gouden 740 met roestend schuifdak

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 18:57 #1065951 door V700 register
gouden 740 met roestend schuifdak is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb net mijn 6de 7 serie gekocht; een goude 740 2.3 gl uit 1989 met 38.350 km op de teller! Technisch perfect, maar helaas wel met behoorlijke roest rondom het schuifdak. 
Ik heb de hele side nageplozen, maar kon geen eerder topic vinden, terwijl het vlgns mij wel een bekend fenomeen is voor de volvo's. Wat is nu wijsheid? Heeft iemand hier ervaring mee?  Ga ik er mee naar de plaatwerker, koop ik een twee gouden met een mooi dak om over te zetten? 
Met vriendelijke groet,
Raymond / Haarlem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 19:00 #1205463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paneel
Als het alleen het metalen paneel is en niet het dak, kun je er een glazen dak van een 960II inzetten...
Als het het dak zelf is, zal er gespoten en misschien gelast moeten worden...
Succes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 20:31 #1205472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekende auto
Gouden auto al eerder gezien marktplaats was van invalide iemand geweest uit Haarlem als ik het goed heb , was een leuke prijs die ze ervoor vroegen
Vraagprijs was paar weken geleden nog 2000 euro
 
Fred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 21:55 #1205484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt! Stond al jaren bij
Klopt!
Stond al jaren bij mij om de hoek an afgezien van het dak zijn prijs wel waard.
De roest zit om het schuifdak heen. Het wordt inderdaad nieuwe stukken inlassen en spuiten. Heeft iemand dit eerder verholpen?  
MvG
Raymond
 
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2008 01:03 #1205504 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nieuw Dak
Als de waterafvoer slangen in de stijlen goed hebben gezeten (geen roest in de stijlen)
Dak eraf, vervangen voor een exemplaar zonder schuifdak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2008 09:54 #1205519 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lastig
Stukken inzetten in het dak is heel lastig: het is heel dunne, heel vlakke plaat. Daardoor trekt de hitte bij het lassen er heel snel in, en krijg je vervormingen. Alleen een heel deskundig autoplaatlasser krijgt zoiets met enige kans op succes voor elkaar: je mag dan gaan denken aan de bekende klassieker-restaurateurs.
Omdat het zo lastig is, wordt in zo'n geval liever het hele dak vervangen. Er zijn twee mogelijkheden: nieuwe dakplaat (is nog leverbaar) op de plek van de oude betekent het uitboren van honderden puntlasjes, wat ook vaker gedaan is is het dak bij de stijlen afzagen en het donor-dak (in dit geval dus van een sloper) compleet met bovenste helft vand e stijlen overzetten.
Ik wil je niet al te hard voor de schenen trappen, maar feitelijk was deze auto dus niet meer waard dan de prijs voor een sloper: de (goede) reparatie van DEZE roestschade is heel kostbaar.  En voor je daaraan begint, stel; zeker dat dat het enige is. Tot nu toe hebben de auto's die ik heb gezien met een serieus rotte dakplaat ook elders serieuze roest. Als het een sedan is, schroef dan maar eens de chrome lijst tussen kofferklep en achterrruit los, en kijk daaronder.
Daarnaast natuurlijk het bekende rideltje: felsnaden bodem, dorpels, kokerbalken, plaatwerk binnenschermen rond de reactiestangen, etc. Kijk in de aankooptips! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-06-2008 10:06 #1205520 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Heb nog een stalen dak liggen
De wagen wordt gesloopt dus kan je er precies dat uitknippen wat je wilt en inlijmen in je huidige wagen.
Lijmen is sterker en makkelijker als lassen.
Over drie weken kan je pb sturen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2008 10:11 #1205521 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic (deel)verzameling?

rsteenvoorde schreef : Ik heb net mijn 6de 7 serie gekocht;

Zijn de aankopen serieel of parallel?
M.a.w., hoeveel heb je er nu? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2008 21:30 #1205590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3
Op dit moment heb ik er nog 3; 760 uit 1988, een 740 uit 1986 en dus een 740 uit 1989 en een opel vd zaak, maar dat valt hier nooit zo goed   
Hele andere wat is de grootste maat schuifdak voor een 740?
Het betaande schuidak is 48 bij 92, ik weet dat een orgineel schuifdak 50 bij 100 meet. Al ik het dak vervang voor 60 bij 100, zit ik ruimschoots voorbij de "gevarenzone".
 
 
 
 
 
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD