Achterspoiler spuiten?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2008 11:30 #1070003 door Miquel Engelen (GAST)
Achterspoiler spuiten? is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Beste mede Volvoïsten,

al enige tijd heeft Skepp nogal last van schurft op haar achterspoiler, daarmee doel ik op blaas vorming in de lak, die er nu zelfs af begint te springen.... en antiroos shampoo helpt niet!
Mijn vraag is hoe ik het beste deze spoiler van de rest van de lak kan ontdoen, om hem daarna over te spuiten. Ik ben al een beetje aan het schuren geweest, maar de lak die er nog wél op zit geeft zich niet zomaar gewonnen!
Zijn er middeltjes waarmee ik het kan gaan winnen van de lak?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2008 12:45 #1212838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lak
Nu heb ik weinig ervaring met autolak, maar... wat er nog stevig op zit, kun je toch laten zitten ? Waar de lak verdwenen is beginnen met een goede primer/spuitplamuur om evt. hoogteverschillen (door wel/geen lak) weg te werken en dan helemaal spuiten ? Zou de klep er voor het spuiten helemaal afhalen, dan kun je m binnen spuiten, kun je m helemaal doen voor een egaal effect en hoef je geen rekening te houden met andere onderdelen (D stijl, achterlichten etc). Mischien ook wel te bereiken met goed afplakken. Je hebt toch wat ruimte nodig om de "streken" met de spuitbus te kunnen maken, die lak/spray wil je niet op goede lak krijgen. Waarom begint het te blazen ? Gewoon staalroest/vocht tussen een stalen klep en kunststof spoiler ? Of is er aluminium in het spel ?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2008 16:10 #1212844 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Kunststof
Hoi Henk,

de spoiler is er inmiddels al af en ligt binnen. Ik weet niet waarom de lak eraf bladdert. Toen ik de auto kocht was het een klein blaasje wat steeds groter werd, totdat ik laatst zag dat er hele stukken (blanke) lak vanaf vielen.
Toen maar besloten hem eraf te halen om hem opnieuw te gaan spuiten. De ondergrond, bij mij groen, zit er nog redelijk op, maar de blanke lak is echt een drama.
Vandaar dat ik hem helemaal kaal wilde halen, omdat ik bang ben dat het op een gegeven moment weer begint. De hele spoiler is van kunststof, dus gelukkig geen roest oid!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2008 23:00 #1212883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontlakken
Er zijn bedrijven die (ultrasoon) ontlakken. Ik weet echter niet of deze ook voor een consument met 1 item hun machine aanzetten noch heb ik enig idee wat het kost.
Dit is er zo'n bedrijf dat chemisch ontlakt: www.tci-cleaning.com/ontlakken_29.html

Groet, Rudiger

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2008 23:16 #1212887 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hechting
Hallo Miquel
Waarschijnlijk is er bij het aanbrengen van de laklaag iets misgegaan, waardoor de laklaag niet goed op de ondergrond hecht. (Moderator) Jeroen had dit probleem ooit met z'n motorkap.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC