Trilling bij remmen boven 100 km/u
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik op de snelweg rijd en ik moet remmen dan heb ik als ik boven de (ongeveer) 100 km/u rijd een zeer irritante trilling die ook goed te horen en voelen is. Nu ben ik bij Timen Smit geweest en die denkt dat het een rubber kan zijn waarmee de achterwielophanging verbonden wordt met de auto. Volgens zijn zeggen een nare klus om te klaren om dat er een hoop los moet. Hij gaf de tip om het eens op dit forum aan mijn mede leden voor te leggen, wellicht dat iemand anders de ervaring ook heeft gehad.
Tijdens rijden merk ik niks, het is dus alleen tijdens het remmen op hogere snelheid. Niet in het stuur, het komt echt van achter. Remschijven zijn nog niet op en ook blokken nog niet, ik vermeld het maar...
Ik hoor graag jullie gedachten over deze 'zaak'
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Timen die denkt niet dat het een rubber is die heeft dat geconstateerd. Vooral het bovenste rechter rubber is stuk. De stalen kern ligt helemaal los. De vraag is eigenlijk. Wie kan een goede handleiding verstrekken om deze rubbers te vervangen? Het is een achteras met die rottige dwarse "bladveer"Smiley schreef : Het volgende dient zich aan;
Als ik op de snelweg rijd en ik moet remmen dan heb ik als ik boven de (ongeveer) 100 km/u rijd een zeer irritante trilling die ook goed te horen en te voelen is. Nu ben ik bij Timen Smit geweest en die denkt dat het een rubber kan zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie oh wie helpt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij is dit een bekend probleem dat zich elke 5000 a 10000 km weer voordoet. Overigens is het bij mij ook vóór (trillen stuur, vooral bij remmen maar ook iets bij 't rijden) en tevens achter (brroemmm bij iets harder remmen bij een snelheid van boven de 100).
Laat je schijven (indien in goede staat) maar eens afdraaien en het is weer (even) weg. Op zich ben ik ook zeer geïnteresseerd in 'de bron' van het probleem. Persoonlijk vind ik dat hele rem/ophangingsysteem van de 960/V90 een grote bron van ergenis. Als er ook maar íéts niet op orde is, begint de boel te trillen ergens. Vreselijk.
Heb al twee keer nieuwe schijven rondom (tweede keer in garantie) gehad maar tot nu toe is de enige oplossing de 80 km wegen opzoeken en niet te hard remmen en elke beurt af laten draaien of hoe dat ook mag heten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Zijn bij jou de rubbers waar Timen hierboven over spreekt gecontroleerd? Ik heb gezien dat Timen er aan 'wiebelde' en kan me voorstellen dat daar het probleem in schuilt. Probleem is dat het een enorme klus schijnt te zijn om bij die rubbers te komen. We wachten nog op handige tips of een handleiding...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ja maar de vraag is of rubbers na 10 jaar überthaupt nog goed kunnen zijn (ondanks wat de dealer beweert)Smiley schreef : @ mbroeren,
Zijn bij jou de rubbers waar Timen hierboven over spreekt gecontroleerd?
Is jouw probleem al opgelost? Ben wel benieuwd naar de uitkomst!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.