Trilling bij remmen boven 100 km/u

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 17:28 #1065947 door V700 register
Trilling bij remmen boven 100 km/u is gemaakt door V700 register
Het volgende dient zich aan;
Als ik op de snelweg rijd en ik moet remmen dan heb ik als ik boven de (ongeveer) 100 km/u rijd een zeer irritante trilling die ook goed te horen en voelen is. Nu ben ik bij Timen Smit geweest en die denkt dat het een rubber kan zijn waarmee de achterwielophanging verbonden wordt met de auto. Volgens zijn zeggen een nare klus om te klaren om dat er een hoop los moet. Hij gaf de tip om het eens op dit forum aan mijn mede leden voor te leggen, wellicht dat iemand anders de ervaring ook heeft gehad.
Tijdens rijden merk ik niks, het is dus alleen tijdens het remmen op hogere snelheid. Niet in het stuur, het komt echt van achter. Remschijven zijn nog niet op en ook blokken nog niet, ik vermeld het maar...
Ik hoor graag jullie gedachten over deze 'zaak'

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 18:36 #1205460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zijn je...
Zijn je remschijven niet gewoon krom?Of denk ik nu in een te eenvoudig patroon ;)

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 19:09 #1205464 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Rubbers zijn rot

Smiley schreef : Het volgende dient zich aan;
Als ik op de snelweg rijd en ik moet remmen dan heb ik als ik boven de (ongeveer) 100 km/u rijd een zeer irritante trilling die ook goed te horen en te voelen is. Nu ben ik bij Timen Smit geweest en die denkt dat het een rubber kan zijn.

Timen die denkt niet dat het een rubber is die heeft dat geconstateerd. Vooral het bovenste rechter rubber is stuk. De stalen kern ligt helemaal los. De vraag is eigenlijk. Wie kan een goede handleiding verstrekken om deze rubbers te vervangen? Het is een achteras met die rottige dwarse "bladveer"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 19:32 #1205465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha dag Timen, dank voor
Haha dag Timen, dank voor de aanvulling, de info was al weer wat roestig merk ik nu...
 Wie oh wie helpt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 19:53 #1205466 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bekend
H!
Bij mij is dit een bekend probleem dat zich elke 5000 a 10000 km weer voordoet. Overigens is het bij mij ook vóór (trillen stuur, vooral bij remmen maar ook iets bij 't rijden) en tevens achter (brroemmm bij iets harder remmen bij een snelheid van boven de 100).
Laat je schijven (indien in goede staat) maar eens afdraaien en het is weer (even) weg. Op zich ben ik ook zeer geïnteresseerd in 'de bron' van het probleem. Persoonlijk vind ik dat hele rem/ophangingsysteem van de 960/V90 een grote bron van ergenis. Als er ook maar íéts niet op orde is, begint de boel te trillen ergens. Vreselijk.
Heb al twee keer nieuwe schijven rondom (tweede keer in garantie) gehad maar tot nu toe is de enige oplossing de 80 km wegen opzoeken en niet te hard remmen en elke beurt af laten draaien of hoe dat ook mag heten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 23:25 #1205921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ mbroeren,   Zijn bij jou
@ mbroeren,

Zijn bij jou de rubbers waar Timen hierboven over spreekt gecontroleerd? Ik heb gezien dat Timen er aan 'wiebelde' en kan me voorstellen dat daar het probleem in schuilt. Probleem is dat het een enorme klus schijnt te zijn om bij die rubbers te komen. We wachten nog op handige tips of een handleiding...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 11:57 #1205949 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

Smiley schreef : @ mbroeren,

Zijn bij jou de rubbers waar Timen hierboven over spreekt gecontroleerd?

ja maar de vraag is of rubbers na 10 jaar überthaupt nog goed kunnen zijn (ondanks wat de dealer beweert)
Is jouw probleem al opgelost? Ben wel benieuwd naar de uitkomst!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC