over te zijn moet ik zeggen. Wellicht ook omdat ik geen metallic lak heb. Commandant en metallic schijnt niet zo'n geweldige combinatie te zijn.

Commandant doet z'n werk maar is vaak veel te grof en als je niet oppast haal je er al gauw te veel lak vanaf. (lichtere plekken op de randen van de carrosserie)
Ik heb net het weekend besteed om de nieuwe zwarte aanwinst even onder handen te nemen.
Gisteren eerst samen met Jan Snijder onder het genot van een cigaar de wagen nagespoeld met water (de 75 kilometer tussen mijn en zijn woning geven toch wel veel vuil).
Daarna de wagen eerst eens goed gekleid, dat scheelt al een slok op een borrel, daarna eerst de wagen in de harde wax gezet, een prima resultaat. Het kunststof onder handen genomen etc.
Vandaag thuis de wagen nagelopen met de vloeibare was, voor een diepere glans.
Ik kon helaas nergens m'n fles polish vinden, anders had ik de "doffere" plekken even aan kunnen pakken, na een goede wax-beurt zie je ze nu wel goed zitten.
Over een maandje of twee nog een keer dezelfde behandeling met een lichte polish behandeling tussendoor om de doffere plekken aan te pakken, waarschijnlijk verwaarloosde vogeluitwerpselplekken. Na de Wax behandeling de laag sealen met een sealant en dan is het een kwestie van een beetje bijhouden om de bekende "nieuw-glans" te behouden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC