ombouwen portier

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2007 16:39 #1060381 door V700 register
ombouwen portier is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Wie heeft ervaring in het ombouwen van een voor portier. Mijn beschadigde portier wordt door een ander vervangen en ik vroeg me af of dit zelf is te doen. Het gaat om het ombouwen van een kaal portier naar een met electrische ramen, vergrendeling enz.
alle tips welkom!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2007 18:36 #1168114 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is te doen
Het is in principe allemaalover te zetten, hou het oude portier ernaast zodat je éénopéén de onderdelen kan overzetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2007 18:52 #1168118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tis zeker te doen
En niet zo moeilijk zoals Maarten al zij. Goede tip van Maarten! Lastigste klus is denk ik het raam uitnemen en monteren en portierslot. De stangetjes voor bediening van de sloten en klinken zitten geborgd middels een lipje. Dit dien je eerst los te nemen. Even goed inspecteren. Kans dat je je vingers er aan openhaalt. Is niet erg, gewoon doorgaan :-) De borgplaat van het slot dien je het beste in te vetten en dan terug inslaan met een hamer! Opletten hoe 1 en ander gemonteerd was! Met een beetje geduld en inzicht moet alles lukken!
Als alles gemonteerd is kun je ook meteen de boel tectileren. Vooral de bovenkant van het portier is soms beetje roestgevoelig. Vergeet ook de onderste rand niet waar de binnenplaat omheen geplooid zit. Hoewel ik nog nooit roest heb waargenomen op die plekken maar het is een gootje waar vocht in kan blijven staan. Ik doe het altijd voor de zekerheid.
Schaf ook eens een Haynes manual aan. Je kunt niet zonder als je zelf eenmaal gaat sleutelen aan de auto. Zoek maar eens op het internet naar Haymes car workshop manuals of zo. Perfecte manuals, een dik gans boekwerk dat alles van de auto beschrijft tot en met portierslot en drijfstangen uitnemen. En natuurlijk weer monteren.
Robert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2007 20:36 #1168126 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Even opletten
Hallo Paul
Let er wel op, dat je een deur hebt waar de klink aan de binnenkant van de deur op dezelfde plek zit. Als je dus nu een deur hebt, waarbij je een zwarte "klink" naar achter moet trekken, zorg dan dat de "nieuwe" deur er zeker géén is waarbij je een zilverkleurige klink naar je toe moet trekken. En vice versa. Het plaatwerk van de deur is namelijk anders en de deurpanelen passen dan niet.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2007 22:14 #1168147 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede tip

Mathy schreef : Let er wel op, dat je een deur hebt waar de klink aan de binnenkant van de deur op dezelfde plek zit. Als je dus nu een deur hebt, waarbij je een zwarte "klink" naar achter moet trekken, zorg dan dat de "nieuwe" deur er zeker géén is waarbij je een zilverkleurige klink naar je toe moet trekken. En vice versa. Het plaatwerk van de deur is namelijk anders en de deurpanelen passen dan niet.

Goed opgemerkt, ik was even "vergeten" dat de 960 andere deuropeners aan de binnenzijde van het portier heeft. Ik weet eerlijk gezegd niet of het dan inwendig anders zit of dat er "dubbele" bevestigingspunten zitten.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2007 22:31 #1168157 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Is echt anders!
Hallo Maarten
Daar waar bij het nieuwe type klink, de klink op de deur bevestigd is, is bij deuren met het oude type klink een gat in het plaatwerk. Ik heb daar laatste ergens in een draadje iets over gezegd. Er staan zelfs foto's bij. Vraag is alleen even, waar dat draadje precies terug te vinden is.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2007 22:38 #1168159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk

kooij563 schreef : Beste mensen,
Wie heeft ervaring in het ombouwen van een voor portier. Mijn beschadigde portier wordt door een ander vervangen en ik vroeg me af of dit zelf is te doen. Het gaat om het ombouwen van een kaal portier naar een met electrische ramen, vergrendeling enz.
alle tips welkom!

Hoi Paul, apart om je langs deze weg weer tegen te komen (Nettelhorst). Leuk om te lezen dat je Volvo trouw bent gebleven. Welk type/ bouwjaar heb je? Dat is wel belangrijk. Een portier vervangen is goed te doen. Met z'n tweeën gaat het wel beter trouwens!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC