Nieuwe banden. Maar welke?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 12:55 #1061298
door V700 register
Nieuwe banden. Maar welke? is gemaakt door V700 register
Hallo leden,
Ik heb dus de ''nieuwe'' Rigelvelgen. Hier moeten nieuwe banden om. Nu heeft de Kwik-Fit een actie, 4 halen 3 betalen die morgen afloopt.
Nu komt de vraag:
1) Welk merk band adviseren jullie? Pirelli P 400, Mich. Energy etc etc...
2) Welke maat adviseren jullie? 195/60/15 of 195/65/15
185/60/15 of 185/65/15?
Ik rij nu 185/65/15 Energy's en deze maat en type bevalt mij prima. Ik ga dus voor comfort en ik ben zeker geen F-1 coureur.
Dat was het weer voor vandaag.
Bedankt.
Groet Rik
Ik heb dus de ''nieuwe'' Rigelvelgen. Hier moeten nieuwe banden om. Nu heeft de Kwik-Fit een actie, 4 halen 3 betalen die morgen afloopt.
Nu komt de vraag:
1) Welk merk band adviseren jullie? Pirelli P 400, Mich. Energy etc etc...
2) Welke maat adviseren jullie? 195/60/15 of 195/65/15
185/60/15 of 185/65/15?
Ik rij nu 185/65/15 Energy's en deze maat en type bevalt mij prima. Ik ga dus voor comfort en ik ben zeker geen F-1 coureur.
Dat was het weer voor vandaag.
Bedankt.
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 13:16 #1174820
door V700 register
Ik neem aan dat je voor komfort gaat, doe dan michelins, en in de maat 195-65-15, dat is de originele maat. wil je scheuren 205-55-15 pirelli 6000, maar daar zijn je velgen een beetje smal voor. als je een goeie kruising wilt Gislaved in de maat 195-65-15 , doet het extreem goed in de nattigheid is soepel en komfortabel. maar gooi er geen nepbanden zoals Marchal, typhoon, of meer van dat soort rommel onder, kost niks en is ook niks.
Groeten, Co.
Beantwoord door V700 register in topic Ik neem aan dat je voor
Ik neem aan dat je voor komfort gaat, doe dan michelins, en in de maat 195-65-15, dat is de originele maat. wil je scheuren 205-55-15 pirelli 6000, maar daar zijn je velgen een beetje smal voor. als je een goeie kruising wilt Gislaved in de maat 195-65-15 , doet het extreem goed in de nattigheid is soepel en komfortabel. maar gooi er geen nepbanden zoals Marchal, typhoon, of meer van dat soort rommel onder, kost niks en is ook niks.
Groeten, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 13:16 #1174821
door V700 register
Wat heeft je persoonlijke voorkeur? Ik bedoel, aan welke eigenschappen moet een band voldoen? Zelf ben ik een dagje aan het snuffelen geweest op <a href=" www.autobandenmarkt.nl/start.html " target="_blank">deze site. Hier vind je ook tests. Tja en dan de maat. De velg komt van een 760. Als ik het goed heb, heb jij een 740. Zelf zou ik dan zoveel mogelijk bij dezelfde maat blijven, zodat je snelheidsmeter blijft aangeven wat je daadwerkelijk rijdt. Als je breder gaat dan 185, zul je dit ongetwijfeld ook merken met sturen en aquaplaning. Ik zou dus kiezen voor 185/60/15. Ik zal nog even verder denken. Als jij nog even laat weten om welke auto (bj en type) het gaat?
Beantwoord door V700 register in topic Persoonlijk
Wat heeft je persoonlijke voorkeur? Ik bedoel, aan welke eigenschappen moet een band voldoen? Zelf ben ik een dagje aan het snuffelen geweest op <a href=" www.autobandenmarkt.nl/start.html " target="_blank">deze site. Hier vind je ook tests. Tja en dan de maat. De velg komt van een 760. Als ik het goed heb, heb jij een 740. Zelf zou ik dan zoveel mogelijk bij dezelfde maat blijven, zodat je snelheidsmeter blijft aangeven wat je daadwerkelijk rijdt. Als je breder gaat dan 185, zul je dit ongetwijfeld ook merken met sturen en aquaplaning. Ik zou dus kiezen voor 185/60/15. Ik zal nog even verder denken. Als jij nog even laat weten om welke auto (bj en type) het gaat?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 13:30 #1174823
door Jeroen van Bodegom
Kijk als je weet welk merk/type je wilt ook eens op <a href=" www.ej-banden.nl/ "> www.ej-banden.nl
Goeie kans dat die goedkoper is als autobandenmarkt en misschien ook wel goedkoper dan de actie van Kwak-Flut.
