Voorruit 965 vervangen bij Carglass. En een opmerking magere constructie voorruitrubbers.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Afgelopen zaterdag naar Carglass geweest omdat de voorruit na 350.000 km toch wel echt aan vervanging toe was. De ruit zat onder de kleine beschadigingen/inslagen waardoor er soort van waas over lag. De rubbers waren ook aan vervanging toe dus dat had ik ook direct telefonisch doorgegeven.
Kosten: plm €65,- maar er was dus niets met de rubbers gedaan en de wagen was niet schoongemaakt. Ik was even aan het wachten met een kop koffie en de wagen werd niet naar buiten gereden, maar naar buiten gescheurd alsof het een slalomtest was. Op dat moment kreeg ik wel een enorm warm hoofd. Gelukkig kan je nog een formulier invullen over je bevindingen.
Ik heb de raamrubbers vandaag elders laten vervangen maar ik vind de constructie (in beide bovenhoeken, te veel speling) eerlijk gezegd magertjes van Volvo. Het zit er allemaal niet lekker strak op z'n plek zoals bij mijn 740. Is dit typisch zo'n 960 kwaal?
Groete Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rubbers? Je bedoeld die aluminiumstrips met rubberachtige coating?Vliegende Hollander schreef : Ik heb de raamrubbers vandaag elders laten vervangen maar ik vind de constructie eerlijk gezegd magertjes van Volvo. Het zit er allemaal niet lekker strak op z'n plek zoals bij mijn 740. Is dit typisch zo'n 960 kwaal?
Die zitten met clips vast en die strips horen strak op de ruit te liggen, rondom.Je kunt er met een oude ANWB-pas nog tussen, maar je pink krijg je niet tussen de strip en het glas.Als dat laatste bij jou wel lukt, zitten ze niet goed.
Advies van de dealer is, de clips te vervangen waar ze mee vast zitten, en daarna de strips zorgvuldis op de goede plek te klemmen.Als ik je zo begrijp, is dat niet goed gebeurd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens, de nummers die in het andere draadje genoemd werden, zijn niet voor een 940 van 1997. Daarvoor gelden andere nummers, dus pas daar mee op. Clips worden niet mee geleverd. Zal morgen even de nummers van de strips en de clips opzoeken en de prijzen (zodra ik de rekening heb) noemen. Waar kon ik dat ook al weer ergens kwijt? Kan het niet meer vinden....
Groeten,
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan de zijstrips zitten er meen ik 5, in de bovenstrip dacht ik, 8.Alle clips gewoon verwijderen en vervangen, ze kosten ergens rond 1 euro per stuk, niet op bezuinigen.Als je de strip verliest (los van de eventuele schade aan je achterligger) ben je zo 30 euro verder.
Ik was begonnen met een lijstje, <a href="/node/16413" target="_blank">dat staat hier</a>, als je op <a href="/bookmark/add/16413" target="_blank">deze link</a> klikt, staat ie gelijk bij je favorieten. Voeg de gegevens die je hebt, maar gewoon toe in een posting eronder, dan zet ik ze wel in het lijstje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
635 euro en alles weer puntgaaf.
960 van modeljaar 1995.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zaten/zitten bij dit type hier geen alum. strippen op helaas. Ik doelde op de beide bovenhoeken, de rest zit er wel stevig tegenaan. Na de vernieuwing kan ik deze bovenhoeken nog kan indrukken en sluit het niet mooi af. Ik zal morgen een paar plaatjes schieten.Baseman schreef :
Rubbers? Je bedoeld die aluminiumstrips met rubberachtige coating?Vliegende Hollander schreef : Ik heb de raamrubbers vandaag elders laten vervangen maar ik vind de constructie eerlijk gezegd magertjes van Volvo. Het zit er allemaal niet lekker strak op z'n plek zoals bij mijn 740. Is dit typisch zo'n 960 kwaal?
Die zitten met clips vast en die strips horen strak op de ruit te liggen, rondom.Je kunt er met een oude ANWB-pas nog tussen, maar je pink krijg je niet tussen de strip en het glas.Als dat laatste bij jou wel lukt, zitten ze niet goed.
Advies van de dealer is, de clips te vervangen waar ze mee vast zitten, en daarna de strips zorgvuldis op de goede plek te klemmen.Als ik je zo begrijp, is dat niet goed gebeurd.
Groeten Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je dit nu eerst even had aangekondigd... DAN HAD IK HEMEL EN AARDE BEWOGEN om dit uit je hoofd te praten, mosterd na de maaltijd, helaas. CARGLASS maakt heel veel reclame, en door de meeste verzekeraars wordt je daarheen gezonden (gestuurde schadereparatie noemen ze dat). Vaak is het zo dat je bij je verzekeraar (weliswaar na een telefoontje) gewoon bij je eigen - of iig officiele - dealer terecht kan.
Ik zeg het niet graag, maar bij carglass zijn het gewoon een stelletje prutsers, heb het twee keer geprobeerd, ben twee keer teleurgesteld. Bij mijn oude 740 had ik speciaal gevraagd of de verchroomde strips rondom de ruit ook vervangen konden worden, "ja natuurlijk mijnheer Kuipers" luidde het antwoord, kwam ik 'm ophalen, bleek dat de oude strips er gewoon waren opgeplakt. Niet eens nieuwe clips gebruikt... "Waarom dan?" vroeg ik enigszins wanhopig, "omdat deze onderdelen niet meer leverbaar zijn mijnheer Kuipers". Ok, dat kan gebeuren dus ik naar mijn dealer, op notabene 3 min. rijden van betrokken CARGLASS vestiging. Je raadt het al: gewoon leverbaar! Dus toen maar bij de dealer de boel laten opknappen.
Bij een eerdere voorruitvervanging (ander merk auto) was het ook al zo'n bende, vette vingerafdrukken overal, kit- en lijmresten op vreemde plaatsen, en na een week of drie kwam de regen gewoon naar binnen...
Heb je al eens op de gemiddelde leeftijd gelet van die raamplakkers daar? Dan is het niet zo vreemd dat ze zo met je auto de tent uit komen scheuren, de meeste personeelsparkeerplekken worden bezet door GTI-achtigen met een regenpijp eronder...
Het is overigens nadrukkelijk niet mijn bedoeling om personen te kwetsen, er zullen ongetwijfeld ook zeer vakbekwame en gemotiveerde mensen werken bij genoemd bedrijf, anders waren ze nooit zo groot geworden. Alleen is het jammer dat je dan steeds de verkeerde treft.
Groetz, en sterkte.
NB: De strips en hoekverbindingen horen er overigens strak in te liggen, mijn voorruit onlangs laten vervangen door de dealer, werkleijk als nieuw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.