Demonteren voor- en achterbumper. *GELUKT*
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
In verband met het ontbreken van een (werkende) VADIS, én enige kennis omtrent mijn vraag het volgende:
Ik wil de sierlijsten die op mijn bumper 'liggen' gaan vervangen, en daarvoor moeten mijn beide bumpers eraf. Nu heb ik begrepen dat het in principe een fluitje van een cent moet zijn, maar om daar geen fluitje van €100,- van te maken mijn vraag.....
Hoe demonteer ik mijn voor- én achterbumper het makkelijks, zodat ik de sierlijsten kan vervangen?

Alvast bedankt voor het gebruik mogen maken van uw kennis en wetendheid, en uiteraard een.....

Gulle Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de bumpers hoever er niet af, de sierstrippen zitten met 6 boutjes(zelftappers) van onderen vast.
even sleuteltje 10 of dopje 10 erbij.
makkelijk is als je even de grill verwijderd.dan kun je zo al bij 4 stuks komen.
stelt niet zo heel veel voor.
met vr groet
abco rodermond

- V700 register
- Nieuw lid
-
Abco, dat is niet zo. Bij mij niet in ieder geval. De strips zitten met klemmen om de originele bumper geklemd, en om daar bij te moeten, moet inderdaad de bumper er af. De bumper kan gedemonteerd worden incl. schokbrekers. Die hebben bovenop, op 15cm vanaf het punt waar ze het chassis in gaan een moertje op een boutje, dopje 10 geloof ik, en per kant 2 moeren die los moeten alvorens de bouten er uit kunnen, dat is maat 16 of 17 geloof ik. Als je de auto op de brug of assteunen hebt kun je er prima vanaf onder bij.abco schreef : hallo miguel,
de bumpers hoever er niet af, de sierstrippen zitten met 6 boutjes(zelftappers) van onderen vast.
makkelijk is als je even de grill verwijderd.dan kun je zo al bij 4 stuks komen.
met vr groet
abco rodermond
Oja, aan de achterkant zit het schroefje aan de bovenkant van de bumperschokbreker onder de bekleding. Waar precies in een sedan weet ik niet.
Edit, zie nu dat je een estate hebt. De boutjes achter zitten of onder de grote klep, of onder de kleine klepjes aan de zijkant. De achterbumper zit trouwens ook nog met boutjes vast aan de zijkant, die moet je sowieso bereiken via de kleine klepjes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
volgens mij kun je zelfs de bumperschokbrekers (beter) laten zitten. Ik heb het ook eens geprobeerd op die manier, ben een dag zoet geweest om de bouten los te krijgen. Je kunt ook met een dop (ik meen 14 of 17) de moeren waarmee de bumper op de dempers zit losdraaien; die zitten meestal niet zo vast.Michael Oud schreef :
Abco, dat is niet zo. Bij mij niet in ieder geval. De strips zitten met klemmen om de originele bumper geklemd, en om daar bij te moeten, moet inderdaad de bumper er af. De bumper kan gedemonteerd worden incl. schokbrekers. Die hebben bovenop, op 15cm vanaf het punt waar ze het chassis in gaan een moertje op een boutje, dopje 10 geloof ik, en per kant 2 moeren die los moeten alvorens de bouten er uit kunnen, dat is maat 16 of 17 geloof ik. Als je de auto op de brug of assteunen hebt kun je er prima vanaf onder bij.abco schreef : hallo miguel,
met vr groet
abco rodermond
Oja, aan de achterkant zit het schroefje aan de bovenkant van de bumperschokbreker onder de bekleding. Waar precies in een sedan weet ik niet.
Edit, zie nu dat je een estate hebt. De boutjes achter zitten of onder de grote klep, of onder de kleine klepjes aan de zijkant. De achterbumper zit trouwens ook nog met boutjes vast aan de zijkant, die moet je sowieso bereiken via de kleine klepjes.

groetz en succes.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
En ik heb ooit iemand horen zeggen (volgens mij was het Baseman) dat het een kwestie van een stuk of 4 á 5 boutjes moesten zijn die je los moest maken om de bumper eraf te krijgen, het verhaal van bumperschokbrekers loshalen maakt mij ook niet echt enthousiast om er morgen "even" aan te beginnen. Ik hoop dus nog steeds op een verlossend antwoord met daarin de simpelste, naast het met een ijzerzaag en of hamer, manier om de voor- en achterbumper te demonteren.....

We gaan er eerst maar eens een nachtje over slapen!

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb een 760 van 1989,en had de nieuwe chromen strip er binnen 15 minuten op en heb de bumpers er niet afgehad.
het zal wel verschillen dan.heb voor alleen de grill er even uitgehad.
maar bij de mijne zat ook zon schuifplaatje om de bumper geschoven,waar dan die zelftapper doorheen gaat.
in ieder geval succes ermee.
groet abco

- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

De meningen verschillen nog al zo te lezen.
Ik ben inderdaad een beetje huiverig (nog steeds) om de bumper met schobreker en al te verwijderen, ook daar ik maar twee paar handen heb.
Ik hoop nog steeds een beetje op een verlossend woord van iemand die zegt dat het echt heel eenvoudig is, en mij dan uitlegt hoe te werk te gaan, het is er nu ten slotte nog mooi weer voor!
En anders wordt het een prong in het diepe........... toch allen bedankt voor de suggesties tot nu toe!

Gulle Groet,

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het erg lastig wordt, om in je eentje een bumper te monteren of te demonteren. Daar zijn ze eigenlijk te groot voor.
Groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Tja, dan zal ik moeder de vrouw om een handje moeten vragen..... Maar zelfs als ze "ja" zou zeggen weet ik nog steeds niet hoe te werk te gaan....Mathy schreef : Hallo Miquel
Ik denk dat het erg lastig wordt, om in je eentje een bumper te monteren of te demonteren. Daar zijn ze eigenlijk te groot voor.
Groetjes
Mathy
Nu maar hopen dat het morgen ook mooi weer is!

Gulle Groet,