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic goedkoper?
Kijk als je weet welk merk/type je wilt ook eens op <a href=" www.ej-banden.nl/ "> www.ej-banden.nl
Goeie kans dat die goedkoper is als autobandenmarkt en misschien ook wel goedkoper dan de actie van Kwak-Flut.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 13:52 #1174827
door V700 register
Koop in ieder geval een merkband (al is dat ook geen 100% goed garantie).
Een ervaring met Typhoons onder mijn Volvo 360 is me erg slecht bevallen (ook na tig keer nabalanceren, ook met wielen aan de auto wilde de trillingen boven de 100km/h niet opgelost worden).
Kwitfit actie heb ik ook gezien... Deed daar altijd m'n banden maar als je wat meer waarde hecht aan of iets goed gedaan wordt zou ik toch naar een andere toko kijken (kan natuurlijk per filiaal anders zijn).
Kwikfit wilde altijd met knijplood aan de slag en dat staat niet echt goed op een lichtmetalen velg...
Voordeel is wel dat je er met je neus bovenop kan blijven staan zodat je weet wat ze doen met je trotse bezit en meteen ook ff kan corrigeren als de knijploodjes tevoorschijn komen
Beantwoord door V700 register in topic Koop in ieder geval een
Koop in ieder geval een merkband (al is dat ook geen 100% goed garantie).
Een ervaring met Typhoons onder mijn Volvo 360 is me erg slecht bevallen (ook na tig keer nabalanceren, ook met wielen aan de auto wilde de trillingen boven de 100km/h niet opgelost worden).
Kwitfit actie heb ik ook gezien... Deed daar altijd m'n banden maar als je wat meer waarde hecht aan of iets goed gedaan wordt zou ik toch naar een andere toko kijken (kan natuurlijk per filiaal anders zijn).
Kwikfit wilde altijd met knijplood aan de slag en dat staat niet echt goed op een lichtmetalen velg...
Voordeel is wel dat je er met je neus bovenop kan blijven staan zodat je weet wat ze doen met je trotse bezit en meteen ook ff kan corrigeren als de knijploodjes tevoorschijn komen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 14:07 #1174828
door V700 register
zoals Co al aangaf:
geen B-merk rommel kopen, is vaak zeer onveilig.
kijk ook eens bij de ANWB voor testresultaten.
www.anwb.nl/published/anwbcms/content/bi...aten-205-1085276.pdf
de maat is weliswaar anders, maar je kijgt iig een indicatie.
ook in 2006 hebben ze een test gedaan:
www.anwb.nl/published/anwbcms/content/au...anden-entree.nl.html
Beantwoord door V700 register in topic anwb
zoals Co al aangaf:
geen B-merk rommel kopen, is vaak zeer onveilig.
kijk ook eens bij de ANWB voor testresultaten.
www.anwb.nl/published/anwbcms/content/bi...aten-205-1085276.pdf
de maat is weliswaar anders, maar je kijgt iig een indicatie.
ook in 2006 hebben ze een test gedaan:
www.anwb.nl/published/anwbcms/content/au...anden-entree.nl.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 15:44 #1174834
door V700 register
Ik hoor goede verhalen over de Nokian NRHi band. Ik weet in ieder geval dat veel taxi's deze banden ook gebruiken.
Slijtvast, goede grip, niet al te lawaaiig. Die staan bij mij op het lijstje als volgende banden als de huidige versleten zijn.
Beantwoord door V700 register in topic Nokian
Ik hoor goede verhalen over de Nokian NRHi band. Ik weet in ieder geval dat veel taxi's deze banden ook gebruiken.
Slijtvast, goede grip, niet al te lawaaiig. Die staan bij mij op het lijstje als volgende banden als de huidige versleten zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 16:14 #1174842
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In ieder geval besloten dat...
Ik ga in ieder geval voor 65 ''hoog''....
Moderators: Jerry Stam