Afstandsbediening Volvo Guard en centrale deurvergrendeling
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 965 is voorzien van centrale deurvergrendeling en een Volvo Guard alarm die ik beide kon bedienen met het oude type 1-knops afstandbediening, grijs met een rode pakking zoals op de tweede foto in <a href="/node/17542" target="_blank">dit draadje</a>. Tot voor kort deed de ab het prima, ook op grotere afstanden. Maar nu doet hij niets meer. Batterijen zijn nog vol en (goed) schoonmaken helpt niet. Vandaag ben ik bij Martijn Broeren langsgeweest om te kijken of zijn ab met twee knoppen onder elkaar (zie ook discussie <a href="/node/16567" target="_blank">hier</a>) bij mij werkt. Dit bleek echter niet het geval.
Nu heeft Martijn geen alarm op zijn V90 en vroeg ik me af hoe het nu zit met de koppeling tussen centrale deurvergrendeling en alarm? Is er een koppeling of moet je de ab gewoon twee keer 'programmeren'?
En verder natuurlijk de vraag of iemand weet welke nieuwere ab mijn kapotte ab kan vervangen? Martijn van Dijck biedt op dit moment een type aan met twee knoppen naast elkaar. Er is echter <a href="/node/21396" target="_blank">discussie</a> of dit wel gaat werken als vervanging van de oude 1-knopsbediening. Kortom kan iemand licht in deze duisternis scheppen? Ik heb overigens mazzel gehad dat de ab het begaf toen ik de auto wilde afsluiten c.q. alarm wilde aanzetten zodat ik niet met zekering 14 in de weer moest.
Alvast bedankt voor jullie input en hopelijk wordt duidelijk wat een bruikbare oplossing is voor dit probleem waar meerdere mensen mee te maken gaan krijgen lijkt mij. Wellicht kunnen we een in navolging van de <a href="/node/13825" target="_blank">rikketik meeting</a> een ab meeting organiseren?
Groet,
Jan-Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu blijft echter de vraag of de afstandsbedieningen van de verschillende versies uitwisselbaar zijn. Dus laat het weten als je bijvoorbeeld zeker weet dat je een Guard I alarm hebt dat je met een twee knops afstandbediening kunt bedienen!
Groet,
Jan-Willem
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Daar staan diverse foto's van op deze site, onder meer de eerste foto van jouw eerste link.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik hoor het nog graag als iemand het wel voor elkaar krijgt om met een nieuwer type zender de Volvo Guard I te bedienen,
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

nou, dan houd ik mij aanbevolen! Het moet er wel eentje zijn met een rood randje he!

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga het voor je navragen. Stuur even je mailadres via een PB.
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hee Jan-Willem,Jan-Willem schreef : Ik heb eens wat rond zitten vragen en volgens mij wordt het lastig om een afstandsbediening - anders dan de grijze 1-knopszender- te vinden die gaat werken op het Volvo Guard I alarm. Gelukkig zijn de 1-knops ab's nog wel te vinden, zie bijvoorbeeld <a href=" auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-...ening-volvo-850.html " target="_blank">hier. En ik kan ook nog via iemand anders aan 2 werkende grijze 1-knops ab's komen. Ik heb er inmiddels al eentje, die bieding op MP is voor een eventuele back-up.
Maar ik hoor het nog graag als iemand het wel voor elkaar krijgt om met een nieuwer type zender de Volvo Guard I te bedienen,
Groet,
Jan-Willem
bij mijn vorige 960 (met vlgs mij hetzelfde systeem; we hebben er het al eerder over gehad), ben ik gewoon bij de dealer een nieuw kastje gaan kopen; kostte meen ik iets van euro 25,==. Zit me nu alleen nog wel af te vragen of het dan ook nog ingelezen en geprogrammeerd moest worden...
In ieder geval succes, en een AB meeting kan denk ik veel vragen voorzien van een antwoord.
Groetz.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ha Tom,
Het vervangen van het kastje is inderdaad ook een optie, maar het vervangen van alleen de afstandsbediening is makkelijker en goedkoper als het kastje nog gewoon werkt.
Groet,
Jan-Willem