Voorruit 780
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2007 22:54 #1062571
door V700 register
Voorruit 780 is gemaakt door V700 register
Voor de kenners deze vraag: Mijn nieuwe aanwinst wil ik verder verfraaien alvorens te laten taxeren. De motorkap, paravan en voorschermen worden opnieuw gespoten. Wie weet hoe het zit met de strips rond de voorruit? Worden deze met de voorruit tegelijk erin gezet of zijn deze naderhand te monteren? De voorruit heeft steenslag en een kleine ster, dus ik heb mijn Volvo dealer gevraagd wat een nieuwe ruit plaatsen mij gaat kosten. De voorlopige schatting is rond € 600,--. Dit ben ik dus aan het overdenken. Als de ruit er dan toch uit moet voor de strips, laat ik dus meteen een nieuwe plaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2007 07:22 #1182926
door Willem van Strik (GAST)
Ik moet me al heel erg vergissen, maar volgens mij zijn de voorruitstrips voor een 780 niet meer nieuw leverbaar. Heb je dus nog nette exemplaren, wees er dan erg zuinig op. De strips zitten op klemmetjes, maar ik weet niet of je die kan vervangen zonder de ruit eruit te halen. De strip kan wel loswaaien bij hoge snelheid, kwamen wij op de terugweg vanuit Zweden achter...
Verder denk ik, dat de dealer je de prijs van een voorruit voor een normale 7-serie heeft genoemd: 780 is afwijkend en een voorruit kost bij Carlo meen ik rond de 1000 euro. Dealer is vast niet goedkoper.
Je hebt dan wel een pilkington ruit, dus hetzelfde merk dat Volvo ook monteert. Bij een ander merk krijg je mogelijk kleurverschil in het glas.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vergissen
Ik moet me al heel erg vergissen, maar volgens mij zijn de voorruitstrips voor een 780 niet meer nieuw leverbaar. Heb je dus nog nette exemplaren, wees er dan erg zuinig op. De strips zitten op klemmetjes, maar ik weet niet of je die kan vervangen zonder de ruit eruit te halen. De strip kan wel loswaaien bij hoge snelheid, kwamen wij op de terugweg vanuit Zweden achter...
Verder denk ik, dat de dealer je de prijs van een voorruit voor een normale 7-serie heeft genoemd: 780 is afwijkend en een voorruit kost bij Carlo meen ik rond de 1000 euro. Dealer is vast niet goedkoper.
Je hebt dan wel een pilkington ruit, dus hetzelfde merk dat Volvo ook monteert. Bij een ander merk krijg je mogelijk kleurverschil in het glas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2007 15:59 #1182962
door V700 register
Heren,
In juli 2005 heb ik in mijn 780 een nieuwe voorruit laten plaatsen bij de GlasGarage. inclusief BTW en kleinspul: 486 euro. Het is een Pilkington, die ze toen gewoon binnen 2 dagen leverbaar hadden in dezelfde kleur als de andere ruiten.
Helaas: de voorruit strips zijn NIET meer te verkrijgen. Je moet het dus HEEL VOORZICHTIG loshalen en dezelfde terugplaatsen. Vooral die bij de Paravan is een erg lastige; die krijg je eigenlijk nooit meer helemaal recht teruggeplaatst...
Bovendien zitten -in tegensteling tot bij de andere 700 modellen- zaten in mijn 780 de ruiten en de strips allemaal met KIT/LIJM in de voorruitsponning. Niks clipjes, dus helaas. Dat maakt het des te lastiger, namelijk.
Groeten, Lieme Huib
Beantwoord door V700 register in topic In 2005 een nieuwe voorruit laten plaatsen.
Heren,
In juli 2005 heb ik in mijn 780 een nieuwe voorruit laten plaatsen bij de GlasGarage. inclusief BTW en kleinspul: 486 euro. Het is een Pilkington, die ze toen gewoon binnen 2 dagen leverbaar hadden in dezelfde kleur als de andere ruiten.
Helaas: de voorruit strips zijn NIET meer te verkrijgen. Je moet het dus HEEL VOORZICHTIG loshalen en dezelfde terugplaatsen. Vooral die bij de Paravan is een erg lastige; die krijg je eigenlijk nooit meer helemaal recht teruggeplaatst...
Bovendien zitten -in tegensteling tot bij de andere 700 modellen- zaten in mijn 780 de ruiten en de strips allemaal met KIT/LIJM in de voorruitsponning. Niks clipjes, dus helaas. Dat maakt het des te lastiger, namelijk.
Groeten, Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2007 22:32 #1182987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iets wijzer
Bedankt voor de reacties. Vandaag was ik bij Carlo Schmidt (in verband met de nieuwe V90 van Bert). Van de gelegenheid heb ik gebruik gemaakt om aan Carlo te vragen hoe de voorruit te vervangen. Inderdaad de voorruitlijsten zijn niet meer nieuw te krijgen en ze zijn gekit. Na het voorzichtig lossnjden moet de sponning worden behandeld anders krijg je gegarandeerd roest. Inmiddels heb ik binnenkort een nieuwe voorruit en ben mij nu aan het beraden wie ik hem er in laat zetten. Volgende week bij de sleuteldag ga ik dit even met Carlo overleggen. Ik zit er aan te denken om de lijsten en de ruit er door Carlo af/uit te laten halen en met een noodvoorruit (zijn die er nog???) terug te rijden. De auto te laten spuiten en dan weer terug naar Carlo om te ruit met de strips te laten plaatsen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2007 03:01 #1183844
door V700 register
nieuwe voorruit ligt klaar
200€
komt uit zweden
1 week
weet niet waar die gekke prijzen vandaan komen maar als je geld teveel hebt steeds bij een volvo-dealer langsgaan...

strips idd (behalve mirakel) niet meer te krijgen

Beantwoord door V700 register in topic nieuwe voorruit ligt
nieuwe voorruit ligt klaar
200€
komt uit zweden
1 week
weet niet waar die gekke prijzen vandaan komen maar als je geld teveel hebt steeds bij een volvo-dealer langsgaan...

strips idd (behalve mirakel) niet meer te krijgen

Moderators: Jerry Stam