Montage achterlichten 945 1994
- V700 register
- Nieuw lid
-
Harold, Hilversum
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

het is een klusje van niks, wat je zelfs met twee linker handen kan doen.
Achter de plastic kapjes die zich, links en rechts, in je kofferruimte bevinden en die je met een schroevendraaiertje van bovenaf zo los kan wippen, zie je als het goed is 3 moertjes met een boutje erop zitten. Die met een dopsleuteltje losdraaien en je kan zo de hele unit eraf halen. Let wel even op de aansluitingen, geef ze desnoods een merkje, zodat je ze op de nieuwe unit weer op de juiste plaats kan terug zetten.
Monteren is de omgekeerde volgorde!

Succes en Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt het dat jij de units in een advertentie ter beschikking hebt?
Ik heb je er vanochtend al een mailtje daarover gestuurd.
Bel me even op 06-51203971; op jouw 06-nummer krijg ik 'onbereikbaar'
Harold
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik heb geen mail ontvangen hoor....
Maar het klopt wel, ik heb nog een setje liggen, het zijn wel oude hoor, ik bedoel je ziet dat ze niet nieuw zijn.... Ze komen van mijn 945 GLE uit '92. Ik weet niet of dat gewoon past op die van jou, maar daar kunnen mensen hier vast wel uitsluitsel over geven.
Klopt dat mijn nummer het even niet doet, lang leve de Telfort boekhouding, wil je van een mobiel internet abonnement af..... ben je gelijk alles kwijt! Maar ik ben snel weer 'in de lucht'....!

Gulle Groet,
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Alle 700/900/90 estate achterlichtunits passen op alle modellen. Voor de (de)montage van de (onderste twee moertjes van de) achterlichtunits (drie moertjes) heeft Volvo aan de onderkant (net boven de laadvloer) twee gaatjes gemaakt, zodat je met je hand niet onder in "het gat" hoeft. Een kleine ratel met een lang verlengstuk heb je dan wel nodig.
Schrijf bij de demontage even op welk draadje waar zit. En vergelijk even de aansluitingen. Die zitten bij imitatieunits nog wel eens op een andere plek (die aansluitingen) dan bij de originele units van Volvo.
Groetjes
Mathy
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Klopt helemaal, let vooral op de massadraad. De moertjes zijn M6 met een s.w. van 10. Wel even eerst het "plankje" verwijderen.Mathy schreef : Hallo Volvisti
Alle 700/900/90 estate achterlichtunits passen op alle modellen. Voor de (de)montage van de (onderste twee moertjes van de) achterlichtunits (drie moertjes) heeft Volvo aan de onderkant (net boven de laadvloer) twee gaatjes gemaakt, zodat je met je hand niet onder in "het gat" hoeft. Een kleine ratel met een lang verlengstuk heb je dan wel nodig.
Schrijf bij de demontage even op welk draadje waar zit. En vergelijk even de aansluitingen. Die zitten bij imitatieunits nog wel eens op een andere plek (die aansluitingen) dan bij de originele units van Volvo.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met een linker & een rechter hand en het gewaardeerde advies van de reacties hierboven, gaat het prima lukken.
Alleen nog even redelijke units vinden, indien die van M. dat niet echt meer zijn.
Ook hier tips welkom.
Een met rood plastic dichtgeplakt achterlicht is niet echt lekker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
EstateServices in Opdam levert nieuwe voor minder dan 1/3e van de prijs die dealer Buitenweg in Hilversum vraagt (geeft te denken).
Op naar Opdam - en bijzonder bedankt voor alle montagetips.
Harold
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb destijds imitatieunits gekocht via Wytze van het merk Scan-Tech. De units zijn goed (al is de massa-rail erg slap), maar de rubbers passen niet echt. Je ziet ze echt zitten. Ik heb dus bij de dealer nieuwe rubbers gehaald (besteld) á een euro of 18 per stuk. Ze zitten er nog niet op, dus of ze passen achter de imitaten kan ik nog niet zeggen.
Groetjes
Mathy