stuurhuis
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2008 18:04 #1070648
door V700 register
stuurhuis is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Vandaag ging mijn auto zonder problemen door de keuring. Wel zag ik op de brug dat het rechter geribbelde rubber van het stuurhuis nat was (olie). Moet ik nu het hele stuurhuis gaan vervangen?
groeten Ad
Vandaag ging mijn auto zonder problemen door de keuring. Wel zag ik op de brug dat het rechter geribbelde rubber van het stuurhuis nat was (olie). Moet ik nu het hele stuurhuis gaan vervangen?
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2008 18:43 #1216471
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ad,
tijdens de taxatie
Hoi Ad,
tijdens de taxatie van onze Indy werd ik daar ook op gewezen door Solexpaul. Zijn advies was Leak Loc toe te voegen. Dat heb ik gedaan en de afgelopen weken lijkt het niveau in het reservoir gelijk te blijven. Is een stuk goedkoper dan een stuurhuis vervangen.... Misschien de moeite van het proberen waard?
tijdens de taxatie van onze Indy werd ik daar ook op gewezen door Solexpaul. Zijn advies was Leak Loc toe te voegen. Dat heb ik gedaan en de afgelopen weken lijkt het niveau in het reservoir gelijk te blijven. Is een stuk goedkoper dan een stuurhuis vervangen.... Misschien de moeite van het proberen waard?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2008 20:34 #1216497
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tijdelijk
het helpt. bedenk wel dat het maar en tijdelijke oplossing is
jaa 10.000 km is ook tijdelijk..
Bereid je dus vast voor op die klapper
jaa 10.000 km is ook tijdelijk..
Bereid je dus vast voor op die klapper
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 07:12 #1216672
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic waar
Hangt er erg vanaf, waar de olie vandaan komt. Is het een slangetje erboven wat lekt, dan helpt vervangen van het slangetje. Is het een inwendige keerring in het stuurhuis, dan helpt misschien een seal conditioner (dat is leak loc denk ik ook) en anders moet je inderdaad een keer het stuurhuis vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 11:53 #1216685
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage?
Ik zou willen voorstellen om eens uit te zoeken wat en waar het lekt. Goed schoonmaken en dan kijken.
Zelf heb ik een stuurlekkage verholpen door de ATF te vervangen. Gewoon leegzuigen, vullen, leegzuigen, vullen en na een paar keer is je olie ververst.
Dit werkt het best met draaiende motorwant zo meng je de nieuwe olie met de oude.
Zelf heb ik een stuurlekkage verholpen door de ATF te vervangen. Gewoon leegzuigen, vullen, leegzuigen, vullen en na een paar keer is je olie ververst.
Dit werkt het best met draaiende motorwant zo meng je de nieuwe olie met de oude.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2008 12:26 #1216689
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Wel oppassen.
Bedenk wel dat een lekkend stuurhuis meestal een aanwijzing of voorbode is dat het geheel ver versleten is. Ik denk daarbij nog aan de ervaring van Hans L. met zijn 960 + caravan die nog veilig op de camping is gekomen en dat daarna het stuurhuis zo vast als een huis zat. Je moet er niet aan denken dat dit onder het rijden gebeurt. Persoonlijk zou ik dus niet te lang wachten met vervangen. Je weet maar nooit en met remmen neem je ook geen enkel risico en dat zou ik hiermee dus ook niet doen.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
Moderators: Jerry Stam