motorkap 740 op 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2008 16:02 #1065216
door V700 register
motorkap 740 op 940 is gemaakt door V700 register
Hoi,
Past een motorkap van een 740 op een 940?
Bestaat er een overzicht van welke onderdelen uitwisselbaar zijn?
Grtz,
Guido
Past een motorkap van een 740 op een 940?
Bestaat er een overzicht van welke onderdelen uitwisselbaar zijn?
Grtz,
Guido
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2008 16:39 #1200494
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op het eerste type 740 zit
Op het eerste type 740 zit en ander soort kap als op het overgangstype vanaf 98 -91 een 740 kap van het vierkante model past dus niet, van het overgangstype past wel maar daar zit de golf in de motorkap anders, dus van een overgangstype past wel maar staat niet zo mooi omdat het middendeel als het ware te smal is. Eigenlijk is het antwoord dus neen.
Groeten, Co.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2008 21:04 #1200522
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere conclusie
Het verhaal is goed alleen mijn conclusie is een andere: het past wel!
alleen de vouwen in het midden zijn dan niet meer op de juiste plek..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2008 22:38 #1200544
door V700 register
Enne nee, er is volgens mij, anders dan ergens op het forum in draadjes verwezen, geen overzicht met uitwisselbare onderdelen, waarbij je carrosseriedelen bedoeld, neem ik aan.Wat de motor betreft is er een stuk meer mogelijk.
Beantwoord door V700 register in topic Ja zeg.....
Dat porumt toch gewoon niet, als de vouwen op een andere plek zitten? Als je een gapend gat ziet omdat de kap eraf gewaaid is en er moet een deksel op, is het een optie, want ja hij past en kan dicht, maar ik geloof nooit dat Guido dat bedoeld.Jeroen schreef : Het verhaal is goed alleen mijn conclusie is een andere: het past wel!
Enne nee, er is volgens mij, anders dan ergens op het forum in draadjes verwezen, geen overzicht met uitwisselbare onderdelen, waarbij je carrosseriedelen bedoeld, neem ik aan.Wat de motor betreft is er een stuk meer mogelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2008 22:53 #1200548
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okej, bedankt. Maar wat is
Okej, bedankt. Maar wat is precies het overgangstype? Is dat met die stukjes plastic tussen de koplampen en de grille?
Grtz,
Guido
Grtz,
Guido
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2008 18:14 #1200621
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Drie
Er zijn drie verschillende typen motorkap bij de 740. De eerste, rechte: die past niet (al KAN je 'm er wel werkend op krijgen).
De tweede, van de zgn tussenneus of tussenmodel: dat zijn de 740 GL's en GLE's van modeljaar 1990-1992, het model met de plastic vulstukken rond de koplampen. Past, maar sluit dus niet helemaal goed aan. Overigens, meer dan de helft van onze clubleden zal langs je auto lopen en niets bijzonders zien: de verschillen zijn niet enorm, je moet aan een centimetertje denken. Zie voor foto's bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/740-90-2/ (doorscrollen naar onderen, je ziet de neus veranderen...)
En de derde: ook modeljaar 1990-1992, maar dan van de turbo's en 16V's: dat is dezelfde kap als op een 940, en die past dus gewoon. Omdat de hele neus precies hetzelfde is als de 940 bij deze modellen.
De tweede, van de zgn tussenneus of tussenmodel: dat zijn de 740 GL's en GLE's van modeljaar 1990-1992, het model met de plastic vulstukken rond de koplampen. Past, maar sluit dus niet helemaal goed aan. Overigens, meer dan de helft van onze clubleden zal langs je auto lopen en niets bijzonders zien: de verschillen zijn niet enorm, je moet aan een centimetertje denken. Zie voor foto's bekijk.mijn.volvos.nu/gif/Volvo/740-90-2/ (doorscrollen naar onderen, je ziet de neus veranderen...)
En de derde: ook modeljaar 1990-1992, maar dan van de turbo's en 16V's: dat is dezelfde kap als op een 940, en die past dus gewoon. Omdat de hele neus precies hetzelfde is als de 940 bij deze modellen.
Moderators: Jerry Stam