voorruit raam rubber v90

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 00:06 #1060980 door Mathy van Nisselroy
voorruit raam rubber v90 is gemaakt door Mathy van Nisselroy

Hallo mensen,

Had al een tijdje last van een ratelend geluid aan de voorkant van de auto bij een snelheid van 120-130. Blijkt uiteindelijk na zoeken en luisteren met een stethoscoop het boven voorruit raam rubber te zijn. Het gaat trillen bij die snelheid. Nu tijdelijk afgetaped met zwarte isolatie-tape. Ik weet niet of dit een bekend probleem is, ik heb het zelf niet eerder meegemaakt.

Groeten Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 00:27 #1173020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moedig....

Beste Martin,

Dat is wel heel moedig om met 120-130 met een stethoscoop maar even naar je voorraam te luisteren.

Maar goed, in dit <a href="/node/8513" target="_blank">draadje</a> is een soortgelijk probleem met een voorraamrubber beschreven.

&#160;

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 01:12 #1173023 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic moedig?

Beste Gerard,

Ter geruststelling,het gaat vaak beter met z'n tweeen en dat geldt zeker voor het onderzoeken van vervelende rijgeluiden.Dat andere raamrubber draadje gaat toch over die lelijke halfverrotte rubberen raamgootjes onderaan de voorruit die ik trouwens ook op mijn v90 heb. Ik snap trouwens niet goed waarom dit tot apk-problemen zou leiden.Mijn probleem bleek de hele rubberen bovenlijst te zijn die ging trillen in de rijwind, hetgeen een iriterend ratelend geluid opleverd. Wellicht had ik een andere titel kunnen kiezen of is het hier gebruikelijk in een bestaand draadje van onderwerp te wisselen?

Groeten Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 02:05 #1173024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwestie van interpretatie

12many14 schreef :
Dat andere raamrubber draadje gaat toch over die lelijke halfverrotte rubberen raamgootjes onderaan de voorruit die ik trouwens ook op mijn v90 heb. Ik snap trouwens niet goed waarom dit tot apk-problemen zou leiden.Mijn probleem bleek de hele rubberen bovenlijst te zijn die ging trillen in de rijwind, hetgeen een iriterend ratelend geluid opleverd. Wellicht had ik een andere titel kunnen kiezen of is het hier gebruikelijk in een bestaand draadje van onderwerp te wisselen?

Bij deze vereniging en op deze site is het gebruikelijk om anderen zoveel mogelijk te helpen. Gelukkig gaat dat hier op een ontspannen wijze. In het draadje dat ik heb aangehaald wordt weliswaar niet specifiek over problemen met de bovenrand van het raamrubber gesproken, maar wel wordt daar melding gemaakt dat de later type's 960 en S/V90 kennelijk problemen kennen met het raamrubber van de voorruit. Dat kan een probleem met het voorraamrubber van jouw V90 verklaren. In dat draadje gaat naar mijn mening niet alleen over de hoekjes beneden aan maar ook om het vervangen van de "vertikale strips", zoals door één van de schrijvers wordt gemeld. Een door jouw identiek omschreven probleem heb ik niet kunnen vinden. De titel van jouw draadje is naar mijn mening wel goed gekozen. En, zoals ik hierboven heb uitgelegd, vind ik niet dat ik van het onderwerp ben gewisseld. Ik hoop je hiermee te hebben geholpen.

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 07:50 #1173025 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic wisselen

Beste Gerard,

Ik bedoelde niet dat jij van onderwerp bent gewisseld maar dat ik dat zou hebben gedaan als ik in het andere draadje enz...

Groeten Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 10:56 #1173031 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic regels forum-onderwerp

12many14 schreef :
Ik bedoelde niet dat jij van onderwerp bent gewisseld maar dat ik dat zou hebben gedaan als ik in het andere draadje enz...

Beste Martin,

Hierover zijn geen specifieke regels. Het is aan de schrijver van het bericht of er wordt aangehaakt bij een bestaande discussie of dat een nieuwe wordt gestart. Het komt daarom wel eens voor dat een vraag over een bepaald probleem een tweede discussie oplevert. Wanneer dit daardoor onoverzichtlijk of verwarrend wordt kan een moderator deze discussie "knippen" in twee zelfstandige onderwerpen. Jij hebt dus zelf de vrijheid om te kiezen. Soms weet je niet of een vraag al eens is is gesteld dan wel handig is om je vraag in een bestaande discussie te stellen. Maar anderzijds meng je je in een discussie die wordt gevoerd met gerelateerde of soortgelijke problemen, kan dit ook tot (snelle) beantwoording van je vraag leiden.

&#160;

&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC