speling achterwisser

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2007 15:33 #1059023 door V700 register
speling achterwisser is gemaakt door V700 register
Mijn achterruit-wisser (ik heb dus een 740 estate) wist prima -maar soms wat langzaam naar mijn zin-, maar de laatste tijd valt me vooral op dat hij bij elke wis-beweging een irritant 'klak'-geluid maakt. Een vlugge inspectie leert dat er wat speling zit, d.w.z. dat bij elke wisbeweging eerst de speling 'opgeheven' wordt, waardoor het geluid ontstaat. De moer waar je van buitenaf bij kan en waarmee de wisser op het asje gemonteerd zit, zit gewoon goed vast. Ik heb de afdekplaat aan de binnenkant van de achterklep nog niet verwijderd, omdat ik eerst zeker wil weten of ik daar moet zijn. Iemand suggesties/tips/ervaringen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2007 15:49 #1160319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afdekplaat
Afdekplaat achterklep even weghalen en kijken of die daar nog goed vast zit.
Ik heb dit ook gehad en na het aandraaien van drie moeren cq bouten was euvel opgelost.
Veel plezier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2007 11:15 #1160405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoiets had ik ook,
maar dan erger, in mijn grijze Volvo. Dekplaat van de achterklep afgehaald. En de ruitenwissermotor zat nog half vast op één bout. De andere twee waren helemaal los. Kwestie van alles weer vast zetten en gelijk alles even smeren.
Zoiets zou hier ook aan de hand kunnen zijn. Als het dat niet is dan zit denk ik het asje van de ruitenwisser los. Daarover heb ik ook wat op het forum gelezen ooit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC