ophoogblokken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 19:57 #1069831
door V700 register
ophoogblokken is gemaakt door V700 register
Ik kwam toevallig <a href="
www.volvogue.com/Volvogue_Heavy_Load_Blocks.php
">deze link tegen van 'ophoogblokken', een alternatief voor verzwaarde achterveren of hulpveren. En een alternatief met bestaansrecht, voor zover ik dat kan beoordelen, aangezien het oorspronkelijke comfortabele veergedrag gehandhaafd blijft. De blokken (te monteren onder de bestaande achterveren) schijnen de Volvo 4 cm op te hogen (genoeg om een door een LPG-tank doorzakkende kont weer omhoog te krijgen). Heeft iemand die dingen onder zijn/haar 740? Zo ja, hoe bevalt dat? En is de klus echt zo makkelijk als ik denk?
Ik ben benieuwd...
Ik ben benieuwd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 20:07 #1212103
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normale belasting
Bij normaal aangehouden belastingen (dus laadvermogen niet overschrijden !!) toch doorhangen lijkt mij meer te wijten aan verslappte veren. Het lijkt me dat je het probleem beter bij de wortel op kunt lossen door nieuwe veren ? Of is dat heel veel duurder ?Beetje offtopic: In de door jou gelinkte pagina wordt het voor 240's beschreven. Persoonlijk vind ik doorgezakte 240 (mn de sedans) veel mooier dan rechte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2008 20:56 #1212110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blokken
Hey,
Henk heeft gelijk,je lost het probleem er niet mee op.
Ik heb bij mijn 945 zelf gemaakte ophoog blokken gemonteerd.Ik had ze inderdaad gemaakt omdat mijn veren af waren en dacht zo de auto weer recht te krijgen.Het werkt wel maar als je de auto vol gooit met gewicht zakt ie toch weer door.Na 1 week toch gewoon nieuwe veren gekocht bij estate services ( 103,- euro )en je rijd gewoon weer een nieuwe auto waar geen ophoogblokken tegen op kan.( ik heb de blokken nu ook gemonteert omdat ik het mooi vind staan dat een estate iets voorover staat maar smaken verschillen natuurlijk.)
Henk heeft gelijk,je lost het probleem er niet mee op.
Ik heb bij mijn 945 zelf gemaakte ophoog blokken gemonteerd.Ik had ze inderdaad gemaakt omdat mijn veren af waren en dacht zo de auto weer recht te krijgen.Het werkt wel maar als je de auto vol gooit met gewicht zakt ie toch weer door.Na 1 week toch gewoon nieuwe veren gekocht bij estate services ( 103,- euro )en je rijd gewoon weer een nieuwe auto waar geen ophoogblokken tegen op kan.( ik heb de blokken nu ook gemonteert omdat ik het mooi vind staan dat een estate iets voorover staat maar smaken verschillen natuurlijk.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2008 11:39 #1212165
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veren
In ruil voor een ceedeetje van je band kun je van mij de veren krijgen van een 1987-er 740 Turbo sedan. Dat kost je een klein uurtje om ze eronder te zetten als je beschikking hebt over een brug.
Misschien weet iemand hier wel of die veren wat sterker zijn dan de gewone?
GRoet
GRoet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2008 17:28 #1212184
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede deal
En nog belangrijker om te weten: past dat onder een 740 Estate (1990)?rudiger schreef : In ruil voor een ceedeetje van je band kun je van mij de veren krijgen van een 1987-er 740 Turbo sedan. Dat kost je een klein uurtje om ze eronder te zetten als je beschikking hebt over een brug.
GRoet
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2008 22:01 #1212211
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kunststof
Ze zijn in elk geval van kunststof (PE).
Bij m'n 240 zaten ze er ook onder, maar dan van staal.
Het werkt.
Bij m'n 240 zaten ze er ook onder, maar dan van staal.
Het werkt.
Moderators: Jerry Stam