Bumper spuiten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2008 16:24 #1064074
door V700 register
Bumper spuiten is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik zou graag mijn bumpers willen laten spuiten maar via een spuiterij is me weer te duur.
Kent iemand een mannetje in de buurt/regio van Eindhoven die het voor een mooie prijs zou willen doen of bestaan er andere mogelijkheden om die grijze bumpers weer eens fatsoenlijk zwart te krijgen voor langer dan een week?
Groeten, Stefan
Ik zou graag mijn bumpers willen laten spuiten maar via een spuiterij is me weer te duur.
Kent iemand een mannetje in de buurt/regio van Eindhoven die het voor een mooie prijs zou willen doen of bestaan er andere mogelijkheden om die grijze bumpers weer eens fatsoenlijk zwart te krijgen voor langer dan een week?
Groeten, Stefan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2008 16:30 #1192822
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijnolie
Gekookte lijnolie zou moeten werken. Pas wel op voor je lak.
Bas
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2008 17:19 #1192827
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme vraag, maar waarom
Domme vraag, maar waarom moet je uitkijken voor je lak? Krijg je het er anders niet meer af, of is het erger?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2008 18:22 #1192833
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En
En zorg liefst, dat de auto binnen staat terwijl die lijnolie moet drogen: minimaal een nacht onderdak. Je wilt namelijk liever niet, dat er een klein stofstormpje opsteekt terwijl dat spul staat in te trekken: is er bijna niet meer af te krijgen. Dat is ook de reden dat je het niet op de lak moet smeren: dat blijf je zien, je krijgt dan plaatselijk een heel donkere plek en het restant is er bijna niet af te krijgen. Maar het tast de lak niet aan.
Maar het werkt prima: bumpers worden er weer mooi donker van. Overigens heb ik ook wel bevredigende resultaten bereikt met bumper-black, al moet je dat dan wel eerst een flink aantal keren in korte tijd doen. Als de bumper redelijk bijgevoed is, dan volstaat eens per half jaar.
Wil je deze bumpers laten spuiten, dan heb je overigens wel wat werk: eerst moet een hechtprimer (de goede!) gespoten worden, daarna pas kan je de kleur gaan spuiten.
Maar het werkt prima: bumpers worden er weer mooi donker van. Overigens heb ik ook wel bevredigende resultaten bereikt met bumper-black, al moet je dat dan wel eerst een flink aantal keren in korte tijd doen. Als de bumper redelijk bijgevoed is, dan volstaat eens per half jaar.
Wil je deze bumpers laten spuiten, dan heb je overigens wel wat werk: eerst moet een hechtprimer (de goede!) gespoten worden, daarna pas kan je de kleur gaan spuiten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2008 20:23 #1192846
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spuitbusje matzwart
Zo deed ik dat alrijd: bumpers demonteren (werkt makkelijker), maar niet echt noodzakelijk, goed schoonmaken, schuren met zeer fijn schuurpapier, schoonmaken met thinner, vervolgens aan de gang met een spuitbus matzwart; minstens twee lagen, maar drie of vier is nog beter. Tussen de spuitbeurten goed laten drogen, liefst binnen, maar bij windstil weer in de zon is ook helmaal ok. Wel opassen voor stofjes etc. Het resultaat is verbluffend, en blijft lang mooi. Als je glanzende bumpers wil kan je overwegen er nog een laagje blanke lak aan toe te voegen. Tom.Plattel schreef : Hallo,
Groeten, Stefan
Moderators: Jerry Stam