Miram velgen op een V90 ?
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2007 19:36 #1061556
door Michiel Van S (GAST)
Miram velgen op een V90 ? is gemaakt door Michiel Van S (GAST)
<pre>
Een zeer mooie set Volvo-velgen van het type "Miram".
- Velgmaat: 16 inch 7J et 49
- Bandenmaat: 225/55 R16 voorzien van Michelin Pilot Primacy banden.
</pre>
<pre>
</pre>
<pre>
Wie kan mij vertellen of dit past op een V90
</pre>
Een zeer mooie set Volvo-velgen van het type "Miram".
- Velgmaat: 16 inch 7J et 49
- Bandenmaat: 225/55 R16 voorzien van Michelin Pilot Primacy banden.
</pre>
<pre>
</pre>
<pre>
Wie kan mij vertellen of dit past op een V90
</pre>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2007 00:16 #1176533
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Past niet
Michiel, Standaard zit op een V90 J6,5 x 16 met een ET van 43. De Miram heeft een velgmaat van: 16 inch 7J ET 49. De vrije ruimte die je met een standaard bij de veerpoot hebt, is hooguit 1 cm. De velgbreedte neemt met 13 mm toe (1/2 inch). Bij een gelijkblijvende ET waarde is de speling tussen velg en veerpoot nog maar enkele mm. Dit weet ik uit eigen ervaring, omdat het loodje aan de binnenzijde van een van de velgen is afgesleten ten gevolge van het aanlopen tegen de veerpoot. Bij de Miram velg komt daar nog eens 6 mm bij vanwege de hogere ET waarde. Die velgen gaan gegarandeerd aanlopen op de veerpoten. Achter weet ik niet of je voldoende ruimte hebt. En of het nu is aan te bevelen om met spacers of spoorverbreders te gebruiken van 6 of 7mm weet ik niet. Het lijkt mij dat het stuurkarakter daardoor wel veranderd en jouw auto daardoor wellicht niet prettig zal sturen.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2007 09:12 #1176547
Gaat idd niet passen ben ik achter ook omdat er een 215 band omheen ligt gaat ie aanlopen.
Heb nu de volgende set op het oog:
Maat: 6.5J x 16 inch
Type: Mercurius
Steek: 5x 108 ET43
Is deze set ook standaard op de S / V90 geleverd. Ik zie ze alleen op de 960 zitten. Wie kan me dit vertellen..
Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Thanks voor de info
Gaat idd niet passen ben ik achter ook omdat er een 215 band omheen ligt gaat ie aanlopen.
Is deze set ook standaard op de S / V90 geleverd. Ik zie ze alleen op de 960 zitten. Wie kan me dit vertellen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2007 09:40 #1176549
door V700 register
Deze velg is standaard geleverd voor de S/V90.
Nu je toch lid in spé bent, heb ik je de brochure (PDF) van de Volvo accessoires voor de S/V90 per gewone mail toegezonden. Kun je vast genieten van al die andere accessoires.
Beantwoord door V700 register in topic Genieten
mhjvs schreef :
Deze velg is standaard geleverd voor de S/V90.
Nu je toch lid in spé bent, heb ik je de brochure (PDF) van de Volvo accessoires voor de S/V90 per gewone mail toegezonden. Kun je vast genieten van al die andere accessoires.
- Michiel Van S (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2007 10:41 #1176553
Gerard,
Helemaal top,
Ben er nog niet aan toe gekomen om mij in te schrijven. We hebben net een kleine Volvo man erbij. ( is nu 5 weken en heet Sem) Ook druk met de V90.
Gelukkig zijn deze wielen ook op de V90 geleverd, wil hem wel origineel laten. Dus geen ouder type velgen bv.

Beantwoord door Michiel Van S (GAST) in topic Gerard,
Helemaal
Gerard,
Helemaal top,
Ben er nog niet aan toe gekomen om mij in te schrijven. We hebben net een kleine Volvo man erbij. ( is nu 5 weken en heet Sem) Ook druk met de V90.
Gelukkig zijn deze wielen ook op de V90 geleverd, wil hem wel origineel laten. Dus geen ouder type velgen bv.

Moderators: Jerry Stam