Trillingen in auto door velg?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2008 21:34 #1064167
door V700 register
Trillingen in auto door velg? is gemaakt door V700 register
Mijn 965 rijdt inmiddels na veel gesleutel en geklus bijna perfect. Enige wat nu nog mankeert is trillingen in het chassis bij >140km/u. Trillingen komen niet uit het stuur maar vanuit de bodemplaat en zetel. De velgen hebben hier en daar butsen. Banden zijn wel uitgelijnd. Kan het zijn dat de velgen met butsen alsnog aanleiding geven voor trillingen bij hoge snelheden? Ik heb hier geen ervaring mee. Het lijkt mij vreemd. Aandrijfas is ook nog een mogelijkheid, maar wat kan daar nou mis mee zijn?
Robert
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2008 21:59 #1193467
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic proberen
met de reserveband of een andere band waar je van weet of die goed is ? wellicht kun je dan gebutste velgen uitsluiten, hoewel mij lijkt dat je dat weg kunt balanceren. uiteraard tot op zekere hoogte, maar wellicht wil je de velgen dan niet meer gebruiken (te zwaar beschadigd). als dit geval is in de voorwielen zou je dat toch ook via het stuur moeten kunnen voelen
aandrijfas kan ruimte op lagers (of bevestiging van lagers) hebben. kan me voorstellen dat dat icm de kruiskoppeling trillingen geeft.
maar goed, dit zijn wat gedachten van iemand die nog nooit onder een x60 heeft gekeken, dus verbeter me als ik uit mn nek zit te praten.
aandrijfas kan ruimte op lagers (of bevestiging van lagers) hebben. kan me voorstellen dat dat icm de kruiskoppeling trillingen geeft.
maar goed, dit zijn wat gedachten van iemand die nog nooit onder een x60 heeft gekeken, dus verbeter me als ik uit mn nek zit te praten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2008 22:40 #1193473
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic velgen kunnen door een