(940) Schuif/kanteldak vraagje
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2008 08:09 #1070402
door Michiel Van S (GAST)
(940) Schuif/kanteldak vraagje is gemaakt door Michiel Van S (GAST)
Hier even een vraag na het behalen van een nat pak deze ochtend.
Sinds een paar dagen ben ik de gelukkige bezitter van een 940 uit 1997 (die met de kabels verkeerd ;-)Er is slechts een minpuntje en dat is dat schuif??/kanteldak lekt. Het is een volgens mij origineel Volvo dak. Een origineel bedieningsknopje naast de achterruit verwarming en een mooie uitsparing voorzien van zonnescherm in de hemel)Ik heb geprobeerd om de afwatergaatjes te vinden maar hij wil alleen kantelen en niet schuiven dus ik kom er niet bij :-(Mijn vragen:Is dit ooit zo geleverd door Volvo? (alleen bedoeld als kanteldak)Kan ik het dak ook handmatig bedienen? (zodat ik het kan laten schuiven)Is er een andere manier om de afwatergaatjes te benaderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groet,Michiel

Sinds een paar dagen ben ik de gelukkige bezitter van een 940 uit 1997 (die met de kabels verkeerd ;-)Er is slechts een minpuntje en dat is dat schuif??/kanteldak lekt. Het is een volgens mij origineel Volvo dak. Een origineel bedieningsknopje naast de achterruit verwarming en een mooie uitsparing voorzien van zonnescherm in de hemel)Ik heb geprobeerd om de afwatergaatjes te vinden maar hij wil alleen kantelen en niet schuiven dus ik kom er niet bij :-(Mijn vragen:Is dit ooit zo geleverd door Volvo? (alleen bedoeld als kanteldak)Kan ik het dak ook handmatig bedienen? (zodat ik het kan laten schuiven)Is er een andere manier om de afwatergaatjes te benaderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2008 10:50 #1214927
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Lees deze link even
Michiel,
Lees deze <a href="/node/16761">link </a>even, daar staat veel in dat voor jou van belang kan zijn.
Het dak kan je heel eenvoudig losmaken, het zit met 4 boutjes vast (TORX20 of 25 voor zover ik me herinner)De boutjes kan je als volgt bereiken:
Bji mij was dat het geval. Ik heb de kunststofrand gewoon er tussen uit getrokken en daarna werkte alles weer naar behoren.
Lees deze <a href="/node/16761">link </a>even, daar staat veel in dat voor jou van belang kan zijn.
Het dak kan je heel eenvoudig losmaken, het zit met 4 boutjes vast (TORX20 of 25 voor zover ik me herinner)De boutjes kan je als volgt bereiken:
- verwijder de plastic afdekplaten dit die aan de zijkanten van de dakplaat zitten. Deze afdekplaten zitten geklemd op twee punten. Even de nagels erachter en met beleid naar voren trekken.
- je ziet nu het metalen frame. In dit frame zijn per kant twee uitsparingen gemaakt. Daarachter zitten de boutjes.
- Boutjes lossen en voila, je kan de dakplaat verwijderen
Bji mij was dat het geval. Ik heb de kunststofrand gewoon er tussen uit getrokken en daarna werkte alles weer naar behoren.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2008 13:09 #1214955
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Dank
Hoi Hein,
Dank voor de link. Ik zal proberen om eerst mijn dak te laten schuiven en daarna de adviezen op te volgen.
Dank voor de link. Ik zal proberen om eerst mijn dak te laten schuiven en daarna de adviezen op te volgen.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2008 13:41 #1214964
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Wellicht ten overvloede
Wellicht ten overvloede:
- de dakplaat kan je beter eerste losmaken voordat je het kantel/schuif mechaniek wilt laten werken. Je kan er dan namelijk vééél makkelijker bijkomen.
- de "kiep"-schakelaar werkt als volgt:
- bovenkant ingedrukt houden: dak kantelt open
- onderkant ingedrukt houden: dak gaat weer dicht, dan schakelaar loslaten
- onderkant ingedrukt houden: dak gaat openschuiven. Je moet nu iets horen tikken bij de motor anders zou het kunnen zijn dat de schakelaar niet helemaal fris is De motor moet goed zijn want kantelen gaat wel.
- bovenkant ingedrukt houden: dak schuif weer dicht
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2008 15:47 #1214987
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic ook hier
Ook hier weer dank voor de tip. Ga dit weekend eens op onderzoek uit.
Hou jullie op de hoogte.Groet,Michiel
Hou jullie op de hoogte.Groet,Michiel
Moderators: Jerry Stam