Iemand grillehoes en snowcap ervaringen? Nut & Noodzaak?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 22:55 #1063184 door V700 register

Hallo allemaal,

Ik ging voor een middenarmsteun met bekerhouders (wat een verademing!) voor mijn wagen en ik kwam terug met de volgende originele zaken:

Doorzichtige grillehoes voor de winter;

Snowcap;

Een centenbak voor links naast je de tellerbak.

De wagen is bijna compleet..

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is naar de ervaringen van anderen met zo'n hoes en/of snowcap en vanaf/tot wanneer je deze aanbrengt en is het brandstofbesparend?

Laatste tank reed ik leeg met een gemiddelde van 1:7,5....Het leven doet soms pijn

Groeten

Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2007 23:26 #1186510 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hebbedingetjes

Hallo Rik

De snowcap doe je er op en laat je zitten.

Je mist trouwens nog de pennenbak voor boven de knoppen van de ventilatie.  Kijk trouwens ook eens in <a href="/node/10991" target="_blank">de accessoirescatalogus voor de 7/90(0)</a>.  Daar staan meer hebbedingetjes in. 

Groetjes

Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2007 04:47 #1186530 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Wisselend

Sneeuw kap; ik kom net uit Dordrecht (Drechttunnel); Dordrecht geen sneeuw, richting Ridderster, wel sneeuw, richting Alblasserdam minder sneeuw, maar wel meer mist, ruitenwissers aan, Richting Gorinchem nog meer mist, minder sneeuw......

Moet je dan die snow kap erop of niet?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2007 08:39 #1186538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Acadyane

Bij mijn Acadyane destijds zat ook een soort van snowkap, daar zag ik het nut ook wel van in gedurende de wintermaanden (want: luchtgekoelde boxermotor).

Een snowkap bij een vloeistofgekoelde Volvo? Nee, dat snap ik even niet. Ok, ik kan me extreme (Zweedse?) weersomstandigheden voorstellen (dikke sneeuw en stevige wind, waarbij de sneeuw onder een hoek van 30 graden of minder je frontaal tegemoet komt), waarbij het handig kan zijn om de sneeuw niet via de grille vol op de radiateur te krijgen, maar zelfs dat moet zonder snowcap toch ook geen probleem zijn?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2007 10:13 #1186550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met een snowcap

voor de duidelijk, een snowcap is zon ding dat je op de roosters van de paravent voor de voorruit klikt ? wellicht houd je daarmee de ventilatie door je paravent, door je geventileerde chassisbalken weer naar buiten open. als er sneeuw op/in ligt, blaast de lucht de chassisbalken minder goed schoon.

wat je trouwens ook veel ziet is dat het gaas dat onder de "spijlen" van de paravent los is geraakt en scheefhangt. hierdoor kunnen bladeren, takjes ed erin vallen waarbij ze je geventileerde chassisbalken verstoppen en die niet meer geventileerd zijn. kans op roestvorming neemt natuurlijk sterk toe met zon bult kleffe bladeren daar binnenin. heb zelf scheefhangend gaas gehad, gaas is inmiddels weer vastgelijmd. bij elke keer autowassen ben ik nog wel steeds bezig van alles uit mijn chassisbalken te spoelen. 

ff ruitenwissers eraf, paravent eraf (3 schroeven, 2 aan weerskanten, 3e in het midden onder kabels/slangen) en gaasje erin lijmen. heb zelf sikaflex 252 gebruikt geloof ik. boel weer terugmonteren, ff opletten dat de haakjes van het zwarte lijstje tegen de voorruit goed ingrijpen. ruitenwissers erop en klaar !

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2007 10:22 #1186552 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ervaringen

De sneeuwkap is bedoeld om te voorkomen dat je kachelinlaat dichtgesneeuwd raakt, terwijl je auto geparkeerd staat. Ik had zo'n ding op de 340 (en heb hem klaarliggen voor de 760), en het werkt prima.

Als het sneeuwt of ijzelt, raakt de ventilatie niet verstopt, en heb je duidelijk minder vocht in de auto. Wel moet je uitkijken dat je de auto niet met de sneeuwkap op de wind zet: voor je het weet zit hij dan juist helemaal vol met sneeuw...is mij een keer overkomen!

De grillehoes dient om bij extreem lage temperaturen de motor eerder op temperatuur te laten komen, en is in Nederlandse omstandigheden eigenlijk overbodig. Als je ermee gaat rijden, houd dan wel de temperatuurmeter goed in het oog: je koeling moet het wel blijven trekken.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2007 00:05 #1186650 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Koud

Hallo Volvisti

Als het weer van de afgelopen dagen iets heeft duidelijk gemaakt, dan is het wel, dat de thermostaat van m'n auto aan vervanging toe is.  De motor wordt niet echt warm en de tank loopt daardoor iets te snel leeg.  Kan een stukje karton, als tijdelijke noodoplossing, veel kwaad?  Ik heb eigenlijk weinig zin om met dit weer buiten de thermostaat te gaan vervangen.

Groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2007 08:20 #1186659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koud (waar?)

Mathy schreef :
Hallo Volvisti

Als het weer van de afgelopen dagen iets heeft duidelijk gemaakt, dan is het wel, dat de thermostaat van m'n auto aan vervanging toe is.  De motor wordt niet echt warm en de tank loopt daardoor iets te snel leeg.  Kan een stukje karton, als tijdelijke noodoplossing, veel kwaad?  Ik heb eigenlijk weinig zin om met dit weer buiten de thermostaat te gaan vervangen.

Groetjes

Mathy

&#160;

Nee hoor Mathy,

zo'n Poolse thermostaat kan geen kwaad, alleen net wat Willem schrijft de temp in de gaten houden

Hej då

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2007 10:59 #1186687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ;-)

Toon schreef :

Nee hoor Mathy,

zo'n Poolse thermostaat kan geen kwaad, alleen net wat Willem schrijft de temp in de gaten houden

Hej då

HHHH

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2007 12:55 #1186694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grille hoes & Snowcap

Ik gebruik de grille hoes vanaf temparaturen onder 7c.  Mijn motor is sneller  warm, in het pekel seizoen geen smerige  pekel  richting motor (niet veel tenzij

van onderen. En de Snowcap, geen last van rommel in de ventilatie kanalen, en daardoor schone dorpels die normaal drogen, zonder vochtig blad in de dorpels.

Goede uitvinding. Leuke accesoires.

&#160;

&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC