Kleurverschil vervangende deuren?

• J.S. Duursma
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2008 14:27 #1064450 door J.S. Duursma
Kleurverschil vervangende deuren? is gemaakt door J.S. Duursma
Hoewel de meningen over de herstelmogelijkheden van mijn 760 nog al uiteen lopen blijf ik voorlopig nog maar even optimistisch. Daarom mijn vraag of het de moeite loont om vast op zoek te gaan naar twee linkerdeuren in de kleur 177, zodat het spuitwerk - als ik het goed begrijp heb een van de duurste onderdelen van de reparatie - beperkt kan blijven tot de dorpel, de linkervoorstijl en het dak. 
Bij (bijvoorbeeld) rode lak zie je volgens mij altijd kleurverschil, maar hoe is dat bij grijs-metallic lak op leeftijd?
Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2008 16:55 #1195488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AutoRima
Ik realiseer me ineens dat je bijna alle onderdelen bij AutoRima zou kunnen kopen.
Dat is een Volvo-schade-demontage-bedrijf-stiba-erkend-enzovoort dus de kans is aanwezig dat zij enkele deuren op voorraad hebben. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2008 19:04 #1195497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleurverschil

Jan Duursma schreef : Bij (bijvoorbeeld) rode lak zie je volgens mij altijd kleurverschil, maar hoe is dat bij grijs-metallic lak op leeftijd?
Jan

of je het wel of niet gaat zien heeft met heel veel factoren te maken: hoe oud is de lak, is er al een keer een vlak gespoten, wat waren de weersomstandigheden waar de auto het meest was, hoe werd de auto gewassen (met het handje, of altijd in een borstel wasstraat); kortom teveel om op te noemen. Eigenlijk moet je met een oud plaatdeel naast het nieuwe plaatdeel in de kleur gaan staan, dan kan je zelf het reslutaat bezien. Let overigens wel op de belichting, je kunt het resultaat (naar mijn idee, maar ik ben bepaald geen expert) waarschijnlijk het beste beoordelen in goed helder DAGLICHT. In bepaalde soorten kunstlicht (juist die bij autobedrijven) kan het voorkomen dat je geen kleurverschil ziet, totdat je buiten komt, en blijken het toch echt verschillende tinten te zijn...
Succes en wijsheid gewenst!
Tom

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC