Verchromen?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 17:56 #1069415 door Miquel Engelen (GAST)
Verchromen? is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Dag mede Rollers,

Ik heb onlangs 4 deurgrepen en 'nieuwe' sierstrips gekocht, en die wil ik eigenlijk voordat ik ze ga plaatsen laten verchromen.
Weet iemand een bedrijf wat dat tegen een redelijke prijs kan doen?

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 18:02 #1210001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?
Zijn die grepen van ijzer dan?Je bedoelt die strip die in de greep zit?Verchromen kan alleem met ijzer, voor zover ik weet, ik denk dat je ergens een spuitbus chroom-verf (bestaat dat?) zult moeten halen.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 18:42 #1210004 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Die grepen...
Die grepen zijn van RVS net zoals die strips. Ik heb me ook laten vertellen dat ik bv. mijn kleppendeksel kon laten verchromen....?!
Maar niet dus??

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 18:57 #1210005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RVS?

Miquelangelo1969 schreef : Die grepen zijn van RVS net zoals die strips. Ik heb me ook laten vertellen dat ik bv. mijn kleppendeksel kon laten verchromen....?!

RVS? Op een Volvo? Daar hoor ik van op, maar het kan natuurlijk.Kleppendeksel is toch van gietaluminium? Ik was niet zo goed in scheikunde, maar kun je alu ook verchromen?
Wacht eventuele andere reacties maar even af......we hebben vast iemand in ons midden die er iets over kan zeggen.
Als het trouwens RVS is, waarom polijst je die dan niet en spuit je daar blanke lak overheen?Verchromen kan dan (áls het kan) altijd nog. Persoonlijk vind ik RVS veel mooier.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 18:59 #1210006 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja
Als het een metalen kleppendeksel is kan dat inderdaad. Dus bijvoorbeeld bij een D24. Ook de vroege redblocks hebben kleppendeksels die verchroomd kunnen worden. De latere kan dat niet bij, en die van de 16V is volgens mij zelfs van kunststof, waar het ook niet lukt.

Als de grepen of strips van RVS zijn, dan hoef je niet te verchromen: polijsten is dan vopldoende voor dezelfde glans (een 780 heeft in principe zelfs geen chroom, maar vrijwel uitsluitend gepolijst RVS).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 19:04 #1210008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja?

Willem van Strik lidnr 328 schreef : De latere kan dat niet bij, en die van de 16V is volgens mij zelfs van kunststof

Mijn 16V kleppendeksel gewoon van aluminium, en ik heb volgens mij nog nooit een kunstof kleppendeksel gezien bij een 16V
Verder heeft mijn 760 ook RVS op de deurhandgrepen(?), ziet er goed uit, en als je het gaat polijsten zoals Willem zegt gaat het inderdaad een zelfde glans geven als chroom.
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 22:49 #1210027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic adres
<a href=" www.hegin.nl/ "> www.hegin.nl
&#160;
Donderdag brengen, maandag klaar.
Daar zit ik voor motor onderdelen ook altijd.
&#160;
Mooi chroom werk, ze verkoperen eerst, en daarna brengen ze een laagje chroom aan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2008 23:18 #1210030 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Andere methode, maar zelfde resultaat
Hallo Bas

Baseman schreef : Verchromen kan alleem met ijzer, voor zover ik weet ...

Verchromen kan op ijzer alleen, omdat koper op ijzer "pakt" en chroom dan weer op dat koper "pakt". (Daarom verkleuren huissleutels nog wel eens van "chroom" naar "messing" na verloop van tijd)  Maar je kunt veel materialen verchromen, ook kunststof. Alleen de manier waarop dat gebeurt zal verschillen. Materialen die stroom geleiden kun je galvaniseren, dat gaat niet bij de meeste kunststoffen.
Groetjes
Mathy

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 10:59 #1210043 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Chroom
Ik heb zelf alleen verstand van vergulden en verzilveren, maar ook daar wordt er bij niet edelmetalen altijd "via" koper gewerkt, dwz. een metaal verkoper je eerst voordat je kan gaan verzilveren, en vervolgens eventueel te vergulden.
Ik kan me voorstellen dat het bij verchromen ongeveer hetzelfde werkt, maar weet dus niet of dat bij RVS en of aluminium ook zo is.
&#160;
Maar zoals Mathy al schreef, er is zelfs kunstof dat verchroomt is, al heb ik geen idee hoe dat proces in zijn werk gaat!
Ik kies toch voor verchromen aangezien gepolijst RVS een blauwe gloed heeft, en chroom een gele, wat ik toch nét even mooier vind.
Ik ga dat bedrijf wel even bellen, die kunnen mij er vast van alles over vertellen....
&#160;
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
&#160;
Gulle Groet,

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 15:38 #1210181 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kan
Dat kan heel goed. Ik ken de 16V niet zo goed, maar was er eigenlijk vanuit gegaan dat het een voorloper van de 960-kop was. En daar is het middelste deksel (bobinekap eigenlijk) toch echt van kunststof.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC