Aluminium achterklep corrosie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 21:56 #1070218
door V700 register
Aluminium achterklep corrosie is gemaakt door V700 register
Hallo iedereen,
De vorige eigenaar heeft de aluminum achterklep behandeld en waarschijnlijk geschuurd en er verf opgedaan. Nu is het gaan corroderen of verweren en er zijn blaasjes opgekomen. Hoe kan ik dit het beste behandelen? Schuren, insmeren met lak ? en daarna plamuren om afgespoten te worden? Heeft iemand ervaring met het verhelpen van dit soort gevallen? Alvast bedankt. Jeen
De vorige eigenaar heeft de aluminum achterklep behandeld en waarschijnlijk geschuurd en er verf opgedaan. Nu is het gaan corroderen of verweren en er zijn blaasjes opgekomen. Hoe kan ik dit het beste behandelen? Schuren, insmeren met lak ? en daarna plamuren om afgespoten te worden? Heeft iemand ervaring met het verhelpen van dit soort gevallen? Alvast bedankt. Jeen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 22:11 #1213957
door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic aluminium achterklep corrosie
Hallo Jeen.
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Vaak ligt het aan een slechte of verkeerde voorbehandeling.
Je hebt voor aluminium speciale primer die op de blanke plaat gezet wordt. Als deze niet gebruikt is, kan dit een oorzaak zijn voor jouw probleem.
In jouw geval zou ik de plekken helemaal kaal schuren. Zitten er diepe putten in de plaat, dan eerst plamuren en glad schuren,
Gebruik ook zoveel mogelijk spullen van hetzelfde merk.

Volvo gr.
Jan
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Vaak ligt het aan een slechte of verkeerde voorbehandeling.
Je hebt voor aluminium speciale primer die op de blanke plaat gezet wordt. Als deze niet gebruikt is, kan dit een oorzaak zijn voor jouw probleem.
In jouw geval zou ik de plekken helemaal kaal schuren. Zitten er diepe putten in de plaat, dan eerst plamuren en glad schuren,
Gebruik ook zoveel mogelijk spullen van hetzelfde merk.

Volvo gr.
Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 22:23 #1213960
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank, ik wist niet dat er
Dank, ik wist niet dat er een alu primer bestond. De vorige eigenaar heeft met een schuurpapiertje onder het raam (na zwarte rubberstrip) direct de groene verf erop gedaan. Nu zie je van die witte uitlopers naar beneden toe. Heb het grotendeels uitgepoetst.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2008 23:28 #1213983
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Plamuur
Je hebt ook nog speciale plamuur voor alu plaatwerk.
Gewone plamuur komt eraf......... na een paar jaar
Gewone plamuur komt eraf......... na een paar jaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2008 22:48 #1214557
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spuitplamuur (merk) hcht ok prima!
op de klep van Lobbes heb ik spuitplamuur aangebracht. Houdt prima, evenals de verf daarop!
Peter,
Lobbes
natuuurlijk wel totaal blank schuren!
Peter,
Lobbes
natuuurlijk wel totaal blank schuren!
Moderators: Jerry Stam