Schuifdak inbouwen! Iemand ervaring?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2008 12:21 #1211137
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook een balk
Als je goed naar de een na laatste foto van mij kijkt zit er ook een 'balk' Deze is gewoon blijven zitten want het dakje past er tussen. Nou weet ik niet of er bij de 940 nog een balk zit of dat deze op een andere plaats zit.
Groetjes Harnt
Groetjes Harnt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2008 12:43 #1211138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt pauzes en pauzes:-)
Hey Miquel,
mijn officiele pauze duurt maar een half uurtje, dus daar heb ik een uurtje bij moeten sprokkelen. In de regel werk ik altijd te lang door waardoor mijn baas daar ook niet zo moeilijk over doet. Nu moet ik eerlijkheidshalver wel erbij vertellen dat ik géén decoupeerzaag heb gebruikt, maar een fancy gloednieuwe plaatknipper die een strookje van 5 mm tussen twee messen wegknipt. Dat is superluxe en razendsnel zonder vervorming van het plaatwerk. Daardoor hoef ik niet de hele bekleding af te plakken/beschermen en dat scheelt enorm in de voorbewerking en het opruimen. Ik heb er alweer een dakje bij en dat moet nog sneller gaan, omdat ik nieuwe wendbare messen voor dat apparaat heb aangeschaft .
Tja, en de balk...Ik ben van origine een automonteur en industrieel plaatbewerker. De laatste jaren houd ik me vnl met robotprogrammering en productreview bezig. Ik heb bullbars voor amerikaanse auto's gebouwd die voor autocross werden gebruikt en mijn eigen Camaro is met zo'n zelfde bullbar met 140 km/uur over de kop geslagen. Ik hing toen wel in een 5-puntsgordel met centrale vergrendeling, maar ik kan het wel navertellen en ik weet ook uit ervaring hoe zo'n wagen er dan uit ziet! Ik heb ook samen met een maat een cabriolet en een pickup uit twee opel rekord stations geknutseld die beide door de RDW zijn goedgekeurd. Met die achtergrond heb ik de dakbalk op de puntlassen losgeboord en 7 cm naar achteren verplaatst en op dezelfde punten weer vastgelast. Ik maak me dan ook meer zorgen over een grote meeuw die net een maaltje rotte vis naar binnen heeft gewerkt en een hekel heeft aan grijze estates met open dak.....
Gelukkig wonen we in een vrij land dus volg ik de discussies die op dit soort opmerkingen volgen altijd met heel veel interesse maar ook plezier, en ohja, mijn 740 van 1990 heeft géén side impact protection system. Als de auto ooit nieuwe deurpanelen krijgt, bouw ik dat er wél in, want Volvo heeft daar natuurlijk wel iets grandioos' mee in de autowereld gezet.
Doe er je voordeel mee en suc6 met je beslissing, Boy
mijn officiele pauze duurt maar een half uurtje, dus daar heb ik een uurtje bij moeten sprokkelen. In de regel werk ik altijd te lang door waardoor mijn baas daar ook niet zo moeilijk over doet. Nu moet ik eerlijkheidshalver wel erbij vertellen dat ik géén decoupeerzaag heb gebruikt, maar een fancy gloednieuwe plaatknipper die een strookje van 5 mm tussen twee messen wegknipt. Dat is superluxe en razendsnel zonder vervorming van het plaatwerk. Daardoor hoef ik niet de hele bekleding af te plakken/beschermen en dat scheelt enorm in de voorbewerking en het opruimen. Ik heb er alweer een dakje bij en dat moet nog sneller gaan, omdat ik nieuwe wendbare messen voor dat apparaat heb aangeschaft .
Tja, en de balk...Ik ben van origine een automonteur en industrieel plaatbewerker. De laatste jaren houd ik me vnl met robotprogrammering en productreview bezig. Ik heb bullbars voor amerikaanse auto's gebouwd die voor autocross werden gebruikt en mijn eigen Camaro is met zo'n zelfde bullbar met 140 km/uur over de kop geslagen. Ik hing toen wel in een 5-puntsgordel met centrale vergrendeling, maar ik kan het wel navertellen en ik weet ook uit ervaring hoe zo'n wagen er dan uit ziet! Ik heb ook samen met een maat een cabriolet en een pickup uit twee opel rekord stations geknutseld die beide door de RDW zijn goedgekeurd. Met die achtergrond heb ik de dakbalk op de puntlassen losgeboord en 7 cm naar achteren verplaatst en op dezelfde punten weer vastgelast. Ik maak me dan ook meer zorgen over een grote meeuw die net een maaltje rotte vis naar binnen heeft gewerkt en een hekel heeft aan grijze estates met open dak.....
Gelukkig wonen we in een vrij land dus volg ik de discussies die op dit soort opmerkingen volgen altijd met heel veel interesse maar ook plezier, en ohja, mijn 740 van 1990 heeft géén side impact protection system. Als de auto ooit nieuwe deurpanelen krijgt, bouw ik dat er wél in, want Volvo heeft daar natuurlijk wel iets grandioos' mee in de autowereld gezet.
Doe er je voordeel mee en suc6 met je beslissing, Boy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2008 20:08 #1211745
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuifdak
Hallo,
 
Ik heb zelf al heel wat daken ingebouwd.Zoals velen inmiddels weten werk ik bij Webasto het vroegere Vermeulen Hollandia en het inbouwen van zo'n dak is goed te doen.
Vertel mij welk dak je hebt en ik zorg voor een inbouwhandleiding.
In mijn 740 estate heb ik zelfs twee daken gezet. Zie hoofstuk exterieur groot dubbel spoilerdak.
Groeten
 
Pieter van Laarhoven
Technical engineer
Webasto Nederland
 
Ik heb zelf al heel wat daken ingebouwd.Zoals velen inmiddels weten werk ik bij Webasto het vroegere Vermeulen Hollandia en het inbouwen van zo'n dak is goed te doen.
Vertel mij welk dak je hebt en ik zorg voor een inbouwhandleiding.
In mijn 740 estate heb ik zelfs twee daken gezet. Zie hoofstuk exterieur groot dubbel spoilerdak.
Groeten
 
Pieter van Laarhoven
Technical engineer
Webasto Nederland
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam