motorkap lakschade door koplampsproeiers?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2007 17:29 #1062331 door V700 register
motorkap lakschade door koplampsproeiers? is gemaakt door V700 register

Je gelooft het niet, maar op de plekken boven de koplampen op de motorkap is de lak raar vlekkerig en dof. Eerst dacht ik steeds dat het vuil was dat er niet afwilde maar nadere inspectie wees uit dat het er wat ingebeten uitziet. Precies op het gebied waar aan beiden kanten de koplampsproeiers hun werk doen. Nu zat het er een jaar geleden niet op en heb ik netjes de Volvo ruitensproeiervloeistof erin gehad.

Kan dit? 

Kan dit eraf (voordat ik allemaal middelen ga proberen waardoor het erger wordt)?

Iemand ervaring?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2007 19:53 #1181894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lakschade
Dit suggereert dat de gebruikte ruitenwisservloeistof erg aggressief is of de gebruikte verflagen op de motorkap is wat mis mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2007 20:45 #1181901 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lak op waterbassis?

D,r is hier toch iemand die alles weet over lak?

misschien komt het wel door lak op waterbassis,en is deze niet zo "sterk"als de oude vieze milieu onvriendelijke maar wel veeeeeel sterkerder lak.Ik verzin ook maar wat hoor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2007 22:32 #1182257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat blanke lak op

Dat blanke lak op waterbasis minder sterk is, merk je met name aan de manier waarop vogelpoep invreet. Alleen "moderne blanke lak" op een Volvo 740 uit 1992? Dan zou het er in de fabriek al opgespoten moeten zijn (lijkt me stug), schadebedrijven spuiten nog steeds gewoon met 2k blanke lak.

Hoe dan ook, met goed -laten- polijsten zul je die vlekken toch wel wegkrijgen? Volgende keer je ruitensproeierreservoir niet met remvloeistof vullen

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC