Geluidsniveau (wind) binnen de 965
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben ik weer eens.
Wat mij eigenlijk tegenvalt is het geluidsniveau binnen in de wagen. Ik vind het namenlijk nogal knap lawaaierig binnen bij snelheden vanaf 110 km/h. Ik heb recent de voorruit met de rubbers vernieuwd maar dit heeft geen effect gehad. Zelf vind ik mijn 744 stiller eerlijk gezegd en van een wagen van dergelijk niveau had ik meer verwacht. Als ik een test lees van Autoweek dan schrijven ze hier ook over. Is dit typisch wat andere 965 rijders bekend in de oren klinkt en kan ik hier zelf nog wat aan verbeteren? Hebben jullie andere maatregelen genomen bv? Zoals het vervangen van deurrubbers. Ik heb trouwens geen dakdragers maar wel weer een schuifkanteldak dat ook flink bijdraagt aan het windgeruis.
Ik ben benieuwd.
Hartelijke groeten wederom van een nog steeds tevreden lid,
Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groetz!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb geen dak (wel rails) maar vind m ook meer ruisen dan ik zou verwachten. Ondanks dit nog steeds erg tevreden echter!
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben ruim een jaar in het bezit van een 965, mj 1992. Daarvoor een aantal 760's sedan van het bouwjaar 1990 (alle opendak, ook de 965). Wat mij opviel is dat de 965 estate rumoeriger is dan de 760's sedan. Dan bedoel ik op de snelweg, in de stad is de zes in lijn beduidend rustiger dan de V6 sedans. Echter: mijn vriendin rijdt een '90-er 740 estate (geen opendak) die meer lawaai produceert dan de 965. Een estate heeft een klankkast en de achterbrug die best veel herrie maakt wordt niet afgeschermd door een kofferbak zoals bij de sedan.
Mijn conclusie: 760 sedan: super comfortabele auto's. 965 estates: heel goed. 960 sedan: uitmuntend. 740 estate: extra lawaai door motor.
Misschien ook een subjectieve kwestie? Als de wagen stiller wordt worden andere geluiden meer opgemerkt?
Je moet er mee leven als estate rijder heb ik gemerkt... De klankast en geluid van achterbrug en wielen blijft.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet zonder meer, mijn 945 is stiller dan mijn 944. Beide met dezelfde motor/bak combinatie en zonder open dak/dakrails. Geen idee waardoor het komt. Verder is de motor de ene keer wat stiller dan de andere keer. Kantelende zuigers?robertm schreef : Klopt!
Ik ben ruim een jaar in het bezit van een 965, mj 1992. Daarvoor een aantal 760's sedan van het bouwjaar 1990 (alle opendak, ook de 965). Wat mij opviel is dat de 965 estate rumoeriger is dan de 760's sedan. Dan bedoel ik op de snelweg, in de stad is de zes in lijn beduidend rustiger dan de V6 sedans. Echter: mijn vriendin rijdt een '90-er 740 estate (geen opendak) die meer lawaai produceert dan de 965. Een estate heeft een klankkast en de achterbrug die best veel herrie maakt wordt niet afgeschermd door een kofferbak zoals bij de sedan.
Mijn conclusie: 760 sedan: super comfortabele auto's. 965 estates: heel goed. 960 sedan: uitmuntend. 740 estate: extra lawaai door motor.
Misschien ook een subjectieve kwestie? Als de wagen stiller wordt worden andere geluiden meer opgemerkt?
Je moet er mee leven als estate rijder heb ik gemerkt... De klankast en geluid van achterbrug en wielen blijft.
Robert
Maar weer even ontopic: Zou het niet kunnen zijn dat het motor en bandengeluid in de 965/V90 zo veel beter gedempt is dan in bijvoorbeeld een 745, dat het líjkt alsof er meer windgeruis is?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Persoonlijk vind ik het banden- en onderstelgeluid van de V90 ook een beetje tegenvallen (Michelins verbeterde de boel iets), net als het windgeruis. Het gebrek aan stroomlijning is duidelijk hoorbaar en voelbaar als het waait. Ik denk wel dat de stille 6-in-lijn bijdraagt aan het feit dat deze geluiden extra opvallen. Die motor is zo stil dat ik laatst niet eens door had dat mijn vrouw al een tijdje in 3 reed ipv in D.Michael Oud schreef : Maar weer even ontopic: Zou het niet kunnen zijn dat het motor en bandengeluid in de 965/V90 zo veel beter gedempt is dan in bijvoorbeeld een 745, dat het líjkt alsof er meer windgeruis is?
- V700 register
- Nieuw lid
-